Mededeling

Collapse
No announcement yet.

europese kanarie(serinus serinus)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • europese kanarie(serinus serinus)

    Vandaag leuk stukje in OV gelezen over europese kanaries,nu vroeg ik me af is er iemand die ervaring heeft met de kweek van deze vogels in een binnenverblijf,in een broedkooi /vluchtje?
    Ik heb een koppel zitten,en die zitten nu buiten maar de voliere staat op de planning om tzt afgebroken te worden,in ieder geval het nachthok ,de ren weet ik nog niet zeker.
    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

  • #2
    Heb ze jarenlang gekweekt in een vluchtje van een vierkante meter en twee meter hoog wel overdekt omdat ze vochtgevoelig zijn tijdens de kweek altijd kiemvoer ter beschikking en elke dag een handje vogelmier ze eten geen of bijna geen insecten.Ik heb ze net als al mijn vogels nooit gekuurd en eigenlijk vind ik het wel een makkelijk vogeltje.Dit jaar voor het eerst geen jongen omdat ik een popje dat ik over had bij mijn oude koppel in had vliegen moet je dus niet doen. groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Kweekverslag in OV was ook in een kleine broedkooi van 70x50 dus het moet kunnen.

      Opmerking


      • #4
        europese kanarie

        Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
        Kweekverslag in OV was ook in een kleine broedkooi van 70x50 dus het moet kunnen.
        Klopt bullfinch maar die hing ook buiten als ik het goed gelzen heb.
        mvg,
        Kingfisher
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5
          Klopt, maar doen moet het m.i. binnen ook zeker kunnen want dan kun je de omstandigheden beter naar je hand zetten.

          Opmerking


          • #6
            europes kanaries

            Alles wat ik er over wil zeggen is het volgende .
            Een vriend van mij kweekt al jaren europes kanaries ( ook toen het verboden was)
            En hij weekt met het zelfde goede resultaad in kleine vlugjes grote broed kooien en broed kooien van 40 h 40 b en 30 diep . allen kopelt hij de vogels al begin januarie en zet ze dan al in de kooi waarin ze ook moeten gaan broeden .
            Natuurlijk geeft hij het nest matriaal op zijn vroegs eind maart .
            Dus het kan allemaal als er maar aandachgt aan besteed word.

            Opmerking

            Working...
            X