PDA

Bekijk Volledige Versie : Verbazing alom...

mh2004
10-11-2007, 23:12
Toen ik vanmorgen wakker werd en naar buiten keek zag ik een van mijn Chinese dwergkwartels in de buitenren zitten.
Heel normaal zou je zeggen, maar om hier te komen moest de vogel vanuit het ruime binnenverblijf ruim 2 meter omhoog vliegen en dan door een van de drie openingen van 12x8 cm. kruipen om hier te komen.
Is dit normaal gedrag?
Ze hebben binnen alles wat ze kunnen wensen dus een reden om deze kapriolen uit te halen kan ik me niet bedenken.

petra
10-11-2007, 23:25
Hallo dit is heel normaal gedrag van een kwartel die ergens van schrik, die kan erg hoog vliegen hoor.

en wat dat gat betreft waar hij door ging dat kan hij zat.

groetjes petra.:)

mh2004
10-11-2007, 23:56
Petra...
Dat ze schrikken en dan opvliegen vind ik wel normaal, maar dat ze precies door zo'n klein gat vliegt vind ik raar, ze moet er vrijwel vanuit de grond meteen doorheen vliegen want een plankje ervoor (om op te zitten) heb ik niet.
Kan het ook (zoals bij de zebravinken) nieuwschierigheid zijn, de vinken hadden de doorgangetjes meteen gevonden.

Ben86
11-11-2007, 11:19
we weten natuurlijk niet hoelang de kwartel geoefend heeft maar als de kwartel het eenmaal kan dan zal hij het zeker vaker gaan doen en kun je het als normaal gaan beschouwen.

laat een kwartel los hij vliegt als een raket de lucht in. vliegen kunnen ze zeker.

mvg Ben

vogelfreak
11-11-2007, 14:20
ze zeggen wel dat de kwartels springen maar ze springen helemaal niet ze vliegen wel degelijk dusz het kan makkelijk ik heb ook en kwartel gehad die dat ook de was er toen bij in 1 keer vloog hij er door en kwam ook weer terug :rolleyes:

Tori no Hime
10-09-2009, 21:48
Ik weet dat dit al een oud topic is, maar vandaag is hier precies hetzelfde gebeurd!

Onze kwartels en andere vogels hebben een gezamelijk buitendeel, maar binnen zitten ze gescheiden. Nu vonden we vandaag ineens een kwartelhen in het binnenhok van de vliegende vogels. Het hennetje moet door een gat (grootte=een halve baksteen) op ruim 2 meter hoogte gekomen zijn! Goed gemikt dus :p
Ik wist wel dat ze zo hoog konden vliegen, maar als ze "vliegen" lijken ze altijd toch behoorlijk stuurloos, dus ik denk dat het een toevalstreffer was en dat het niet vaker gaat gebeuren...

Maar misschien wilde ze de Japanse meeuwtjes terugpakken, die jatten altijd voer uit het kwartelhok! :D

kevin
11-09-2009, 16:40
bij een maat van ik is er een keer ene ontsnapt en zijn volière stond op het 2verdiep waar hij van vloog,
en ik kan zeggen: ze kunnen verdomd goed vliegen, een twintig-dertig tal meter verder was hij geland en hij was weg

ik heb het met mijn eigen ogen gezien;)

mvg

krien
12-09-2009, 14:47
ze "lopen" ook vaak tegen de tralies/gaas omhoog.

kevin
12-09-2009, 18:17
ze "lopen" ook vaak tegen de tralies/gaas omhoog.

door te fladderren raken ze omhoog

Mark Honsbeek
13-09-2009, 18:26
tjah twee meter springen ze makelijk omhoog.

was er laast ook 1 kwijt en ik alles op de grond doorzocht maar zag niks.
zat die bovenaan naast de parkieten :p

kingfisher
13-09-2009, 18:55
Ben ook ooit eens een chinese dwergkwartel kwijtgeraakt,had toen een klein rennetje buiten en de haan ontsnapte door een klein deurtje notabene van 25x25 cm en schoot daarna omhoog gewoon over onze eensgezinswoning heen met puntdak.
Dus dat is gauw een meter of 8-9 .
Nooit meer gezien:D
Mvg,
Kingfisher

Ilovediamantduifjes
13-09-2009, 19:17
In het begin was het stress toen we ze voor het eerst in de volière zetten. Hup, direct naar het bovenste nest gefladderd en hij durfde niet meer naar beneden :rolleyes: