Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravinken in de kelder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zebravinken in de kelder

    1 paartje witte rijstvogel
    1 paartje pastel wildkleur
    1 paartje opaal wildkleur

    En wil hier komend jaar mee gaan kweken,nu zitten de paartjes
    nog in de kweekkooien in de kelde maar straks gaan ze weer naar buiten
    Mvg Remco

  • #2
    ik zeg nee het zal wel een kelder in een flat zijn of niet. deze zijn meestal vrij vochtig en muf

    ik heb een half jaar ook geen vogels gehad bij de deur ( natuurlijk wel bij mijn ouders de vogels aan gehouden)toen ik bij mijn vriendin kwam wonen destijds in het flat na een half jaar heb ik gewoon een huis gekocht want ik werd gek om niets om handen te hebben.
    Gr Marcel Levers

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door remco
      Beste mensen ik heb een vraagje!
      ik heb een aantal kweekkooien aangeschaft en wil zebravinken gaan houden en eventueel kweken,ik wil het geheel in de kelder maken alleen ik heb niet super veel licht,er is wel licht in de kelder dat via een raam binnen komt(40cmbij60)en dat schijnt precies in het achterste gedeelte van de kelder waar in de kooien wil gaan maken,en ik wil de muren wit gaan schilderen zodat het geheel lichter word,ik kan ook geen lamp maken wat er zit geen electriciteit,maar volgens mij is het wel voldoende licht,wat vinden jullie??????????????groete remco
      Ik zal het simpel houden:
      Om zebravinken goed te kunnen huisvesten moet je minimaal:
      - voldoende licht hebben (daglicht of alles wit verven en TL buizen plaatsen)
      - goed kunnen ventileren
      - wel tochvrij houden
      - redelijke op temperatuur houden = overdag toch wel 15 à 16 graden.
      Een raam van 40x60 cm is in een kelder toch echt niet voldoende en ik zou er dus nog maar eens over nadenken...
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4
        Een goede vriend van mij heeft jarenlang toen hij in Amsterdam Noord woonde zijn vogels in een kelder van een flat gehouden, hij had wel beschikking over stroom ,dus kunstlicht en luchtfilters, ook kwam er nog wat verse zuurstof binnen ,ondanks dat het er altijd muf rook, ging de kweek goed , maar zonder stroom en weinig licht, zullen de vogels veel slapen en kan je net zo goed opgezette vogels houden en af en toe een DVD draaien van vogels om ze te horen en ze te zien vliegen !!!.
        Misschien is een verlengkabel een uitkomst ???

        Opmerking

        Working...
        X