Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke jongen krijg ik uit deze combinatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke jongen krijg ik uit deze combinatie

    hoi ik heb net een koppel noorse goudvinken gekocht weet iemand soms welke jongen uit dit koppel komt man is wildkleur kans split bruinpastel en de pop is gewoon bruin als de man nu niet split is komen erdan toch bruine uit of is dit teveel van het goede gevraagt ik heb ze ook maar gewoon moeten betalen maar de man was kans split dus als het wel zo is heb ik een koopje gedaan ik hoop dat iemand me verder kan helpen

  • #2
    Als de man geen splitvogel is krijg je allemaal wildkleurjongen waarvan de mannen split zijn voor bruin.Alle mannen hiertussen zit geen kanssplit.groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      vogels kuren

      bedankt dan hoop ik maar dat hij split is dit jaar heb ik besloten de vogels nog maar heel weinig te kuren dit wil zeggen maar 2cc /liter baycox per maand dit 2dagen zo denk ik dat ze gezond blijven en toch vruchtbaar blijven

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door de goudvink
        bedankt dan hoop ik maar dat hij split is dit jaar heb ik besloten de vogels nog maar heel weinig te kuren dit wil zeggen maar 2cc /liter baycox per maand dit 2dagen zo denk ik dat ze gezond blijven en toch vruchtbaar blijven
        vind je dit weinig
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          ik wil kuren maar niet teveel

          hoi wat stel u dan voor ik wil kuren ze hebben me 150euro gekost en wil ze zeker niet verliezen bedankt voor de reactie

          Opmerking


          • #6
            Beste "de Goudvink" ,Ik stel voor om deze vogels als koppel apart in een vlucht cq vluchtkooi te plaatsen ze goed en gevarieerd te voeren. Ze zeer goed en zorgvuldig te verzorgen. Geregeld schoon maken van kooi, zitstokken, voer en drinkbakjes. Het water dagelijks verversen. Geregeld badwater aanbieden,etc.Dat zijn de dingen die een vogel gezond houden. En last but not least.......OBSERVEREN van de vogels! Zo dat je er bij tijds bij bent indien er iets mis is.
            En alleen kuren (met het juiste middel) indien de vogels ziek worden/zijn.
            Hoog uit eenmaal preventief kuren voor het broedseizoen. En eenmaal voor de rui. (Ben zelfs hier niet voor, maar.... tja, bij een koppeltje kan ik dit dan nog begrijpen.)

            Het maandelijks kuren van vogels is toch iets wat eigenlijk alleen bij de "echte broodkweker" gebeurt. En die trekken dan ook de gehele medicijnkast open. En bij mensen die denken ,deels uit onwetendheid deels tegen beter weten in, dat het niet anders kan. En dit dan naäpen.
            Het maandelijks kuren met Baycox sluit namelijk niet uit dat je vogels ziek worden. Het zal ze tegen coccidiose beschermen maar dat is het dan ook. Waarschijnlijk. Neen, vrijwel zeker worden ze door al dit gekuur aanvalliger voor andere ziektes.

            Greetings Lucky

            Opmerking


            • #7
              bedankt ik zal er rekening mee houden en hoop dat ik tijd genoeg in het observeren van de vogels kan steken want met 2 koppels kun je me zeker geen broodkweker noemen want vogels houden kost altijd geld maar welke hobby niet

              Opmerking


              • #8
                Als je maar twee dagen wilt kuren kun je beter een halve cc op een kwart liter water gooien zelfs dit krijgen ze nog niet op in twee dagen maar kun je wel drie maand langer kuren.Ik kuur eigenlijk zelf nooit heb het alleen staan voor noodgevallen.groeten eddie

                Opmerking

                Working...
                X