Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grote problemen goudvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • grote problemen goudvinken

    ik heb een grote fout gemaakt ik heb een nieuw koppel goudvinken bij het oude koppel goudvinken gezet ze verschoten zo hard vlogen in g-het wild nu zit de oude man vorig jaar in de hoek op de grond en komt er niet uit wat moet ik doen gaat hij toch niet dood

  • #2
    je hebt kans dat de man van vorig jaar eerst weer bij moet komen van de schrik .ik heb ook een nieuwe koppel bij mijn oude koppel gezet en dat was ook eerst stress in de box maar dat is ook weer goed gekomen .
    goudvinken zijn snel gestresst als je een andere koppel bij ze zet.meestal komt het wel goed .

    Opmerking


    • #3
      waarom ga je ze als koppels bij elkaar zetten?zet mannen bij mannen of hou ze koppel gewijs.hier kan alleen maar gedonder van komen....en ik kan het weten.dus een wijze les voor de volgende keer!

      Opmerking


      • #4
        ik wist het maar ik had de reactie niet zo hevig verwacht mijn vlucht was nog niet klaar maar ik heb 2 plaatsen voor te eten en drinken voorzien en nu zal het wel goed komen

        Opmerking


        • #5
          Het is bij goudvinken altijd een probleem nieuwe vogels in het bestand toe te voegen, als ze nog jong zijn bv nog niet op kleur dan valt het wel mee maar in deze tijd , begin november is elke afwijkende vogel of kleur een reden tot paniek, als dat voorkomt , ik heb mijn lesje wel geleerd, dan vang ik de oorzaak weer snel weg en dan keert de rust meestal na verloop van een aantal uren weer terug. als je meerdere goudvinken hebt wees er dan altijd alert op wanneer je nieuwe vogels in het bestand brengt. bij mij kan ik me zelfs niet permiteren dat er een vogel uit een kooi ontsnapt want dan slaat de stress toe wat zelfs wel eens verliezen kan veroorzaken.
          breng ook nooit tegen de avond nieuwe vogels terug bv van de tt want ook dat kan problemen opleveren.
          hoe meer goudvinken je hebt hoe sneller je problemen kan hebben.
          ik vang een vogel die echt stress heeft en dus verdwaast op de grond zit altijd uit, zet hem apart en geef hem rust de volgende dag is alles weer goed en breng ik hem weer onder in dezelfde vlucht als waar hij zat.
          Leo

          Opmerking

          Working...
          X