PDA

Bekijk Volledige Versie : Diverse mezen

epiduro
09-11-2007, 12:59
Beste vogelvrienden,

voor de kweek van aankomend seizoen ben ik op zoek naar verschillende mezen. Deze worden niet regelmatig aangeboden en ik kan ook niet echt kwekers vinden die "bekend" zijn met deze vogels.

Ik zoek dus eigenlijk kwekers die mezen kweken en eventueel mij verder kunnen helpen.

Voor de goede orde: ik zoek eigen kweek vogels!

Wie kan mij verder helpen?

Gr. Leon

Dennis69
09-11-2007, 14:32
Hoi epiduro,op marktplaats staan nu een koppel staartmezen te koop.
Ik dacht in Utrecht en 90 euro.

rupicola
09-11-2007, 17:10
Ik zou wel even voorzichtig zijn met wat je bij elkaar in laat vliegen.

Staartmees kan prima in een groepje, maar kool- of pimpelmees zou ik echt per paar huisvesten.

vogelfreak
09-11-2007, 20:14
er stand gister ook een koppel pimpelmeezen op marktplaats pop 2005 en man 2001 prijs was iets van 110 euro :p

epiduro
10-11-2007, 23:04
Bedankt voor jullie reactie's!

Ik heb de mogelijkheid om de vogels apart te huisvesten. Ga ze ook zeker niet bij elkaar zetten. Ik heb op dit moment al pimpelmezen zitten dus daar ben ik niet echt naar op zoek.

Jammer genoeg zijn er niet echt kwekers die deze vogels kweken (meer dan 1 koppel en/of verschillende soorten). Het liefst heb ik namelijk EK vogels!

Gr. Leon

goudhaantje
11-11-2007, 10:39
staartmezen zou ik ook niet in een groep laten als je er mee wil gaan kweken.ik heb zelf pimpel en azuurmezen en van beide jongen gehad.van staartmezen jongen krijgen valt niet mee,al zijn het mooie levendige vogels.als ze te koop aangeboden worden moet je je afvragen of het wel eigenkweek is.kijk goed naar de poten en ook al zit er een goede ring om dan nog is het meestal gevangen goed.als je ze koop hang dan wat vetbollen op.je heb kans dat ze de voerbak niet kunnen vinden en als ze geen voer hebben zijn ze zo weg-0- .je heb al pimpels dus je weet dat ze simpel te houden zijn.over andere mezen kun je lezen in onze vogels,daar staat de kool en zwarte mees in en in de b e c komt ook een verhaal over azuur mezen.deze man heeft er 8 gekweekt je moet goed blijven kijken op de marktplaatsen want af en toe komt er wel eens een stel mezen voorbij .sukses met de mezen het zijn leuke en mooie vogels

rupicola
11-11-2007, 12:05
Voor de goede orde: ik zoek eigen kweek vogels!

OK!

Het liefst heb ik namelijk EK vogels!

hier klinkt het eerlijk gezegd alsof het u uiteindelijk niet uitmaakt!

Hopelijk is dit in werkelijkheid niet het geval.

Wanneer u dit soort vogels houdt, welke niet aantoonbaar in gevangenschap zijn gekweekt of waarvan anderszins vermoedens bestaan dat ze uit het wild zijn gevangen, overtreedt u de FF-wetgeving en houdt u zich uiteindelijk bezig met illegale praktijken!

Hiermee riskeert u registratie middels een proces-verbaal, inbeslagname van uw vogels, een fikse bekeuring.

Het lot van eenmaal inbeslaggenomen vogels is uiterst onzeker, waarbij we kunnen stellen dat de vogels er over het algemeen niet beter van worden!

In voorkomend geval wordt bovendien de gehele vogelhouderij in een kwaad daglicht gesteld!

winterkoning
11-11-2007, 12:53
beste rupicola,
ik denk dat ik nu toch mijn stilzwijgen in deze topic moet doorbreken,
vraag epiduro(leon) :Ik zoek dus eigenlijk kwekers die mezen kweken en eventueel mij verder kunnen helpen.
verduidelijking leon :Voor de goede orde: ik zoek eigen kweek vogels!

vraag leon beantwoorden is vrij onmogelijk om te beantwoorden op een openbaar forum.
verduidelijking leon : voor inheemse dus ontbeerlijk dat ze geringd zijn,en als leon ook aan uitheemse denkt dan wil hij deze ook het liefst dat het ek is (vrij onmogelijke opgave,mijn mening).

maw:
leon is één van de goeie,i.t.t. andere .
ik denk dat de tekst er wat ongelukkig staat maar niet zo bedoeld is (of zo geschreven dat het ruimte geeft voor persoonlijke intrepetatie),en vergeet ook niet er zijn nog uitheemse mezen (is dit de topic danwel niet voor maar je zou ook in die gedachte zijn berichtjes kunnen bekijken).

beste leon,
wat jij vraag hier dat is onmogelijk ,wat mij wel verbaasd is dat jij ,degene die zo dicht erop zit bepaalde mensen niet ken of wat zij hebben in hun bestand.
jij gaat hier vragen naar namen/adressen,leon toch. je zou beter moeten weten.
verder is het zo dat er nog nooit veel echte mezenkwekers zijn geweest(die daadwerkelijk ook hun jongen opstok krijgt of in leven houden).
er worden wel zeker mezen gekweekt maar nooit op grote schaal (en dan bedoel ik meerdere koppels van 1 of meerdere soorten,jammer genoeg is bij veel mensen nooit de interesse gewekt geweest).
ook de uitheemse meesjes hebben nooit echt in de picture gestaan laat staan gekweekt,dat je er gewoon allemaal wel mee kan kweken is in de diverse blaadjes (oude en nieuwere uitgaves) te lezen
echter is het bijna altijd een eenmalige kwestie geweest en word/werd er niet echt gekweekt om te "behouden" in onze voliere's.
Gelukkig voor de liefhebbers is deze trent aan het veranderen er worden nu veel mezen soortjes gehouden en gekweekt,iig met de inheemse worden redelijke "lange termijn resultaten gehaald",maw resultaten gehaald
met een daadwerkelijke bedoeling.
als je op de duitse dierenmarktplaats kijkt komen er nogwel eens specialere mezensoortjes langs.
gr
helaas kan ook ik jouw niet verder helpen,succes leon......
mijn allerlaatste geslaagde kweekresultaat met een mezen soort:
http://img405.imageshack.us/img405/7521/p923153910x15ct4.jpg (http://imageshack.us)

Ton Koek
11-11-2007, 22:44
Ek betekent eigen kweek. :)

rupicola
12-11-2007, 12:35
Ik mis een paar hier geplaatste reacties.

Beetje jammer dat er een aantal reacties in dit topic zomaar worden verwijderd.

Mijn vorige bericht is overigens als (algemene) waarschuwing bedoeld, niet als beschuldiging aan het adres van topicstarter.

m.v.g.

goudhaantje
14-11-2007, 00:25
ik verbaas mij over de braafheid ,maar als iedere kweker een maand werd geweerd op dit forum voor iedere illigale vogel die hij in bezit had of heeft zei het door onwetend of moedwillig aankoop.dan was het voorlopig zeer rustig op dit forum......zo dit moest ik even kwijt en voor dat u weer boos gaat reageren moet je toch maar eens krieties naar je ringen kijken:hmmmm

J.J.
24-11-2007, 20:26
Hallo,

ik zag net dat er 3 koolmezen op vogelarena te koop worden aangeboden.
Misschien iets voor jou?