PDA

Bekijk Volledige Versie : nachthok, wie heeft tips

sluis
31-10-2007, 23:32
Wij hebben een nieuw alu.voliere
Hier zit echter geen nacht hok in.
Wie heeft er ideeen/ tips (wat en hoe) om een nachthok te maken.
Bijgaande een foto van onze voliere, deze is echter met een paar panelen uitgebreid.

:help

Ton Koek
01-11-2007, 01:32
Ik zou van watervast hechthout een soort van kast maken, en die aan de zijkant hangen. Bijvoorbeeld zo groot als de bovenste heleft van het zijpaneel en 45 cm diep.
Eventueel een glazen ruit aan de buitenkant of aan de voorkant van de kast.

Ben86
01-11-2007, 20:58
ik zou maar weet niet of het mogelijk is en je het ook wil.

het paneel met deurtje aan een zijkant doen (bijv. links) en daar een hok bouwen van minimaal 1 meter breed en door midden doen zodat je binnen een inloop creeert waar je voer ofzo neer kan zetten en maak je een binnen hok. zodoende heb je een inloop en geen kans dat je vogels eruit kunnen als je ze voert. en je heb je binnenhok.

mvg Ben

sluis
02-11-2007, 00:35
Nou dat gaat nog een hele klus worden voor iemand met 2 linkerhanden :D

Heb ooit iets gelezen van een houten hokje met daarin van dat bubbeltjes papier, dat is zeker geen optie:cool:

Ruben
02-11-2007, 11:20
Een andere mogelijkheid, is een nachthok bouwen van geimprigneerd tuinhout. Vier palen op elke hoek en daar tussen planken (mes en groev). Een ideale oplossing vind ik zelf. De binnenkant isoleren, en daar tegenaan hardhout multiplex. Door middel van een stuk rond pvc kan je het nachthok verbinden met de volière. Ik kan eventueel een foto van mijn nachthok aan je mailen.

Ben86
02-11-2007, 19:39
nou Ruben dat is inderdaad een goede manier lijkt me niet altemoeilijk.

of misschien een optie een standaard tuinhuis ofzo?

veel succes

mvg Ben

frank4
04-11-2007, 04:22
ik zou aan linker en rechter kant vanboven een 30 cm hoge plaat aanbrengen.
en langs voor dan een plexiglas strip ook van 30 cm
en dan wat zitstokken heel hoog plaatsen

zo zitten ze ook uit de wind he

frank4