Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vvnk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vvnk

    Wat was er toch een lawaai toen de nieuwe staandaard eisen werden ingevoerd over bredere bestreping en goed zichtbare flanken(wij wouden onze smalle lijntjes behouden zonder flanktekening).We zijn zaterdag op de show geweest in mechelen van de vvnk.Wat doet de nederlander (Mensen )die zich erop ingesteld hebben in het nieuwe vraag progamma gaan ook met de prijzen naar huis.kijk maar zwart wit ,zwart geel,bruin wit enzo voort overal zijn de nedelanders vertegewoordig dat is een groot compliment voor de genen die de stap hebben gedaan.Als ik naar de vogels kijk uit de oude staandaard en de nieuwe zie ik liever de vogels met brede bestreping met goede flanken.Zowaar mocht ook een Nederlander zich met een bronzen medailje verblijden in de geel schimmels en welteverstaan een stam 368 punten.zolang de vvnk bestaat zijn de prijzen in de lipocrhoom geel altyd naar de belgen gegaan. Dus U bent gewaarschuwd.(De Geel Schimmels Waren Van Rob K ).Het was een prachtige show met goed licht op de vogels.Daar kunnen we veel van leren.

    GRT Teunis

  • #2
    VvNK II

    Ik ben het deez' keer met Teunis eens. De Nederlanders hebben inderdaad een grote stap gemaakt. Was tijdens de afgelopen Bondsshows in Apeldoorn en Zutphen al te zien dat er een stap voorwaarts was gemaakt, deze keer te Mechelen toch weer een fors aantal Nederlandse kleurkanariefanaten die de eer hoog hielden. Uit welingelichte bronnen; Teunis doet volgend jaar ook mee!

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Gefeliciteerd Rob!
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Proficiat Rob, op zijn Belgisch !
        Prachtig en dan met geel schimmel,maar hoe sta jij nu over de andere topic dat of de geel schimmels onder gewaardeerd zijn of de roodschimmels over gewaardeerd in het verleden???
        Dat zowel de Nederlanders alsook de Belgen de top in de kanarie wereld weer snel terug hebben ,heb ik 3 jaar terug al voorspelt,wat wij wel hebben en in zuid Europa niet is een betere heldere ondergrondskleur en als hier goede bestreping op zit komt dit nog mooier over.
        Altijd leuk als je voorspelling later uitkomt !
        Ga zo door jongens.

        Gr Jan

        Opmerking


        • #5
          jan

          de grond kleur is nog niet perfect in de serie zwart met geel.Maar daar ge bruiken wij de oude type vogels voor om het geheel beter tekrijgen.je weet als geen ander dat je het niet in twee jaar voormekaar krijgt.Maar ik heb ze al gezien bij iemand op het hok.prachtige zwart met gelen met het groen in de grond kleur en ook de broek is groen,Wat vragen wij zwart met geel of zwart met groen.
          Grt Teunis

          Opmerking


          • #6
            Ondergewaardeerd?

            Of de geelschimmels onder- of de roodschimmels vroeger zijn overgewaardeerd is niet te bepalen denk ik. Ze werden gewoon gekeurd volgens een verschillende standaard. De roodschimmels moesten diep rood zijn. Voor de geelschimmels stond in de standaard dat ze enkelvoudig geel moesten zijn (uit het Stenen Tijdperk; strogeel).

            Ik heb jaren (en met mij waarschijnlijk velen) de schimmelmannen gespeeld die vanuit de intensiefkweek kwamen. Aangezien de standaard voor geelintensief diepgeel vroeg (en vraagt) kweekten we dus ook schimmels die diepgeel waren. Tsja, volgens de toen geldende standaard fout. Anders niet. Nu de standaard voor de geelschimmels (alle geelschimmels, dus ook de gemelaniseerden) wel de diepgele tint vraagt moeten we alleen nog proberen om de vogels mooi egaal te krijgen. Geen plaatsen op rug/nek/hals met te veel schimmel. Die witte plekken moeten we zien kwijt te raken.

            En hartelijk bedankt voor de felicitaties!

            Groet,

            Rob.

            Opmerking


            • #7
              was mooie show van de Vvnk mooie vogels
              boven de show vogels goed licht
              minpuntje vond ik dat de verkoop klasse wat donker was
              maar verder prima show

              Opmerking


              • #8
                verkoop klasse

                Raymon,het gaat toch op een tt over de vogels in de wedstijd klasse en niet om de verkoop klasse.waar gul gebruik van werd gemaakt door iedereen die er was.Zoals ik heb horen zeggen waren de kosten van de verlichting 12000 euro.Moet er dan nog eens 12000 euro bij voor de verkoop klasse?Als je gericht een vogel zoek in wat voor kleur dan ook neem van tevoren contact op met de kweker en betaal maar tien euro meer dan kun je een goede vogel in ontvangst nemen.(reserveren)

                Opmerking


                • #9
                  het was voor ons de eerste keer dat wij hier waren
                  dat de kosten zo hoog zijn voor de verlichting daar heb ik geen weet van
                  groetjes raymon
                  volgend jaar ga ik weer

                  Opmerking


                  • #10
                    verlichting

                    hoi Teunis,
                    Ik hoorde dat het bedrag 5 x hoger lag voor de verlichting in Mechelen.
                    het was nu perfect, en vorig jaar was het nog vele malen beter dan in Geel. Waar de verkoop vogels toen meer licht hadden dan op de show en dan vooral in de gangen naar de zaal toe.
                    in Geel waren er meer vogels in de verkoop dan op de show die daardoor wel bijzaak leek.

                    groet Willem

                    Opmerking

                    Working...
                    X