Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kuup kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kuup kooi

    hallo wie kweek wat in een kuup kooi wil wel eens weten wat er allemaal in een kuup kooi gekweekt word gr louis

  • #2
    Duidelijk een vraag van een echte liefhebber....

    Wat kun je kweken in een halve kuub is de volgende vraag?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      kuup kooi

      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Duidelijk een vraag van een echte liefhebber....

      Wat kun je kweken in een halve kuub is de volgende vraag?
      denk dat je het niet begrijp ik zeg niet dat ik dat wil ik vraag mij af wie het wel doen ? dan het volgende als je wil kijk je ff op mijn volere hier ik denk dat er niet veel zijn die voor een koppel grijze een tuinhuisje en een voliere van 4 x1.20 x 2 was maar een vraag he aanvallen kan altijd nog gr louis

      Opmerking


      • #4
        Ton
        dit zelfde zou je kunnen stellen over tropen wat kweek je in een 40-40 40 kooi !! en wat in de helft,je zou de kost moeten geven welke in een TT kooi gekweekt worden waar het nestkastje aan de buitenzijde hang !
        Vroeger werd er altijd vanuit gegaan dat grote parkieten en papegaaien beschikking moesten hebben over een grote voliere van minimaal 5 meter diep en 2 meter breed om ze te kunnen kweken. Inmiddels is gebleken dat een aantal soorten waaronder de grijze roodstaart papegaai het veel beter doet in een kuub kooi welke ook nog is geblindeerd voor 70%,raar maar waar.
        hier op Curacao wordt alles in hangkooien gehouden qua grote parkieten en papegaaien op een enkele uitzondering na.
        Deze hangkooien zijn geheel van gaas, voor papegaaien meestal een kuubkooi soms 2 meter lang en 1m diep en hoog voor grote parkieten 61 in het vierkant, toevallig de standaard gaas diameter in de winkel.
        de kweek gaat afwisselend, zuid -Amerikaanse soorten vrij goed australische stukken minder. komt mede door de altijd warme tempratuur hier van minimaal rond de 30 graden, anderzijds dat de tussenwanden van gaas zijn ,mijn inziens , ik ben nu ook hangkooien aan het maken ,maar wel met dichte tussen wand en boven het gazen dak wil ik palmtakken doen een meter erboven en geen zinken golfplaten waar je een ei op kan bakken.
        Wat ik daarbuiten ook doe is de vogels na de kweek in grote voliere plaatsen en niet zoals vele ze hier voor de rest van hun leven in laten zitten,maar zo deed ik dit in Nederland ook al ,hier kweekte ik mijn grote parkieten ook in broedkooien van 80-80-55.en na de kweek in de vlucht.

        Gr jan de Nijs uit Curacao

        Opmerking


        • #5
          De vraag viel even volledig verkeerd, mijn excuus. Ik heb duidelijk te snel geoordeeld.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            De vraag viel even volledig verkeerd, mijn excuus. Ik heb duidelijk te snel geoordeeld.
            geef niks ton tis al goed he toch leuk dat je nog ff wat laat horen

            Opmerking


            • #7
              Sorry, ben niet blond maar wat is eigenlijk een kuub-kooi ?????
              mss domme vraag maar ik heb er nog nimmer nooit van gehoord !
              eerst dacht ik zal wel een maat (kubieke ...) zijn maar volgens jan zijn ze er in verschillende maten dus nu weet ik het niet meer

              groetjes aussie

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door aussie
                Sorry, ben niet blond maar wat is eigenlijk een kuub-kooi ?????
                mss domme vraag maar ik heb er nog nimmer nooit van gehoord !
                eerst dacht ik zal wel een maat (kubieke ...) zijn maar volgens jan zijn ze er in verschillende maten dus nu weet ik het niet meer

                groetjes aussie
                hoi aussie ten 1e ben ook niet blond er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden maar goed .en ja als men over een kuup kooi praat denk je gelijk aan een kubieke 1 x1 x1 maar er zijn ook wel andere maten dat klopt ook ken een kweker die zeg ook kuup kooi terwijl de kooi mider is dan 1 kuup
                dus eigelijk mag je alleen spreken van kuup kooi als dat ook zo is altans zo denk ik er over gr louis

                Opmerking


                • #9
                  Hallo louis,
                  Bedankt voor de uitleg. Een echt kuub kooi is dus toch 1x1x1 m.
                  Zelf denk ik : hoe meer ruimte hoe beter, maar een vogel die zich niet "happy"voelt zal zich niet zo snel voortplanten denk ik dan maar......
                  en laten we eerlijk zijn de meeste vogels moeten het met een stukkie minder ruimte doen....

                  Maar nu heb je nog steeds geen antwoord op je vraag.....

                  Sorry ik weet het ook niet.. kuubkwekers ! laat van u horen !!

                  Groetjes AUssie.

                  Opmerking


                  • #10
                    kweekkooien

                    Ik kweek pruimekopparkieten en caiques in kweekkooien.
                    de pruimekoppen zitten in 100*100*100
                    De caiques heb ik hier ook in gehad maar deze zitten nu in 150*50*70

                    groetjes egon

                    Opmerking


                    • #11
                      ik heb in het verleden catharina's, tarantas en nigrigenissen gekweekt in kuub kooien, de man waarvan ik ze gekocht had kweekte er grijze roodstaarten in, maar ikzelf vond deze soorten beter tot zijn recht komen op deze wijze.

                      Opmerking


                      • #12
                        Kooi gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door jan de nijs
                        Ton
                        dit zelfde zou je kunnen stellen over tropen wat kweek je in een 40-40 40 kooi !! en wat in de helft,je zou de kost moeten geven welke in een TT kooi gekweekt worden waar het nestkastje aan de buitenzijde hang !
                        Vroeger werd er altijd vanuit gegaan dat grote parkieten en papegaaien beschikking moesten hebben over een grote voliere van minimaal 5 meter diep en 2 meter breed om ze te kunnen kweken. Inmiddels is gebleken dat een aantal soorten waaronder de grijze roodstaart papegaai het veel beter doet in een kuub kooi welke ook nog is geblindeerd voor 70%,raar maar waar.
                        hier op Curacao wordt alles in hangkooien gehouden qua grote parkieten en papegaaien op een enkele uitzondering na.
                        Deze hangkooien zijn geheel van gaas, voor papegaaien meestal een kuubkooi soms 2 meter lang en 1m diep en hoog voor grote parkieten 61 in het vierkant, toevallig de standaard gaas diameter in de winkel.
                        de kweek gaat afwisselend, zuid -Amerikaanse soorten vrij goed australische stukken minder. komt mede door de altijd warme tempratuur hier van minimaal rond de 30 graden, anderzijds dat de tussenwanden van gaas zijn ,mijn inziens , ik ben nu ook hangkooien aan het maken ,maar wel met dichte tussen wand en boven het gazen dak wil ik palmtakken doen een meter erboven en geen zinken golfplaten waar je een ei op kan bakken.
                        Wat ik daarbuiten ook doe is de vogels na de kweek in grote voliere plaatsen en niet zoals vele ze hier voor de rest van hun leven in laten zitten,maar zo deed ik dit in Nederland ook al ,hier kweekte ik mijn grote parkieten ook in broedkooien van 80-80-55.en na de kweek in de vlucht.

                        Gr jan de Nijs uit Curacao
                        Beste Jan,

                        Zou je mij kunnen helpen aan een papegaaienkooi hier op Curacao?
                        Mijn papegaai komt naar verwachting volgende week overvliegen van Amsterdam in een transportkooi en ik heb hier een normale kooi nodig voor hem.

                        Dank je wel alvast voor je reactie,

                        Vriendelijke groet,
                        Anouk Caminada

                        Opmerking

                        Working...
                        X