Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wit-beige zebravink met gele wangen en zwart vlekje aan borst?Welke soort is dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wit-beige zebravink met gele wangen en zwart vlekje aan borst?Welke soort is dit?

    To the point:

    We hebben een mannelijk zebravink waarvan ik de kleuren niet terug vind op internet....

    Hij is beige-wit achtig. Heeft lichtgele wangetjes, een zwarte vlek op zijn borst en een (eerder GROTE snavel).
    Zelf is hij redelijk groot en dik (in vergelijking met ons poppetje) en toen we hem kochten was hij ook de grootste en dikste van alle mannetjes

    Wat hem ook nog zo bijzonder maakt, is dat hij BIJZONDER prachtig kan zingen!
    Dit heb ik nog NOOIT gehoord van zebravinken! Mannetjes zingen wel wat anders dan de vrouwtjes, maar dergelijk gezang heb ik nog nooit gehoord.
    Het zijn geen trompetgeluiden meer, maar precies een vogel dat men in onze tuin hoort zingen en waar men van opkijkt
    Zijn gezang is echt ook iets bijzonder, waardoor het jullie mssc wat gemakkelijker maakt om me mssc te zeggen welke soort mannetje ik heb?

    Hopelijk kan iemand me hierop een antwoord geven, want ik zou er meer willen over weten.

    Sorry voor het "lange" bericht, maar ik heb altijd moeilijkheden om iets kort uit te leggen


    Hopelijk krijg ik snel een antwoord!

    Een absolute dierenliefhebber!


    Stipske

  • #2
    Heb je ook een foto van het diertje, want mijn gevoel zegt op dit moment; rijstvogel.
    Maar een foto zou een helder beeld geven.
    Sorry voor het "lange" bericht, maar ik heb altijd moeilijkheden om iets kort uit te leggen
    Is eigenlijk een specifieke ziekte van jannen en winterkoninkjes!


    Greetzzz

    Opmerking


    • #3
      Ik heb momenteel nog geen foto, aangezien hij zich bij mijn vriend thuis bevindt en ik ga er pas volgend weekend terug.
      Dus kan ik pas tegen dan een foto erop zetten (spijtig).

      Ik heb wel een foto gevonden op internet waar hij een beetje op lijkt, maar hij heeft een zwarte streep onder zijn oog en ik herinner mij niet dat hij zo veel zwart had. Het is ietsje minder zwart aan de borst.
      Maar hier kan je ook zien dat die zijn snavel wel ook wat groter is dan de "normale" snavel van een zebravink...

      Maar ja, ik zou beter een echte foto van mijn zebravink tonen

      En is dat normaal dat een zebravink zo zingt??
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Birdfarm
        Is eigenlijk een specifieke ziekte van winterkoninkjes!
        *bloos*

        Opmerking


        • #5
          Kan jouw vriendje dan geen foto maken en hier posten.

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            Nee... spijtig genoeg niet :s want hij heeft geen internet.
            Is eigenlijk stom van me om dergelijke vraag te stellen in jullie forum zonder enige foto te kunnen geven.
            Maar ja, je weet maar nooit dat iemand de kenmerken herkent

            Opmerking


            • #7
              Nou nee hoor, wat stom zou zijn is helemaal geen vraag durven stellen.

              Greetzzz

              Opmerking


              • #8
                Ja, daar heb je wel gelijk in
                Ondertussen dat we volgend weekend zijn kan ik mssc al iets anders vragen nu we toch zo goed bezig zijn
                Zingen de mannelijke zebravinken hoog en luid? Want dergelijke gezang kan ik me niet herinneren uit mijn kinderjaren

                Opmerking


                • #9
                  Zingen de mannelijke zebravinken hoog en luid?
                  Niet dat ik weet, ik kan alleen dat nasale ehh-ehh, ehh-ehh. en dan het normale deuntje maar dat weet ik niet goed neer te pennen.

                  Greetzzz

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Misschien een geluidsfragment bij de foto plaatsen, of een filmpje?

                      Greetzzz

                      Opmerking


                      • #12
                        Aan de beschrijving op te maken lijkt mij dit een wang bruine man, vererft dominant dus je zou hier gelijk wang bruine mannen en poppen uit kunnen kweken. let wel op dat je nooit wang x wang kweekt dan krijg je eitjes die niet uit komen door lethaal factor , dit zijn de dubbelfactorige wangen, ook een wang probleem is dat ze vaak slechte ogen of zelf blind zijn aan 1 oog of het oog zelf missen, dit komt door de wang factor , wij zien als kwekers enkel maar de buitenzijde van de vogelmutaties, maar ook inwendig kan er wat veranderen ,waar we minder gelukkig mee zijn
                        En Greezz, niet alleen winterkoningkjes kunnen lange verhalen maken hoor, ook ik betrapt mij er zelf regelmatig op,maar soms moet je veel woorden gebruiken en voorbeelden om het goed uit te leggen dat iedereen het kan volgen en dat is toch wel onze doelstelling ga ik van uit !!

                        Gr Jan

                        Opmerking


                        • #13
                          Helemaal goed jan, zo hoort het ook een duidelijke uitleg.

                          Greetzzz



                          PS; en ja ik word ook al best een beetje greezz op de kop.

                          Opmerking


                          • #14
                            foto's

                            Hallo!

                            Hier ben ik weer.
                            Sorry voor het wat laat reageren, maar ik ben even niet meer op internet geweest.
                            Zoals beloofd heb ik wat foto's van bibs en babs genomen.
                            Dit is mijn site waar de foto's op staan:

                            http://souvenirsdejulie.skyrock.com

                            Er zijn 3 pagina's op de site, dus voor meer foto's moeten jullie maar op "page suivante" klikken vanonder de site
                            Voila, hopelijk zijn jullie er iets mee en kunnen jullie me zeggen wat voor een mannetje we hebben

                            Groetjes,

                            Stipske

                            Opmerking


                            • #15



                              Dit lijkt mij nog de beste foto, welke zebravinkenkweker c.q. keurmeester weet de juiste benaming.

                              Greetzzz

                              Opmerking

                              Working...
                              X