Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beplanting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Beplanting


  • #2
    beplanting

    ik zou het groen laten ,geeft toch een iets meer natuurlijk zicht trekt insekten aan en geeft rust en schuilgelegenheid in de kooi.
    ikzelf heb een beplante kooi met allerlei verschillende soorten planten struiken en bomen waaronder zelfs veschillende giftig tot zeer giftig voor vogels en heb in twee jaar nog geen vogel verloren alleen die ze weggehaald hebben ben ik kwijt.
    Weet natuurlijk niet of je serieus wil kweken of dat het puur voor de zang en de beweging is anders zou ik het mooi groen laten.


    Garoeten theo

    Opmerking


    • #3
      Weet je waaraan je de vogels verloren bent? Het lijkt me sterk dat het door de beplanting komt!

      Opmerking


      • #4
        Ik weet niet waaraan ik ze verloren ben. Dat is ook het probleem. Het verwijderen van mijn beplanting is een volgende stap.

        Opmerking


        • #5
          ook bij mij gaan er wel eens heen.dit jaar is extreem slecht geweest.als je niet kuur kan het ook daar aan liggen.je moet regelmatig controleren of ze nog gezond zijn .vaak zien ze er gezond uit,maar als je de veren blaast kun je al zien of het fout zit.goudvinken en putters kunnen slecht tegen vocht. een ander feit is dat ze graag de knoppen eten en binnen korte keren je hok kaal kunnen vreten.met weer als gevolg dat de vogel door zijn nieuwe dieet zich niet zo goed kan voelen{lees veel groenvoer }het blijft altijd een risico als je ze in de buiten voliere zet maar het is wel prachtig om ze ze zo in de kooi te zien vliegen. hou ze in de gaten en kijk ze regelmatig na .rode buik en dikke darmen zijn vaak het begin van problemen.of je kuur of niet is dan aan je zelf.

          Opmerking


          • #6
            even een vraagje, worden de beukesnippers nat

            is dit het geval ,dan zou ik er voor zorgen dat dit niet meer kan gebeuren,(eventueel de voliere geheel overdekken) houtsnippers zien er wel droog uit, maar van onder krijgen schimmels en bacterie's de kans om explosief te groeien in vochtige snippers met alle gevolgen van dien.
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              Moet naruch bijstaan,let op de onderkant voor schimmels.

              Groetjes Frenske.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bas
                . Op de boden heb ik zowel buiten als binnen kleine houtsnippers liggen.
                Bas.
                Ik zou de houtsnippers weg halen uit het binnenhok daarin kan veel stof zitten wat niet goed is voor de longen van de vogels.
                Ook zijn houtsnippers de perfecte behuizing voor allerlei soorten mijten.
                Aan de beplanting zal het wel niet liggen. Je zou eventueel de laurier eruit kunnen halen aangezien zaadeters ook groen eten en het blad van de laurier wel erg giftig is.
                maar of ze daar ook dood aangaan weet ik niet want zelf eten mijn vogels taxus en er is nog niets gebuert.
                mvg Gerard 6

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Bas,

                  Ik denk dat het inderdaad niet aan de beplanting ligt maar aan de bodem.

                  Ook ik ben afgelopen jaar veel putters en sijzen kwijt geraakt.

                  Ik ga nu op aanraden van een vriend de bodem die nu alleen uit aarde bestaat vervangen voor antiworteldoek en hierover split (siergrind).

                  Hij heeft dit 2 jaar geleden ook gedaan en heeft nu bijna geen uitval meer.



                  Groeten en succespopulier.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking

                  Working...
                  X