PDA

Bekijk Volledige Versie : probi-zyme en bio-digest

Bullfinch
27-10-2007, 18:47
Heeft er iemand ervaring met probi-zyme en bio-digest van Orlux? Heb zojuist een wetenschappelijke onderbouwing gelezen van de fabrikant zelf en dat klinkt goed maar dat is natuurlijk logisch.
Heeft iemand er positieve ervaring mee? Minder darmproblemen, infecties en misschien ook geen noodzaak meer om te kuren?

http://www.orlux.be/Nutri/Nutrition/Pages/Products/groupProductList.jsp?fam=-1&ani=-1&ran=2603&pro=-1

(Heb geen aandelen bij de firma, dus bedoel dit zeker niet als reclame!)

Vr. gr. Wim

Bullfinch
02-11-2007, 11:24
Niemand gebruikt het? Toch schijnt het wel aardig verkocht te worden.

pascal
11-06-2008, 19:42
Hallo,

Ik gebruik de produkten van orlux (de hele health line volgens het schema van orlux) dus ook probizyme en bio digest
de jonge vogels krijgen en de ouderen een kleinere doses
na het beginnen met de produkten is de conditie van mijn vogels aanzienlijk vooruitgegaan. De jonge vogels die opgefokt zijn probi en bio zijn ook beter in conditie als jongen die het niet hadden gehad.
Ik ben dus tevreden.

Antoni Hopmann
11-06-2008, 22:46
Hallo Wim !
Jazeker gebruik ik voedingssupplementen.
Wortel,ui,broccoli,appel,witlof paardenbloem,vogelmuur.
Allemaal merkeloos
Mijn Spaanse Timbrado's zijn er gek op en hebben een prima
conditie.

Birdfarm
12-06-2008, 04:57
@ Pascal

Inmiddels heb ik vogels aangekocht van iemand die birdcompany produkten gebruikt, al vele jaren.
De vogels zijn al even bij mij, en zeer goed in conditie!

Dus de vogels kunnen nog beter door orlux???:confused:

Greetzzz

pascal
12-06-2008, 11:28
Birdfarm ik snap je vraag niet

Bedoel je dat orlux beter is? wat ik bedoel is dat het verhaal van jk den boef
kolder is en dat de vogels van birdcompany helemaal niet terugvallen

pascal

pascal
12-06-2008, 11:34
Hallo Wim !
Jazeker gebruik ik voedingssupplementen.
Wortel,ui,broccoli,appel,witlof paardenbloem,vogelmuur.
Allemaal merkeloos
Mijn Spaanse Timbrado's zijn er gek op en hebben een prima
conditie.

Hallo Antonie,

Mijn vogels ook naast de supplementen genoeg groenvoer:
vogelmuur, graszaden, fruit, kruiden, kiemzaad, enz

pascal

Antoni Hopmann
12-06-2008, 12:51
Ik mag toch hopen,dat je vogels niet ziek zijn Pascal.
Waarom nog en nog meer,naast genoemde fruit/groenten,onkruiden enz.?

pascal
12-06-2008, 13:12
hoezo ziek?

Buiten de kweek in de rust periode krijgen ze 1keer in de week het eivoer met supplementen. plus het extra groenvoer.
Tijdens de kweek stop ik met het groenvoer en krijgen de vogels alleeen het
eivoer.
En waarom zouden mijn vogels ziek zijn?

pascal

Rissotto
12-06-2008, 16:52
hallo allemaal,

het is toch ook zo dat je een overdosis aan vitaminen kan geven? je hoeft vogels toch niet vol te proppen met zo veel mogelijk voedingsuplumenten en groenten en "dan zal het wel goed zijn."
hebben ze niet meer dan genoeg aan groente met eivoer en onkruidzaden?
ik bedoel er zit al heel veel in groente..

groetjes,
chantal

Birdfarm
12-06-2008, 19:30
Birdfarm ik snap je vraag niet

Bedoel je dat orlux beter is? wat ik bedoel is dat het verhaal van jk den boef
kolder is en dat de vogels van birdcompany helemaal niet terugvallen

pascal

Inmiddels heb ik vogels aangekocht van iemand die birdcompany produkten gebruikt, al vele jaren.
De vogels zijn al even bij mij, en zeer goed in conditie

na het beginnen met de produkten is de conditie van mijn vogels aanzienlijk vooruitgegaan

Welk gedeelte snap je niet?

pascal
12-06-2008, 20:19
haha,

snap het nu ja hehe,
nee dat bedoel ik niet, elk hok is anders en wat bij de ene goed werkt hoeft bij ander niet perse goed te zijn, orlux werkt voor en is dus voor mij beter;)

pascal

pascal
12-06-2008, 20:20
Engelse parkieten zijn zeer moeilijk in conditie te krijgen en hebben
dus meer nodig

pascal

Antoni Hopmann
12-06-2008, 22:29
Idd. Chantal! Je hebt volkomen gelijk.
In het eivoer van de grote merken zitten genoeg stoffen zoals dierlijk eiwit,
vitaminen mineralen enz.
Het is volkomen overbodig daar nog weer probi-zyme,bio-digest e.d. aan toe te voegen.
Zijn je vogels niet helemaal gezond. Altijd te dunne ontlasting,hetgeen kan
wijzen op b.v. een darmkwaal e.d. dan moet je met deze vogels gewoon niet fokken.
Alleen 100% gezonde vogels zijn geschikt voor de kweek. Met allerlei toevoegingen worden de kwalen gemaskeerd en zullen ook de jongen afhankelijk zijn van allerlei bijprodukten.
Het mag toch algemeen bekend zijn,dat er in het voedsel voor de mens en dan speciaal ook het brood te weinig vezels bevat,waardoor allerlei
darmkwalen ontstaan. Door de industrie wordt daarop ingespeeld met allerlei
yoghurtdrankjes enz.
Gewoon volkoren tarwebrood en genoeg verse groenten en fruit kunnen deze kwalen voorkomen.

pascal
13-06-2008, 09:48
hallo antonie,

tijden veranderen............
en iedereen verzorgt zijn vogels op zijn eigen manier.
die supplementen zijn er niet omdat ze slecht zijn lijkt me:rolleyes:

Animal
13-06-2008, 10:12
hallo antonie,

tijden veranderen............
en iedereen verzorgt zijn vogels op zijn eigen manier.

Die zijn er alleen maar doordat een fabriekant er geld in ziet.
Er zegt ook niemand dat ze slecht zijn ,maar ze zijn helemaal nergens voor nodig.

Hetzelfde zegt Antoni ook over de produkten die tegenwoordig voor de mensen verkrijgbaar zijn . Al die drankje's en papje's zijn niet slecht ,maar bij normale voeding totaal overbodig. Gewoon geldklopperij dus . (dat zal ook je huisarts bevestigen)

pascal
13-06-2008, 10:19
Die zijn er alleen maar doordat een fabriekant er geld in ziet.
Er zegt ook niemand dat ze slecht zijn ,maar ze zijn helemaal nergens voor nodig.

Hetzelfde zegt Antoni ook over de produkten die tegenwoordig voor de mensen verkrijgbaar zijn . Al die drankje's en papje's zijn niet slecht ,maar bij normale voeding totaal overbodig. Gewoon geldklopperij dus . (dat zal ook je huisarts bevestigen)

Sorry animal onzin vind ik wat je zegt.
Als je bij je vogels verandering ziet in de positieve zin werkt het.....
En waarom steeds een ander zn manier van verzorging naar beneden halen?
en kritiek daarop? ik heb al eerder gezegd wat voor een ander zijn hok werkt is voor eenander mischien helemaal niet zo in zijn hok
Ik heb mijn eerste bericht geschreven om mijn ervaringen te delen.
Niet om een discussie te starten over goed of slecht!

MVG Pascal

Animal
13-06-2008, 13:35

Het heeft niks met goed of slecht te maken.
Al is het in de handel wil het helemaal niet zeggen dat het goed is.
Het is in de handel omdat een fabrikant er winst in ziet.
Dat het bij sommige mensen werkt zegt ook weinig.
Die voeren misschien minder of te weinig natuurlijke produkten ,en dat compenseren ze dan met zulke middeltje's.
Ik zeg alleen dat het helemaal niet nodig is om zulke dingen te gebruiken als je voldoende afwisseling geeft in de vorm van groensoorten ,en onkruidzaden (rijp en halfrijp) en misschien ook wel diverse insecten.
Maar dat is allemaal wel wat meer werk ,want bijvoorbeeld die onkruidzaden zul je dan zelf moeten gaan zoeken.

Rissotto
14-06-2008, 10:39
hallo allemaal,

ik vind dat je gelijk hebt animal!
het is wel zo dat iedereen z'n vogels anders verzorgt maar al die drankjes die voor mensen in de supermarkt liggen is een rage, uit een onderzoek blijkt dat ze niet eens veel helpen...
in het wild hebben vogel ook geen voedingsuplumenten aan de boom hangen maar redden ze zich perfect in het eten van groenvoer etc..
ik denk dat mijn vogels het ook veel lekkerder vinden om groenten te eten enzo om op die manier alle vitaminen binnen te krijgen (op een natuurlijke manier) dan dat het gewoon door voer/water heen zit..

maarja iedereen voelt zich weer goed bij iets anders, en daar is niks mis mee :)

groetjes,
chantal

kobaltkanarie
22-12-2009, 15:06
hallo allemaal,

ik lees dat er hier zowel voor als tegenstanders zijn van suplimenten, de een doet het zo de ander weer anders.
ik denk dat er veel wegen naar rome leiden.
mijn mening is dat al de suplimenten wel een bepaalde werking hebben, maar of je het merkt ??
het voedsel uit de natuur zal zeker niet slechter of beter zijn maar je moet er wel de tijd voor nemen om op een verantwoorde plaats te oogsten.
ik zelf doe al 20 jaar krachtsport, ook in de sportwereld gooien ze dood met allerlei suplimenten, maar helaas er zijn er maar enkelen waarvan ik zelf kan zeggen dat het inderdaad werkt.
en dan heb ik het niet over illegale middelen!!
ik denk een goed basis voer een goed eivoer grit mineralen een darmconditioner kom je denk ik al ver.-0-