PDA

Bekijk Volledige Versie : prijzen engelsen grasparkiet

jk den boef
09-11-2007, 21:47
ruim 400 x gelezen en nog maar weinig reacties hoor, kom op mannen we hebben hier toch best veel mee te maken, en toch zeker geen onbelangrijk onderdeel in de grasparkietensport !
Dit onderwerp mag volgens mij best wel eens keer flink opgeschud worden en vind vogelcafe nl hier een goed medium voor.
Ook al ben je het hier niet mee eens, of bulken we allemaal echt van het geld ?

m vr grt jkdb

herman
10-11-2007, 00:38
Hallo JKDB,

Misschien is het wel zo dat er niet echt gereageerd wordt op je herhaalde quote omdat het mijns inziens een onzinnige quote is. Omdat je zo aandringt wil ik wel mijn mening geven. Eerlijk gezegd irriteert je herhaaldelijk geventileerde mening hierover mij een beetje, alsof het bij de "grote " kwekers allemaal alleen maar om geld draait. Ik heb de afgelopen jaren veel kwekers bezocht en de meeste van deze liefhebbers zijn echt bezig met hun hobby en vaak is het zelfs een passie! Inderdaad vragen deze kwekers vaak hogere prijzen maar als je een bepaalde eigenschap in je lijn wilt inkweken ben je vaak maar een of twee vogels nodig om die eigenschap in huis te halen. deze mensen hebben vaak veel geinvesteerd en zijn toch een beetje de voortrekkers in onze hobby.
Door dergelijke vogels in te kweken in mijn recessief bonten heb ik dit jaar toch recessief bont kunnen showen met 92-91-91-90-90 punten.
We zijn allemaal mensen met een gezond verstand en iedereen bepaalt zelf altijd nog wat hij voor vogels over heeft. Wil je weinig geld uitgeven, prima!
Wees dan tevreden met wat je krijgt voor weinig geld of zoek een goedkopere vogelsoort!
Voor alle duidelijkheid, ook ik ben een kweker die over het algemeen veel betaalt voor een vogel.
Ik bepaal echter zelf wat ik wil uitgeven maar zal (vooralsnog) met minder genoegen moeten nemen als ik vogels verkoop.
Helemaal niet erg, ik ben bezig met mijn hobby en niet met winst maken!
En wat betreft "bulken van het geld" ook ik heb maar een gewoon arbeidersloon. Mannes is voor mij ook niet te betalen en vind ik ook een buitensporig dure kweker. Je zal mij echter niet horen klagen hierover, ik koop gewoon bij goede kwekers die wel de Manneslijn hebben, of een eigen goed doorgefokte stam.

Groet,

Herman

Ben86
10-11-2007, 20:03
ik denk tenminste zo voel ik het dat ik de vorige keer eigenlijk tegen een muur stond te praten je praat alleen naar je eigen mening staat niet open voor een andere mening zoals andere het zien.

zoals ik al zei bij mij in de buurt zijn ze niet duur. het zijn vogels die maar een klein beetje minder van punten scoren maar zeker je een hoop geld besparen. maar zoals zovelen ook al hebben gezegt. je wil voor weinig op de eerste rang zitten.

doe wat je wil maar volgens mij heeft iedereen zijn zegje gedaan en heeft het geen zin om in herhaling te vallen.

veel succes met het zoeken naar je spotgoedkope eerste rangvogels.

mvg Ben

herman
10-11-2007, 20:05
Ben86

Ik ben het helemaal met je eens!

Groet,

Herman

Bullfinch
10-11-2007, 21:23
Zelf vind ik ook dat kwaliteit wel wat mag kosten. Meestal is bij de handelaar geen topkwaliteit te vinden. Gelukstreffers daar gelaten. Natuurlijk zijn er ook mensen die elkaar een poot uit willen draaien. 'k Zie op het moment kleine putters op marktplaats staan voor 150 euro het koppel. Belachelijk!! Maar zolang de gek het ervoor geeft....... Ik koop dus nooit via marktplaats.
Mijn ervaring bij kwekers thuis is overwegend positief. Als ik vogels te duur vind, koop ik ze gewoon bij een andere kweker. Neem de tijd om je te oriënteren!! Neem als beginner ook altijd een ervaren kweker mee. Die ziet wel of het 'troep' of kwaliteit is. En koop bij voorkeur van het laatste kweekjaar dan heb je ook geen vogel die weggedaan wordt omdat hij/zij toch niet kweekt of de eieren opeet.

Vr. gr.

Wim

jk den boef
11-11-2007, 11:32
Hallo JKDB,

Misschien is het wel zo dat er niet echt gereageerd wordt op je herhaalde quote omdat het mijns inziens een onzinnige quote is. Omdat je zo aandringt wil ik wel mijn mening geven. Eerlijk gezegd irriteert je herhaaldelijk geventileerde mening hierover mij een beetje, alsof het bij de "grote " kwekers allemaal alleen maar om geld draait. Ik heb de afgelopen jaren veel kwekers bezocht en de meeste van deze liefhebbers zijn echt bezig met hun hobby en vaak is het zelfs een passie! Inderdaad vragen deze kwekers vaak hogere prijzen maar als je een bepaalde eigenschap in je lijn wilt inkweken ben je vaak maar een of twee vogels nodig om die eigenschap in huis te halen. deze mensen hebben vaak veel geinvesteerd en zijn toch een beetje de voortrekkers in onze hobby.
Door dergelijke vogels in te kweken in mijn recessief bonten heb ik dit jaar toch recessief bont kunnen showen met 92-91-91-90-90 punten.
We zijn allemaal mensen met een gezond verstand en iedereen bepaalt zelf altijd nog wat hij voor vogels over heeft. Wil je weinig geld uitgeven, prima!
Wees dan tevreden met wat je krijgt voor weinig geld of zoek een goedkopere vogelsoort!
Voor alle duidelijkheid, ook ik ben een kweker die over het algemeen veel betaalt voor een vogel.
Ik bepaal echter zelf wat ik wil uitgeven maar zal (vooralsnog) met minder genoegen moeten nemen als ik vogels verkoop.
Helemaal niet erg, ik ben bezig met mijn hobby en niet met winst maken!
En wat betreft "bulken van het geld" ook ik heb maar een gewoon arbeidersloon. Mannes is voor mij ook niet te betalen en vind ik ook een buitensporig dure kweker. Je zal mij echter niet horen klagen hierover, ik koop gewoon bij goede kwekers die wel de Manneslijn hebben, of een eigen goed doorgefokte stam.

Groet,

Herman

$1000 x sorry

jk den boef
11-11-2007, 11:36
ik denk tenminste zo voel ik het dat ik de vorige keer eigenlijk tegen een muur stond te praten je praat alleen naar je eigen mening staat niet open voor een andere mening zoals andere het zien.

zoals ik al zei bij mij in de buurt zijn ze niet duur. het zijn vogels die maar een klein beetje minder van punten scoren maar zeker je een hoop geld besparen. maar zoals zovelen ook al hebben gezegt. je wil voor weinig op de eerste rang zitten.

doe wat je wil maar volgens mij heeft iedereen zijn zegje gedaan en heeft het geen zin om in herhaling te vallen.

mvg Ben

Beste Ben $1000 x sorry

jk den boef
11-11-2007, 11:46
Ben86

Ik ben het helemaal met je eens!

Groet,

Herman

ik nu ook [ben al aan het sparen ben pas jarig geweest en heb wat geld opzij gelegd, doe veel overwerk, en ga binnenkort de ochtendkrant rondbrengen hartelijk dank voor de moeite en goede tips, en sorry dat ik iets te lang doorgezeurt heb zal ik niet meer doen, trouwens daar heb ik nu niet eens tyd meer voor- grapje hoor - ]
met heel veel vriendelijke groet, jkdb

Bullfinch
11-11-2007, 19:18
Er druipt enig cynisme uit de laatste reacties; en dat is dan nog een understatement. Terwijl de boodschap van de scribenten duidelijk is: Geef niet meer uit dan je wilt. Er zijn ook 90 punten vogels te koop voor fatsoenlijke prijzen en door met beleid te kweken is hiermee een toplijn op te zetten. Natuurlijk kost dat tijd en kennis. Maja, het eerste moet je nemen en het tweede moet je hebben cq. ontwikkelen. Lijkt me ook een grotere uitdaging dan zomaar wat 'mannesvogels' te kopen.
De aldus gekweekte vogels kunnen ook weer voor fatsoenlijke prijzen verkocht worden. Dus de investering betaalt zich weer terug lijkt me.

jk den boef
12-11-2007, 20:40
$1000 x sorry

Beste Herman het is nooit mijn bedoeling geweest andere te iriteren maar ja
elk vogeltje zingt of schryf zoals hij gebekt is .
Verder blijf ik by mijn mening veel te duur maar ok ik zal het er niet meer over hebben .
Dan over je genoemde voortrekkersrol, ook daar heb ik zwaar mijn twijfels over
uit welke hoek komen die uitgezakte slagschepen, die haast niet meer voortplanten,geen staartpennen meer hebben, en het ergst van al de beesten in veel gevallen niet eens meer kunnen vliegen?

jk den boef
12-11-2007, 20:41
Beste Herman het is nooit mijn bedoeling geweest andere te iriteren maar ja
elk vogeltje zingt of schryf zoals hij gebekt is .
Verder blijf ik by mijn mening veel te duur maar ok ik zal het er niet meer over hebben .
Dan over je genoemde voortrekkersrol, ook daar heb ik zwaar mijn twijfels over
uit welke hoek komen die uitgezakte slagschepen, die haast niet meer voortplanten,geen staartpennen meer hebben, en het ergst van al de beesten in veel gevallen niet eens meer kunnen vliegen?

m vr grt jkdb

jk den boef
12-11-2007, 20:52

mvg Ben

Beste Ben rustig aan denk om je hart, als je voorgaande berichten beter leest
zie je dat ik het niet alleen voor mij zelf doe
vr grt jkdb

herman
12-11-2007, 21:13
Beste JK,

Uiteraard is er verschil van mening mogelijk over allerlei onderwerpen, dus ook over het uiterlijk van een vogel.
Het mooie aan een rasstandaard is dat het een kader is waarbinnen wel degelijk ruimte is voor een eigen interpretatie. Ik ben het met je eens dat de heel erg uitgesproken buff vogels niet altijd echt mooi zijn en het klopt ook dat er uitwassen zijn. Vogels die doorgezakt op de zitstok zitten als voddebalen, of nog erger, niet kunnen vliegen, zijn dergelijke uitwassen.
Het staat echter ook hierin iedereen vrij om zijn eigen interpretatie van de rasstandaard te verwezenlijken in zijn vogelbestand. Ik ben zelf heel erg gecharmeerd van het moderne type grasparkiet, maar leg de grens bij bovengenoemde gebreken. Een vogel die niet vliegt komt (blijft) er bij mij niet in!
Voor wat betreft mijn irritatie, ik gun iedereen een eigen mening en ook een eigen schrijfstijl, maar mijn irritatie werd opgewekt doordat ik een aantal "grote" kwekers redelijk goed ken en ik weet dat het vaak zeer gepassioneerde liefhebbers zijn die juist geld ondergeschikt maken aan hun hobby, terwijl jij ze voor mijn gevoel neerzette als geldwolven.

Ik respecteer jouw mening hierover maar ben het er dus niet mee eens!

Groet,

Herman

jk den boef
12-11-2007, 21:46
Beste JK,

Uiteraard is er verschil van mening mogelijk over allerlei onderwerpen, dus ook over het uiterlijk van een vogel.
Het mooie aan een rasstandaard is dat het een kader is waarbinnen wel degelijk ruimte is voor een eigen interpretatie. Ik ben het met je eens dat de heel erg uitgesproken buff vogels niet altijd echt mooi zijn en het klopt ook dat er uitwassen zijn. Vogels die doorgezakt op de zitstok zitten als voddebalen, of nog erger, niet kunnen vliegen, zijn dergelijke uitwassen.
Het staat echter ook hierin iedereen vrij om zijn eigen interpretatie van de rasstandaard te verwezenlijken in zijn vogelbestand. Ik ben zelf heel erg gecharmeerd van het moderne type grasparkiet, maar leg de grens bij bovengenoemde gebreken. Een vogel die niet vliegt komt (blijft) er bij mij niet in!
Voor wat betreft mijn irritatie, ik gun iedereen een eigen mening en ook een eigen schrijfstijl, maar mijn irritatie werd opgewekt doordat ik een aantal "grote" kwekers redelijk goed ken en ik weet dat het vaak zeer gepassioneerde liefhebbers zijn die juist geld ondergeschikt maken aan hun hobby, terwijl jij ze voor mijn gevoel neerzette als geldwolven.

Ik respecteer jouw mening hierover maar ben het er dus niet mee eens!

Groet,

Herman
beste herman
dank je voor je reactie,
Voor wat betreft die hierboven genoemde voddebalen vraag ik mij zelf weleens af of dit allemaal wel zo vrijblijvend is, en iedereen vrij is om zijn eigen
interpretatie van de rasstandard te verwezenlijken. je moet het niet willen en commentaar uit diverse groeperingen tegenwoordig ligt volgens mij altyd op de loer .
Want ja een vogel moet kunnen vliegen, dat er nog nooit commentaar geleverd is komt misschien voort uit een stukje onwetenheid, wat we misschien beter voor kunnen blijven.
Of dit gevaar reeel is weet ik niet echt.
Ben wel nieuwsgierig wat de mening van anderen hier over is

m vr grt jkdb

jk den boef
23-11-2007, 21:14
hallo jkdb
volgens mij bevinden we ons op gevaarlijk terrein, ook ten aanzien van de reactie,s:hmmmm

Ben86
23-11-2007, 23:20
ja het is logisch dat vogels moeten vliegen maja er zijn bij kanarie's ook soorten die als ze willen voldoen aan de standaard dat ze dan niet meer kunnen vliegen. het probleem is dat ze dan vaak ook niet goed kunnen paren en dus onbevruchte eieren. dit had het eerste signaal moeten zijn om te stoppen maja. het zijn allemaal problemen die voortkomen uit deze manier van doorfokken.

maar zolang de standaard niet verandert zou ik niet weten hoe het kan veranderen.

mvg Ben