Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Man komt niet helemaal goed uit de rui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Man komt niet helemaal goed uit de rui

    Timmy is heel lang in de rui geweest. Nu eindelijk zingt hij weer de oren van het hoofd. Hij lijkt in superconditite want hij paart zelfs nu nog met zijn poppetje. Hij krijgt allerlei soorten zaden, sla, appel, aminozuren door het water, eivoer, grit en maagkiezel.
    Hij is superlevendig en lijkt, zoals al gezegd, in topconditie.
    Timmy mag altijd vrij vliegen in huis, dus beweging genoeg.

    Toch blijven er op zijn koppie pennetjes te zien die daar nu al maanden zitten en verder niets lijken te doen.
    Hoe kan dit en is er iets aan te doen?

  • #2
    ruipunten

    Goed badwater verstrekken. Elke dag vers. Of als dat niet mogelijk is, de vogel elke dag met verswater besproeien. Je kan ook die ruipunten een beetje voorzichtig tussen 2 vingers proberen te wrijven. Niet te hard. De top kan te taai zijn maar door het badwater zal het wel loskomen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Koprui?

      Witte ruipuntjes in de kopbevedering zou normaliter met een week of wat weg moeten zijn. Misschien ligt de oorzaak in het aantal uren licht per dag. Maximaal 10 uren licht per dag voldoet op dit moment voor een kanarie. Naar het voorjaar toe kan je de dagen weer wat langer maken. Vooral voor huiskamervogels is een vast lichtregime erg belangrijk in de strijd tegen rui.
      De voeding die je verstrekt lijkt me zeer gevarieerd. Sla voegt niet veel goeds toe, aminozuren door het water lijkt me ook wat overdreven. Vervangen door een (klein) stukje komkommer, broccoli, appel inderdaad geeft het beestje meer voldoening. Groenvoer altijd in zeer beperkte mate.

      Groet,

      Rob.

      Opmerking

      Working...
      X