Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe kleur utatie of was die er al

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe kleur utatie of was die er al

    hallo

    ik heb 2 jonge zebravinken wit met zwarte vekjes zoals bij een dolmatier

    is dit een nieuwe kluer mutatie of was deze er al
    de foto zijn te groot mischien dat jullie wijs worden uit de wooorden
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

  • #2
    Zal wel een bonte zijn!?

    Als je een foto wilt plaatsen en deze is te groot, dan kleiner maken.
    Dit gaat als volgt:
    Je selecteerd de foto die je wilt plaatsen door 1x op de foto te klikken, dan klikken op "bewerken". Vervolgens bovenaan op "afbeelding" en dan op "uitrekken/hellen". Kies voor 60% en sla deze op. Vervolgens kun je de foto uploaden.

    Dan is het iets duidelijker om welke kleurslag het gaat, nu blijft het gissen!
    Er zijn namelijk heeeeeeeeeel veeeeeeel van deze zogenaamde "toverballen" in omloop!

    Opmerking


    • #3
      foto verkleinen

      Natuurbroed
      Je selecteerd de foto die je wilt plaatsen door 1x op de foto te klikken, dan klikken op "bewerken". Vervolgens bovenaan op "afbeelding" en dan op "uitrekken/hellen". Kies voor 60% en sla deze op. Vervolgens kun je de foto uploaden.
      Dat ligt er wel aan welk foto programma je gebruikt. Bij paint zal dit zo wel werken, bij microsoft office picture maneger werkt het weer een beetje anders. Wel gemakkelijk. Zo kan elk fotoprogramma zijn eigen maniertjes er op na houden.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        het is me glukt hoop dat jullie er een beetje wijs uit worden anders maak ik nog een andere foto
        Bijgevoegde Bestanden
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          natuurbroed heeft wel een beetje gelijk met toverbal
          Er zit in ieder geval isabel in, de buik is wel veel te licht ,waarschijnlijk door andere factoren, zwartborst,oranje borst, dit is moeilijk te zien op deze foto ,de aanslag is een restant melanine wat niet getoond mag worden !!!!

          Opmerking


          • #6
            Zo kan ie er ook op.

            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Er zit in ieder geval isabel in
              Jan waar aan zie je dat.


              volgens mijn bescheiden mening is dit gewoon een witte met veel aanslag waarvan het meeste na de jeugd rui verdwenen zal zijn.


              mischien dat een scherpere foto meer kan laten zien.
              Henk Dijkkamp

              Ik weet niet alles maar doe mijn best.

              Opmerking


              • #8
                Als dit een witte zou zijn ,moet het hok wel een varkensstal zijn !!!
                Ik zie een creme waas over de vogel .ook in de pennen,maar wanneer de vogels in een zeer vuil hok en buitenren verblijven waar regenwater een moddepoel kan maken dan kan je misschien nog gelijk hebben ook !!
                gr Jan

                Opmerking


                • #9
                  wat zou jou hok wel niet wezen dan mijn hok is anders goed schoon en het komt omdat de muren creme kleur zijn maar deze vogel is een witte met boven op een paar zwarte vlekken
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jan de nijs
                    varkensstal
                    Je mag wel oppassen meneer de zonnekoning zometeen wordt je geroyeerd vanwege een te uitgesproken mening....


                    Ik ken daar wel voorbeelden van, jij ook?
                    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      Vogelfreak waarom niet aangeven uit welke kleur ouders dit jong komt haalt een hoop onzekerheden weg. Misschien kan Jan er dan beter mee weg komen.

                      Greetzzz

                      Opmerking


                      • #12
                        Nou als de kweker zegt dat het een witte is met aanslag dit bestaat al zolang er witte zijn, in een grijs verleden werden deze getijgerde genoemd, bijna altijd verdwijnt deze aanslag na 2de rui, zo ook als bij witte rijsttvogels die worden ook bijna altijd bont geboren althans qua rug/vleugeldek en later wordt dit wit met soms nog een grijs veertje.
                        Maar de waas komt niet alleen door een creme of bruine muur, ik weet als geen ander dat de achtergrond over een vogel kan schijnen,maar zo !!
                        En wees nou eerlijk is Uw kooi nu zo proper gezien de plank waarop de vogel zit en ook de muren, vooral witte vogels bevuilen zich hiermee, om deze wit te krijgen en te houden moeten ze in een schone kooi zitten waar ze zich minimaal kunnen bevuilen.
                        Maar buiten dat de vogel door weerkaatsing creme lijkt kan dit ook nog extra versterkt worden door digitale foto's, hier heb ik ook al genoeg onnatuurlijke kleuren dagelijks voorbij zien komen, als ex medewerker van FUJI color !
                        Groeten Jan de Nijs

                        Opmerking


                        • #13
                          o okej maar ik heb ze buiten weg gehaalt en drekt een foto genomen toen konden ze elke dag baderen en dedn dat ook

                          maar de ouders van deze is grijs met 1 wit vlekje onder de kin
                          dat hebben bijde ouders
                          mvg roy (vogelfreak)
                          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Volgens mij is het jong inderdaad een witte met wat aanslag.
                            Als ik jou beschrijving zo lees zijn beide ouders bont (minimaal) split voor wit.
                            Groeten,

                            Arjan

                            Opmerking


                            • #15
                              ze hebben 1 wit vlekje onder de kin dat noem ik geen bont maar zijn denk ik wel split voor wit
                              mvg roy (vogelfreak)
                              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X