PDA

Bekijk Volledige Versie : kanarie (man)zingt na moeilijke rui periode niet meer

carlalalala
18-10-2007, 21:15
Goedenavond beste mensen,

Hehe, eindelijk is mijn kanarie uit de rui!!
Maar nu fluit hij nog steeds niet!!??
Ik had mijn vraag op de verkeerde pagina gezet (sorry daarvoor) Maar RobK en Henk3 bedankt voor jullie antwoorden. Maar RobK, hoe weet ik of mijn vogel ziek is? Hij neemt dagelijks zijn badje en hupt wat rond in zijn kooi, eet goed en zit volgens mij nu goed in zijn veren...
Hij heeft een vrij grote kooi, maar nu schrijft Henk3 dat hij ook wel eens door de kamer mag vliegen, kan dat met kanaries??
Wil ik best doen maar gaat hij dan wel weer zijn kooi in?
En ja Henk3, misschien verwen ik hem ook wel teveel, hij krijgt regelmatig van die snoepstick,s en tros gierst.
Ik zorg ook dat er altijd een bakje vol met voer staat, is dat dan teveel??
Arie(mijn kanarie)zit ook wel eens bol maar kan niet zo goed inschatten of dat nu te vaak is of niet.

Hoop dat ik nog wat tips en adviezen kan krijgen waardoor mijn kanarie weer gaat zingen, ik ben bang dat de verkoper van de dierenwinkel mij gewoon een slechte kanarie heeft verkocht. In eerste instantie wilde ik deze kanarie ook niet omdat hij volop in de rui zat, ik wees dan ook een andere kanarie aan maar de verkoper zei dat ik het beste deze kon nemen omdat deze al floot!!!

Wacht met spanning op reacties.

met vriendelijke groet,

Carla Otten

Ben86
18-10-2007, 22:02
nou ja ik weet niet zoveel ervan als robk en henk denk ik maar bij ons de kanarie's zie ik van de 30 ook maar 2 zingen momenteel dus. hoeft dit niet zoveel te zeggen dat die ene kanarie bij jou momenteel niet zingt.
bij ons gaan de lichturen langzamerhand omhoog en tijdens de tentoonstelling dit jaar in december beginnen ze echt te zingen. maja dat is bij ons en in jouw geval ligt het wat anders denk ik. maar schrijf de kanarie niet meteen af hier zingen de meeste ook niet en ik weet dat ze het zeker wel kunnen.

mvg Ben

Henk3
18-10-2007, 22:33
Als Arie vrij door de kamer mag vliegen, zal je hem wel eens een paar keer zelf weer in zijn kooi moeten stoppen. maar misschien als hij weet dat hij daar zijn voer kan halen, dat hij er op een gegeven moment zelf weer in gaat.
Dat is afwachten. Zet in iedergeval geen ramen open als hij los gaat.

Hoe zit je kanarie op zijn stokkie? Altijd op 2 pootjes? Of ook wel op één pootje. En rekt ie zich wel eens lekker uit, met zijn pootje langs een uitgestrekte vleugel. Als ie dat doet (op 1 pootje zitten en zich eens lekker uitrekken), dan zal het waarschijnlijk met zijn gezondheid wel losvliegen.

Kijk, als een kanarie in een kooi zit waar hij niet veel meer kan dan van de ene naar de andere stok hippen, springen, fladderen of wat voor naam je er ook aan geven kan, en je voert hem vervolgens ook nog eens volop. Ja dan wordt ie denk ik wel vanzelf aardig te vet.

Wat je nooit moet doen naar mijn mening is: koop nooit een vogel die erg in de rui zit. Die verkooppraatjes daar koop jij niks voor. je hebt kans dat de betreffende vogel de rui staakt, (ik noem dat stokrui.) Vervolgens duurt het veel te lang eer hij de rui weer doorzet.

Ik zou de vogel dus toch maar een beetje op rantsoen zetten, dat is veel beter voor zijn gezondheid. En wie weet gaat ie dan toch nog weer op de fluit spelen.:) Succes.

carlalalala
18-10-2007, 23:03
Hoi Henk,

Nou dat los laten vliegen wordt dan wel een hele opgave, weet nu al dat ik hem dan natuurlijk nooit meer vang.
Ik heb dat vroeger wel gedaan met een japanse nachtegaal,maar heb ondertussen grotere woonkamer, dus helaas voor Arie gaat dat feest niet door.
Hij zit inderdaad wel eens op 1 pootje en strekt zich ook uit, dus dat zit dan wel goed, gelukkig!!
Vind het gewoon erg jammer dat hij niet meer zingt, heb hem nog geen jaar. Toen ik hem 2 dagen had begon hij al met zingen, toen kwam hij in de rui en ben ik ook nog eens verhuist en nu doet ie het niet meer.
Doe hem echt niet weg hoor, maar vind het zo mooi/gezellig als hij zingt.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij doet waar hij voor aangenomen is(haha)-0-
Bedankt voor je advies

Henk3
18-10-2007, 23:12
Carla, in je eerste bericht schreef je dat je deze kanarie eerst niet wilde omdat hij volop in de rui zat. In je laatste berichtje schrijf je dat de kanarie na 2 dagen in de rui viel. Dat strookt niet helemaal met elkaar hoor! :huh

en ben ik ook nog eens verhuist en nu doet ie het niet meer.
Misschien moet je hem even opnieuw opwinden. :)

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij doet waar hij voor aangenomen is(haha) Ik denk dat die tijd vanzelf weer aanbreekt mits je kanarie niet al te vet is. Pak hem eens uit de kooi en weeg je kanarie eens een beetje handmatig. Voelt ie zwaar aan en is hij wat geel op zijn blote velletje, nou dan is ie te vet. Rantsoen dus. Doe er maar mee wat je wil.

carlalalala
19-10-2007, 18:25
Hoi Henk3,

Sorry voor de verwarring..

Had het even kort samengevat, toen ik hem kocht zat hij inderdaad in de rui.(misschien was het dan geen rui, maar hij had heel veel donzige veertjes).
Toen ik hem 2 dagen had begon hij met fluiten en toen kwam de volgende rui en sindsdien zingt hij niet meer. Is dit duidelijker???

Henk3
19-10-2007, 19:04
Geeft niet maar je krijgt zo snel een verkeerd beeld dan hé! :huh

jerilo
19-10-2007, 19:19
Hoi,

Ik wilde ook even reageren op je bericht.

Zoals ik het leest is er niks met je kanarie aan de hand maar moet je hem inderdaad eens even op rantsoen zetten zoals er hierboven is aangegeven.

En dat losvliegen vinden ze echt heerlijk (en ze vallen nog af ook!) en het is goed voor de conditie.
Het is altijd de eerste keer moeilijk maar als je je eigen aanwent om niet buiten de kooi te gaan voeren en niet erachter aan gaan rennen dan denk ik dat hij de weg naar zijn kooi wel weer terug kan vinden als hij honger en dorst gaat krijgen.

Wat het voeren betrefd mag je best eens een snoepstok of trosgierst ophangen maar niet elke week.
En wat ik ook heb gedaan is (via een tip op dit forum) 2 theelepels kanarievoer per dag geven en dat elke dag weer opnieuw. Zodat hij ook de andere zaden gaat eten die hij normaal laat liggen omdat andere zaadjes lekkerder zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan. Maar laat hem echt eens een keer losvliegen vind zo'n diertje echt heerlijk.

Jeroen

carlalalala
20-10-2007, 22:28
Beste Jeroen,

Het klinkt wel erg verleidelijk om Arie eens los te laten vliegen, denk je dat het lang zal duren voordat hij de weg naar zijn kooi weer vindt. Ik ben nl zondag en maandag vrij dus dan kan ik het wel proberen.
Maar als Arie zijn kooitje niet kan terugvinden, zit ik hier dagen met de gordijnen dicht omdat hij anders tegen het raam aanvliegt.
Ik wil het heel graag proberen maar ben nog niet helemaal overtuigd dat hij terug naar zijn kooi gaat.
Maar ja, zoals ik eerder schreef, heb het ook altijd met een japanse nachtegaal gedaan en die zat ook iedere dag weer in zijn hokkie!!

Groetjes Carla

Ben86
21-10-2007, 09:03
misschien iets aan de weinige kant voer verstrekken? laat je de vogel dan los dan heeft de vogel al best beetje zin in wat en gaat de vogel sneller weer het hokkie in als je dan voer in het hokie doet. en is een goede manier om te weten te komen hoeveel voer je vogel nodig heeft.

mvg Ben

Henk3
21-10-2007, 09:54
Op internet vond ik zojuist dit schema: http://members.home.nl/ajjaspers/index_bestanden/Page852.htm kant.

http://members.home.nl/ajjaspers/index_bestanden/Page854.htm

http://faunalandkudelstaart.nl/producten/vogels/vokanarie.htm

http://www.dicks-rode-kanaries.nl/1024/Gastenboek.htm

jerilo
21-10-2007, 12:26
Hoi Carla,

Ik liet hem altijd op zondag los.
Zodra hij uit zijn kooi was, en dat was minder dan 2 seconde als het deurtje open ging, haalde ik de kooi weg en maakte ik de hele kooi schoon.
En natuurlijk vers voer en water erin.

Ik had de kooi nog niet neergezet en hij zat al aan zijn verse voer te knabbelen.

Zo deed ik het en op den duur wist waar hij wezen moest en had ik er geen omkijken meer naar. Was hij het zat ging hij vanzelf terug en deed ik het deurtje weer dicht.

Misschien ook een tip.

Jeroen

carlalalala
22-10-2007, 13:05
Ik heb gister de hele dag het deurtje van Arie z,n kooi opengehad, maar hij wilde er niet uit, hij zat wel telkens naar de opening te kijken maar hij bleef mooi veilig binnen.
Ik ga het snel nog een keer proberen, enige nadeel vind ik dat ik de rolgordijnen dicht moet doen, anders vliegt hij vast tegen het raam op.

jerilo
22-10-2007, 17:30
Dat is een ding wat zeker is. Uit voorzorg alle gordijnen dicht doen.

Laat hem de opening van het deurtje zelf maar ontdekken.

Alles komt goed.

Jeroen

carlalalala
03-11-2007, 23:57
Goedenavond beste vogel vrienden,

Ik heb alle tips geprobeert, Arie heeft komkommer gehad(wat hij trouwens heel lekker vond) appel, ui en zijn dagelijkse verzorging.
Er komt nog steeds af en toe een zielig piepje uit en daar blijft het toch echt bij.
Ik vind het toch wel jammer hoor,had hem toch echt gekocht omdat ik vind dat kanaries zo mooi zingen!!
Ik heb eerder kanaries gehad en een japanse nachtegaal en ik heb nog nooit eerder problemen gehad, dus ik denk dat het ook niet echt aan de verzorging ligt maar aan de verkoper van Arie.
Ik hoop dat iemand nog een tip voor me heeft want ik vind het echt jammer.
Maar ja, anders maar een stille, ongezellige kanarie..
:help

Met vriendelijke groet,

Carla Otten

Henk3
04-11-2007, 01:45
inruilen misschien? En dan natuurlijk voor eentje die het wel doet.:huh

Henk3
04-11-2007, 02:47
http://home.kabelfoon.nl/~duindam/dieren/sounds/kanarie.wav

http://nl.youtube.com/watch?v=WevqUuHLvjo
http://nl.youtube.com/watch?v=03tsyw8_-Ic

En anders kun je dit nog proberen,
http://www.dbnl.org/tekst/louw005alle01_01/louw005alle01_01_0084.htm
begin maar met zingen.

carlalalala
04-11-2007, 23:33
Ik heb 2 foto,s van Arie in het fotoalbum gezet,misschien dat de kenner misschien aan het uiterlijk van Arie iets kan zien.
Ga de nieuwe tips gelijk uitproberen, denk dat de dierenwinkel Arie niet meer terugwil en ik ga hem ook niet wegdoen omdat hij niet meer zingt, ik vind het echt balen maar geen reden om hem weg te doen.

Henk3
05-11-2007, 02:02
de verkoper zei dat ik het beste deze kon nemen omdat deze al floot!!!
Heb je hem zelf ook horen fluiten. En dan met opgezette keel?

Als ik de foto bekijk dan denk ik ook aan een pop omdat het kopje zo rond is. Blaas de veren maar eens op en leg dan maar uit wat je ziet, nog beter is even een foto daarvan. Even opblazen en iemand anders de foto laten maken.
Ben benieuwd.:confused:

carlalalala
05-11-2007, 14:11
Hahaha, dat menen jullie niet??!!!
Ik heb Arie(arianne)nu een jaar en het heeft alleen de eerste weken wat gefloten.
Een oom van me heeft een keer geblazen en die zei dat het volgens hem een mannetje was,maar die moest wel eerst even zijn brilletje opzetten.
Woont 1 van jullie niet in de buurt van Hillegom, zodat iemand voor mij kan kijken wat het nou is?
En als het nou een vrouwtje blijkt te zijn,kan ik er dan een mannetje bij zetten zodat ik toch nog gezang heb??

Hoop dat iemand wil komen kijken.

Met vriendelijke groet,

Carla

carlalalala
05-11-2007, 14:17
Nog even een berichtje, heb net op you tube gekeken en geluisterd Henk3 en zo heb ik die van mij nog niet horen fluiten, hoop dat ik op 1 of andere manier bevestiging kan krijgen dat het een vrouwtje is, dan weet ik dat ik geen gezang meer hoef te verwachten.

Henk3
05-11-2007, 14:22
Allereerst, Ton heeft gelijk dat poppen soms ook wel eens wat proberen te zingen.
Als dit een popje blijkt, kan er zeker een mannetje bij hoor.
Ik woon in iedergeval veel te ver van je vandaan (drenthe). Dat gaat dus even niet lukken. Zoek anders even de plaatselijke vogelvereniging op.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=vogelvereniging+Hillegom&btnG=Google+zoeken&meta=

Wie weet kan je hier even contact zoeken. Anders gewoon even een foto van de (blote) onderkant hier neerzetten.:p

carlalalala
05-11-2007, 14:37
bedankt voor de tip Henk3, heb net iemand van de vogelvereniging hier uit de buurt gebeld, moet om 18.00 even terugbellen en dan komt er misschien iemand kijken.

Henk3
05-11-2007, 14:54
Dat is een leuk bericht. Ton woont trouwens ook niet zo heel ver van je vandaan. (Haarlem.) Je zou anders misschien even een afspraak met hem kunnen maken om eens even bij hem langs te gaan. Zomaar een idee.

carlalalala
05-11-2007, 20:17
Ik heb gebeld met de vogelvereniging hier in de buurt en morgen komt er een KEURMEESTER kijken. :D
Misschien dat we dan achter het mysterie van Arie komen....
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!!

Groetjes Carla

Henk3
05-11-2007, 22:17
We wachten vol spanning de uitslag af. :rolleyes:

RobK
06-11-2007, 01:07
Keurders zonder (lees) bril zijn er niet veel te vinden. Bijna hetzelfde als keurmeesters vragen zonder grijze haren.

Groet,

Rob.

jan de nijs
06-11-2007, 02:04
Rob
geldt dit ook zo niet voor de liefhebbers zelf ook !!!
Ik moet helaas ook bekenen dat ik sinds vorig jaar een leesbril nodig heb, voor in de avond en soms bij het keuren met daglicht als het een donkere dag is,maar grijze haren nee die zie ik nog niet evenals haar uitval, maar ik heb ook niet zoveel zorgen !!!
ik moet wel bekenen dat al mijn oude vrienden/leeftijds genoten van vroeger of kaal of grijs zijn en toen ik vertelde dat ik vorig jaar een leesbril nodig had , bleek dat zei die al minimaal 5 jaar nodig hadden.
Maar misschien leuk om even te vertellen toen ik 26 was en mijn 1ste zelfstandige keuringen ging doen, zag je toch regelmatig de mensen van de afdeling raar kijken dat toen een jonge vent hun vogels moest gaan keuren, toen was het helemaal nog oud grijs/kaal mannetje met sigaar bril en stropdas,maar ik ben toch persoonlijk blij dat ik deze oude garde van het 1ste uur nog lijfelijk heb mogen meemaken,als je die verhalen hoorde van vroeger hoe ze door weer en wind naar de keurzaal moesten zien te komen en wat ze mee gemaakt hebben, zou je een mooi boek van kunnen maken.
Misschien een idee voor de webmaster Henk om verhalen uit de oude doos in ons jubileum jaar te plaatsen in Onze Vogels, dan nog de advertentie er bij van Animalia van 4 pp tropen voor 10 gulden !!!,of gratis bij een zak zaad.

Gr Jan

carlalalala
06-11-2007, 18:51
de keurmeester die vanavond komt is gepensioneerd dus waarschijnlijk grijs!!
Hij heet Gort en hij komt uit Lisse, misschien bij jullie bekend?!!

RobK
06-11-2007, 19:07
De heer Gort is inderdaad wat grijs. Maar ook absoluut in het bezit van een goed gehoor. Topkweker en internationaal keurmeester van waterslagers. Kweekt al vele jaren kanariepietjes en moet in staat worden geacht de hanen van de hennen te kunnen onderscheiden! ;) ;)

Groet,

Rob.

carlalalala
06-11-2007, 21:56
Het mysterie is opgelost..
Het blijft gewoon Arie!!! Dhr Gort vond Arie een mooie grote man, zijn gewicht is goed, hij zegt dat Arie wel weer gaat zingen. Hij is dus nog in de (stok)rui.
Hij gaf als tip om een muziekje voor Arie op te zetten als ik naar mijn werk ga, dus niet alleen even een uurtje vogelcd,tje.
Verder vond hij dat ik een grote kooi had en dat hij er gezond uitziet,dus het blijft gewoon afwachten.

Groetjes Carla

RobK
06-11-2007, 23:46
Da's mooi geregeld dan. Nu weet je wat meer en heeft er echt een kenner even naar gekeken. Netjes verzorgen en dan zal het wel goed komen.

Groet,

Rob.

Henk3
07-11-2007, 00:04
Nou gelukkig dan maar, hé? Heb een engelen geduld en wie weet zingt ie je straks de oren van je hoofd, ha, ha.:wave

carlalalala
26-11-2007, 16:01
he hallo daar vogelvrienden,

Arie zingt nog steeds niet en vind nog steeds veertjes rond z,n kooi dus ik blijf geduldig wachten.
Maar nu heeft hij weer wat nieuws........Arie baddert sinds kort niet meer, maar hij ligt gewoon uren achter elkaar in zijn badje!!!!!!!!!! Soms spettert hij wat maar merendeel van de tijd zit hij een beetje half slaperig wat te dommelen in het water.
Is dit normaal of heeft Arie weer wat nieuws verzonnen om aan zijn aandacht te komen??
Ik wacht met spanning op reacties...

Groetjes Carla

rene
26-11-2007, 18:53
arie zoekt waarschijnlijk een vrouw maar ondat hij dat niet kan krijgen gaat
hij maar in een bubbelbad in de hoop dat er een langs vliegt.
ik zou het badje weg halen en of vrouw voor hem zoeken.
groetjes

Marx
26-11-2007, 21:12
Zal vast al gezegd zijn maar zet die vogel in daglicht en op een rustige plek met uitzicht uit een raam. Hooguit wat ochtendzon en verder geen direct zonlicht en Arie zingt weer als een tierelier over enkele weken.;)
Mijn kanaries binnen hebben altijd natuurlijk dagritme bij een raam en ze zingen non-stop op enkele weken rui na. Nooit problemen mee gehad. Dat ligt puur aan licht en niet aan kooi of zelfs verzorging. Alleen normaal voer, soms een stukje groen of appel, grit en een sepia houden je kanarie voor jaren in vorm :cool:

Ik heb mijn binnenvogels nu vanaf deze lente allemaal buiten gezet en daar staan ze nog steeds. Ook nu elke dag allemaal aan het zingen. Buiten is natuurlijk nog beter dan binnen.

carlalalala
26-11-2007, 22:53
Hoi Marx,

Arie staat niet direct bij het raam, maar hij kan wel naar buiten kijken.
Hij zit nu al ruim 4 maanden in de rui, maar volgens keurmeester ziet hij er goed uit en zal hij wel weer gaan fluiten.
Het viel me voor nu op dat hij erg lang en vaak in zijn badje gaat zitten, maar blijkbaar zit hij te wachten op vrouwtje die natuurlijk niet langs gaat vliegen. Heb tip gekregen om badje uit zijn kooi te halen dus ga dat denk ik maar doen, overdag even badderen en dan hup op je stokkie!!!!!

Begin me wel steeds vaker af te vragen of Arie ooit nog gaat zingen maar geduld schijnt een mooie zaak te zijn.

Henk3
27-11-2007, 00:54
Ik heb toch nog twijfels over wel of geen man. Maar ja wie ben ik helemaal.
Als het beestje dan niet zingen wil, ruil hem/haar dan om bij de dierenzaak waar je het pietje gekocht hebt. Lijkt mij het minste wat ze voor je kunnen doen daar. Maar misschien ben je er al te zeer aan gehecht geraakt. Ik zou het wel weten! Stel je kanarie gewoon een ultimatum: Gewoon zeggen, voor zaterdag zingen en anders ruil ik je om.;)

carlalalala
27-11-2007, 22:33
Hahaha, arme Arie er staat al zoveel druk op hem.
Ik mag toch wel aannemen dat de keurmeester het wel goed gezien heeft, heb zelf ook even onder Arie zijn buikje gegluurd en ik zag toch ook iets mannelijks zitten...
Denk ook niet dat de verkoper van de dierenwinkel zal zegge, geef de vogel maar terug, krijg je een nieuwe, Arie zijn zanggarantie zit er al dik op.
Ach hoezeer kan je je aan een vogel hechten,maar ik doe hem toch echt niet weg, waar moet ik hem laten dan??
Ik haal gewoon voor nu zijn jaccuzi weg, misschien gaat hij dan wel uit protest zingen...

Henk3
27-11-2007, 22:38
Beste Carla,
[QUOTE][Ik zou het wel weten! Stel je kanarie gewoon een ultimatum: Gewoon zeggen, voor zaterdag zingen en anders ruil ik je om.
/QUOTE]
Dat was ook maar een grapje hé! :)

Maar die kanariepiet had toch wel moeten fluiten nu hoor. Ga maar eens naar een vogeltentoonstelling (show) toe. Moet je die kanaries daar maar eens horen zingen. Tegen elkaar op zou ik zeggen. Misschien heeft ie wat aan zijn stembanden. Wie zal het zeggen. Komt bij meer zangtalent voor tegenwoordig.

carlalalala
29-11-2007, 19:43
Hoi Henk,

Had begrepen hoor dat het een grap was....heb het stiekem wel tegen hem gezegd,dus hij heeft nog 2 dagen!!!

Ik geef hem nog tot uiterlijk eind januari en dan ga ik wel proberen of ik hem ergens kwijt kan, bij iemand in een voliere ofzo.
Misschien dat hij dan wel gaat zingen en dan ga ik op zoek naar een vogel die wel voor me wil zingen....
Begin het wel zat te worden, hij is natuurlijk gepikeerd dat ik zijn badje heb weggehaald en daarom geeft hij zelfs geen piepjes meer.
Arie is gewoon een manipulerend, klein oranje kanariepietje!!!!:mad:

Henk3
29-11-2007, 21:27
Of gewoon malle pietje!
Leuk dat je het toch zachtjes tegen pietje gezegd had, ha, ha. Wie weet fluit ie je zaterdagochtend wel mooi wakker.:)
En anders wil ik het ook wel doen hoor! Ha, ha. Maar ik zit niet in een kooitje en ik heb je nummer niet dus helaas, dat kan niet doorgaan!!!!

Hier het linkje van de russische zangkanaries.
Als je het geluid van je pc ff wat harder zet (rechtermuis op volumeknop rechtsonder in je balk, bij de tijd ergens.) en dan een fluitstukje (mp3) aanklikt. Moet je even kijken hoe je kanarie hierop reageert.

http://forum.canaria.msk.ru/album/thumbnails.php?album=356

carlalalala
29-11-2007, 23:00
Heb de link gevonden en ga morgen het fluiten afspelen, op dit moment is Arie aan het slapen(doek over de kooi, zoals het hoort!!) Blijf alles proberen.
Lief van je dat je voor me wilt fluiten maar ik weet zeker dat je het niet zo mooi als Arie kan, dus dat zal dan een teleurstelling voor me worden(hahaha)

Henk3
29-11-2007, 23:03
Arie fluit helemaal niet, ha, ha. En ik kan echt wel een aardig deuntje fluiten weggeven hoor, ik doe zo een kanarie na. Geen enkel probleem.

Nou succes morgen dan maar. En mocht het toch niet lukken.......Ha, ha.:) :p

carlalalala
29-11-2007, 23:18
Hahaha, ooit in een grijs verleden heeft Arie wel eens gefloten, kan me nog vaag herrinneren hoe dat klonk.
Maar aangezien Arie blijkbaar niet de slimste is (gaat uren in zijn badje zitten in de hoop dat er een vrouwtje voorbij hipt)ben ik bang dat hij dat russische gefluit niet begrijpt, moet ik er een russisch/nederlands fluitende kanarie bijhalen om te tolken...

Weet jij toevallig niet of er een cd in de handel is met alleen gefluit van kanaries, kan ik dat ook nog proberen, en volgens mij heeft er ook al eens iemand gereageerd dat zijn kanaries ook pas midden december gingen zingen.

En als dat allemaal niet mocht lukken, nou Henk3 dan ga ik toch voor het allerlaaste redmiddel...Henk_kanarie!!!!!!!!!!-0-

Henk3
30-11-2007, 09:08
http://www.musicfrom.nl/songteksten/piet_de_kanarie/twiedeltwiet.html

Verder weet ik het niet. Maar als je die mp3 tjes en dergelijke opslaat op je pc, kan je er zelf een cd van branden of een dvd. Het is dan voor je eigen gebruik dus lijkt me dat niet een probleem.:)

carlalalala
30-11-2007, 22:30
Hoi beste mensen,

Heb vanavond russische kanarie laten horen aan Arie en ja hoor, zijn koppie ging alle kanten op, er kwam geen geluid uit maar toch het is weer hoopgevend.
Heb Arie even goed bestudeert en volgens mij is het laatste gedeelte van de rui bezig( hij heeft leuke stekeltjes op zijn koppie)
Nog 1 dag werken en dan heb ik weekend, kan ik zondag en maandag overdag de riedeltjes laten horen. Het is nu natuurlijk ook bijna bedtijd voor het kind dus het heeft nu geen zin meer.
:o

Henk3
01-12-2007, 00:07
Dan is het nog zo'n kouwe kikker niet! Of vindt "ze" het leuk om een man te horen zingen? Ha, ha. Ik ben werkelijk zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Zingen of een nestje bouwen. :confused: :p

carlalalala
01-12-2007, 21:01
Denk je nog steeds dat het een vrouwtje zou kunnen zijn??
Er is toch een keurmeester wezen kijken en zoals ik begreep een internationale keurmeester.
Misschien is het wel een hemofradietje!!!!
Vind het toch wel jammer dat je helemaal in Drenthe woont anders had je met eigen ogen kunnen zien dat Arie een mannnetje is?!

Volgens mij wordt er in Hillegom ook een vogelshow gegeven, misschien dat als je die bezoekt kan je gelijk even langskomen!!!

Maar dhr Gort(keurmeester)vertelde mij dat een kanarie het laatst rui, t op zijn koppie en aangezien hij een slordig kapsel heeft denk (hoop)ik dat dit het einde van zijn rui is. Vind nog steeds allemaal donsjes naast de kooi, dus de rui is nog steeds niet over!!!!!!!!!!!!!!!:mad:

Moest vandaag werken(ben post bezorger) en onder het lopen dacht ik, wat hoor ik daar toch voor een mooi gezang en ja hoor, voliere vol met oranje kanarie,s heerlijk aan het zingen. Misschien kan ik daar een keer s,nachts de grote wisseltruc uithalen...???:hmmmm

Henk3
02-12-2007, 00:50
Denk je nog steeds dat het een vrouwtje zou kunnen zijn??

Ik maak maar een grapje hé, zo ben ik. Laat je kanarie eerst maar eens lekker door die vervelende rui heen komen.

Vind het toch wel jammer dat je helemaal in Drenthe woont anders had je met eigen ogen kunnen zien dat Arie een mannnetje is?!

Volgens mij wordt er in Hillegom ook een vogelshow gegeven, misschien dat als je die bezoekt kan je gelijk even langskomen!!!

Drenthe is zo ver ook weer niet, (op de grens drenthe-overijssel, dus niet diep drenthe in.)
Hillegom wordt 'm niet. Maar vindt het leuk dat er een uitnodiging van je ligt. Ha, ha.

Misschien kan ik daar een keer s,nachts de grote wisseltruc uithalen...???

Zou je kunnen doen maar of het je echt gelukkig maakt? Ik denk het niet hoor, geluk zit in de kleine dingen des levens. En wie weet ga je Arie dan ook nog missen. Moet je weer door de nacht.:rolleyes:

carlalalala
02-12-2007, 14:17
Pff, stiekem bracht je me toch aan het twijfelen. Maar ik vind het toch wel erg lang duren hoor die rui, of komt het dan toch omdat ik tijdens Arie,s rui ben verhuisd en dat hij daardoor een beetje van slag was.

Maar hoe zit dat nou met zijn badje? Ik heb daar 1 reactie op gehad en dat was dat Arie op een vrouwtje wacht terwijl hij in zijn badje ligt?
Nu haal ik wel regelmatig zijn badje weg maar ik heb ook gelezen dat als een kanarie zijn dagelijkse badje neemt hij gezond is.

Heb dus net zijn badje teruggehangen en hij ging er direct weer in liggen, hij spettert er niet meer in, gewoon hup erin en dan maar een beetje liggen sudderen.

Zijn er nog andere verklaringen voor waarom hij dat doet?

Henk3
02-12-2007, 14:25
Je kan je kanarie gewoon zijn badje geven maar je moet je vogel er niet te lang in laten liggen. Gewoon weer weghalen dan. Dat is zowiezo beter. I.v.b met vervuiling van het badwater.
Wat je misschien in dit geval beter een tijdje kan gaan doen is, Arie met een plantenspuit besproeien. Even dagelijks.

Over de rui van je vogel. De verhuizing kan een rol spelen. Maar uiteindelijk moet ie toch weer in zijn eigen ritme komen. Hoge temperatuur wisselingen kunnen er ook voor zorgen dat ie niet door de rui komt en steeds maar blijft ruien. Kijk het nog een poosje aan en gaat het niet naar wens dan zou ik toch eens aan inruil gaan denken. Maar dat is uiteraard je eigen ding.

carlalalala
02-12-2007, 14:54
Hoi Henk,

Dat is ook toevallig, zit net op marktplaats te kijken of er misschien kanaries gezocht werden. Hoef echt niet terug naar de dierenwinkel te gaan, hij geeft me nooit een andere mee, zeker niet als hij weet dat Arie niet zingt.

Ik zat ondertussen ook even verder te zoeken op het net over Arie,s probleem en nu las ik ergens dat het ook voorkomt dat als een kanarie niet goed door zijn rui komt hij nooit meer zal zingen??

Ik zit er dan toch echt over te denken om te gaan kijken of er in de buurt van Hillegom iemand is die een buitenvoliere heeft en om Arie daar dan onder te brengen(valt het niet zo op dat hij niet zingt)en een andere kanarie te kopen.
Maar ik ben ook een beetje bang dat als ik Arie ergens breng die ervaring heeft met kanarie,s en die merkt dat Arie niet zingt hij hem doodmaakt en dat wil ik natuurlijk ook weer niet.

Maar heb jij enig idee waarom Arie nou opeens zolang in zijn badje dobbert???

Henk3
02-12-2007, 16:21
Misschien wil hij oefenen. Nee, ik zou het niet weten. Misschien dat je hem te warm water geeft en dat hij dat wel lekker vindt. Geef hem dan maar steenkoud water, kijken of ie het nog zo lang volhoudt dan. (optie). (Je kan ook met je kanarie naar een opkoper.)

carlalalala
02-12-2007, 17:31
Arie krijgt gewoon koud water in zijn badje, dus hou ik het maar bij het antwoord van Rene, dat Arie op een vrouwtje wacht terwijl hij in zijn badje ligt.
Ik geef Arie nog tot eind januari en als hij dan nog niet zingt, ga ik kijken of ik iets kan regelen.

rene
08-12-2007, 23:07
hoi hoi kom arie maar bij mij omruilen,
ik woon in in amsterdam mag jij een zingende uitzoeken.
en dan ruil je arie in kan hij lekker vliegen tussen de andere.
en zal het een alie wezen ook geen probleem.
al mijn niet tt waardige vogels heb ik in een gezelschaps voilere zitten.
en eigenlijk vind ik het net zo mooi,geniet er net zo veel van.
ik bedoel hier mee
wat is mooi een kanarie met 92 punten of en arie die mensen bezig houd.
groetjes
mail me maar ik zie en of hoor het wel

Henk3
09-12-2007, 08:57
Prima oplossing. :hole:

carlalalala
09-12-2007, 20:22
Hoera-0-

Wat ben ik blij met dit aanbod...
Vind het wel een beetje lullig van mezelf om Arie zo weg te doen, maar ik heb echt van alles geprobeerd om hem te laten zingen.
Misschien gaat hij wel weer zingen als hij bij Rene in de voliere komt, en vindt Rene dat hij zo mooi zingt dat hij er misschien wel mee op shows gaat!!!

Haha dat zou een goede zijn, dus alle mensen die meedoen aan shows, PAS OP.. Arie komt er aan!!!!(haha)

IK heb trouwens van iemand in mijn omgeving gehoord dat ik Arie in mijn slaapkamer moest zetten omdat het daar kouder is en dat hij dan sneller door de rui heen komt, is dit waar of is dit onzin??

Groetjes Carla

Henk3
09-12-2007, 21:21
Allereerst mooi dat je het met René geregeld hebt.
Als je de kanarie kouder zou zetten zal hij wel sneller een warmer jasje willen.
Het kan dus ruibevorderend werken. Maar zijn er sterke temperatuurswisselingen, dan kan het ook zo zijn dat zo'n vogel maar blijft doorgaan met ruien. Misschien dat ie in de groep bij rené zo weer het oude pietje gaat worden. Wie weet.

rene
09-12-2007, 21:25
hoi hoi,
ach kleine gunst,
en ik help er een mede hobbist mee
ik heb nog wat mannen zitten die niet tt geschikt zijn,
die aardig fluiten.
dus iedereen blij.
ik heb me lintje verdiend en carla is ook tevreden.
en stel je voor hij/haar haald 92 punten op de tt.
groetjes

Henk3
09-12-2007, 21:27
rené
en stel je voor hij/haar haald 92 punten op de tt.
Dat wordt dan wel een OK.:toothache:

carlalalala
10-12-2007, 15:03
Hahahaha, het is toch niet te geloven............
Heb gister een afspeellijst gemaakt op youtube van kanarie gezang en aangezien ik vandaag maar even hoefde te werken zit ik nu zo een half uurtje die lijst af te spelen.
Nu zit Arie in plaats van een beetje te piepen, krakende geluidjes te maken en zijn keeltje gaat te keer(net zoals bij een zingende kanarie)
Zal hij dan toch eieren voor zijn geld gaan kiezen??:)

jerilo
10-12-2007, 22:41
Hoi,

Ik zou het toch nog even aankijken.
Bij mijn heeft het ook lang geduurd en zingt nu de sterren van de hemel.
Ondanks zijn stijve poot.

Jeroen

carlalalala
10-12-2007, 22:47
Ik heb er wel weer een goed gevoel bij, vooral omdat zijn keel/nek zo heen en weer ging, net zoals toen hij wel zong. En de geluidjes die hij vanmiddag maakte heb ik ook nog niet eerder gehoord, het klonk een beetje krakend, het waren in ieder geval geen zielige piepjes meer!!!
Ik baal dat ik nu precies in de drukke kerst periode zit(postbode) maak ik lange dagen en als ik thuis kom is het al aan het schemeren, is Arie ook niet zo actief meer, kan niet wachten tot het weer zondag is, kan ik weer lekker de tijd voor hem nemen.
Maar is het nu zo omdat hij zo zijn keel opzet dat een voorteken van zingen is??

jerilo
11-12-2007, 08:02
Bij mijn Piet was dat wel zo.

Heb je overdag de radio lekker hard aan staan zodat hij daar afleiding aan hebt en het niet zo stil is overdag?

De stekels op zijn kop zijn inderdaad de laatste tekenen van de rui.
Probeer hem goed te verzorgen. Ik gaf hem altijd wat extra zangparels, of het hielp weet ik niet maar hij vind ze nog lekker ook.

Jeroen:santa:

E.F.P.SMIT
11-12-2007, 21:41
Hoi Carla.Van het lange ruien weet ik alles van.Mijn kanaries zijn vorig jaar geemigreerd en vanaf juni/juli tot november in de rui.Heel langzaamaan begonnen ze weer te zingen.Dat begon ook met wat gepiep,maar op een gegeven moment deden ze het weer normaal.Er gloort hoop.

perry
12-12-2007, 19:41
Mijn Kanarie Wou Ook Eerst Niet Zingen. Dat Kwam Omdat Ik Hem Een Giets En Spnoepsticks Gaf. Maar Nu Ik Dat Niet Meer Geef Zingt Mijn Man Weer.

carlalalala
12-12-2007, 22:22
Oh, ok, wist niet dat het geven van snoepsticks invloed had op het zingen. Ga m dr morgen gelijk uit halen.

Henk3
13-12-2007, 00:14
Ton:
Is je hoofdlettertoets stuk? Dat heet Caps lock.:)

Henk3
13-12-2007, 08:27
Zie ook eens berichtje nummer 5.en 8. :friendlyghost:

L. Walraevens
14-12-2007, 01:03
Volgens mij zit er maar één ding op met Arie: een zangcoach ! Klik volgende link :D: http://www.keyboardles-coaching.nl/biografieeugene.html

carlalalala
14-12-2007, 21:44
Dhr Gort(keurmeester)heeft Arie helemaal bekijken, (hij heeft zelfs een pedicure gehad)en hij had geen overgewicht... Maar zoals ik laatst schreef is Arie volgens mij flink zijn best aan het doen, de dag nadat ik met Rene had afgesproken om Arie in te gaan ruilen begon hij opeens andere geluidjes te maken(meer krakend) en gaat zijn keeltje heel erg op en neer, het zet als het ware een beetje uit, net zoals al die kanarie,s op Youtube die wel zingen
IK heb Rene hartelijk bedankt voor zijn aanbod maar ga het toch nog even afwachten, misschien een beetje ondankbaar, maar ja, stiekem toch wel een beetje gehecht aan het oranje kreng!!:D

jerilo
14-12-2007, 23:13
Hoi carlalalala,

Ik heb nog een oranje kanariepop in de aanbieding missien kunnen ze elkaar dan wat gezeldschap houden.
En je hebt 2 dezelfde kleuren.
Als je interesse hebt hoor ik het graag.
Zit hij overdag ook niet meer zo alleen als je naar je werk bent.

Jeroen

Legt eraan waar je woont maar brengen zou eventueel geen probleem zijn. Moet er natuurlijk niet 3 uur voor in de auto zitten maar dat begrijp je wel.

carlalalala
14-12-2007, 23:42
Dat klinkt gezellig voor Ar, maar als er dan zo,n leuk popje bij komt gaat hij dan nog wel zingen??(als hij dat al van plan is)

Ik heb wel een grote kooi ben niet goed in lxbxh maar van voor gezien is de kooi 58 cm, 35 zijkant en 80 hoog.

Is dat groot genoeg voor 2 -0- ???

En hoe zit het met het verhaal van de bloemetjes en de bij-tjes bij die 2??
Hoe ga ik dat doen dan?

Klinkt erg leuk, ik weet niet waar numansland is maar ik woon in het westen, hillegom om precies te zijn.

Wacht gespannen op je reactie

carlalalala
14-12-2007, 23:44
numansdorp bedoel ik!!!

carlalalala
14-12-2007, 23:48
Hoi Jeroen,

Heb net even snel gekeken op routeplanner, van Numansdorp naar hillegom 92,6 km en 1 uur en 6 minuten......

jerilo
15-12-2007, 15:04
Hoi Carlalalala,

Zal zo wel even een foto van haar maken dan kan je ze zien.

Met de bloemetje's en de bijtje's zal het wel goedkomen ze zullen wel proberen maar als er geen nestgelegenheid is stoppen ze wel.
Dit is mijn mening ik wacht natuurlijk de mening van anderen af.

En over dat zingen ja dat weet ik ook niet. Maar de Pop zit in iedergeval druk te roepen.

Jeroen.

Hieronder de foto's,

http://home.kpnplanet.nl/~j.waardenburg5@kpnplanet.nl/afbeeldingen/wp204e88b0.png

http://home.kpnplanet.nl/~j.waardenburg5@kpnplanet.nl/afbeeldingen/wp81cdee51.png

Ik hoor het wel.

carlalalala
15-12-2007, 15:18
Wie kan mij vertellen of Arie gaat zingen als er een popje hem gaat vergezellen??
Of heeft hij dan zoiets van, ze is er toch al dus ik hoef haar niet te roepen.
Hoop snel wat te horen!!!!

Groetjes Carla

jerilo
15-12-2007, 15:26
Foto's staan in mijn vorige bericht.

Eventueel kan ik ze ook komen brengen maar daar worden we het wel over eens.

Eerst maar afwachten op de reactie's van andere over het zingen van Arie.

Jeroen

carlalalala
15-12-2007, 15:45
Hoi Jeroen,

Ze ziet er wel schattig uit, zit vol spanning op reacties te wachten!!!!

Henk3
15-12-2007, 18:44
Deze pop heeft geen beste tenen lijkt mij. Die horen schoon en glad te zijn.

carlalalala
15-12-2007, 19:10
ojee Henk, dat klinkt niet goed....zal ze dan misschien ziek zijn?? Maar gaat Arie zingen als er een pop bij hem in de kooi komt??

perry
15-12-2007, 19:11
ik zal je kanarie alleen kanarie zaad geven geen snoepsticks geven of giers.
mijn kanaries wouden ook niet zingen toen ik geen snoepsticks en giers geef zingen ze weer

groetjes perry

carlalalala
15-12-2007, 19:13
Hoi perry, heb al een bericht gehad dat dat niets moet uitmaken. Toen mijn kanarie nog wel zong kreeg hij ook snoepsticks,als hij maar niet te veel krijgt.
Maar toch bedankt voor de tip.

Henk3
15-12-2007, 19:40
ojee Henk, dat klinkt niet goed....zal ze dan misschien ziek zijn?? Maar gaat Arie zingen als er een pop bij hem in de kooi komt??

Het lijkt of er een hoop ontlasting aan de tenen zit of het zijn kalkpoten.
In het eerste geval zit de vogel in een niet correct schoon gemaakte kooi en in het tweede geval waarschijnlijk ook. Of je Arie er van gaat zingen blijft afwachten. Maar ik zou eerst willen uitsluiten wat dat met die tenen is.
Als het eventueel kalkpoten zijn (dat is een mijtensoort) moeten de poten eerst goed gewassen worden en dan insmeren met zuurvrije vaseline.

jerilo
15-12-2007, 20:24
Hoi Henk,

Mijn hokken zijn altijd goed schoon en ik onderhoud ze ook keurig optijd.
Al mijn kanarie's gaan regelmatig in bad met wat badzout erin dus ze zijn altijd schoon.
Van die pootje's had ik ook nog niet gezien maar zal er morgen eens even naar gaan kijken en eventueel even behandelen.
Het kan ook gebeuren dat ze op de grond heeft gelopen waar wat schelpenzand en gewoon zand ligt maar wat met dit weer wat vochtig is geworden wat nu aan haar pootje's blijft hangen.

Ze is verder levendig zat dus ziek is ze niet.

Ga morgen haar pootje's wassen en even bekijken wat eraan de hand is.

Maak je je maar geen zorgen Carla als het niet goed is geef ik het ook eerlijk door. Ben altijd een eerlijk mens geweest. En doe geen zieke kanarie's weg.

Ben gelijk gaan kijken want eigenlijk schrok ik wel van de opmerking van Henk3. Maar ze waren nu mooi van kleur (vleeskleur) zonder viezigheid erop. Dus ze had even op de grond gezeten vlak voor de foto.
Heb ze voor de zekerheid wel schoongemaakt en een ingesmeerd met zuurvrije vaseline maar dit is meer uit voorzorg, heb gelijk naar de nagel's kunnen kijken maar die waren nog goed. Foto hieronder van hoe ze er nu uitzien (foto is iets wazig).

http://home.kpnplanet.nl/~j.waardenburg5@kpnplanet.nl/afbeeldingen/wp190ca9a3.png

Jeroen

L. Walraevens
15-12-2007, 21:05
Ik bezocht deze namiddag een vogelhandel en daar zaten me honderden kanaries te zingen, ik moest direct aan Arie -de weigerende zanger- denken.
We kunnen Arie of welke andere kanarie ook, vóór de kop kijken en niet ín de kop. Of hij gaat zingen als er een vrouwtje bij gaat zitten, of hij gaat zingen zonder snoepsticks, of hij gaat zingen zonder trosgierst, of hij gaat zingen als ie in de kamer mag vliegen, etc... We weten het niet, het is te hopen dat hij ooit nog zal gaan zingen, alleen heb ik er geen goed oog in. Tijd voor de zangcoach én de vogelpsycholoog, ik bewonder je voor je geduld! :D

carlalalala
15-12-2007, 21:51
Jammer, had gehoopt dat er een duidelijk ja of nee zou zijn, wat betreft het gaan zingen van Aar met gezelschap van pop.
Misschien een stomme vraag maar in een voliere zitten toch ook mannetjes en vrouwtjes bij elkaar en dan wordt er toch ook gezongen, of heeft dat weer met de grote van de voliere/kooi te maken??
Mijn kooi is 58cm/ 35cm en 80hoog

carlalalala
15-12-2007, 22:05
Hoi Jeroen, pootjes zien er prima uit, alleen zijn we er dus nog niet achter of ze Arie aan het zingen gaat krijgen.
Maar ja, ben ondertussen expert in geduld hebben:confused:

jerilo
15-12-2007, 22:07
Ik gaat het eens opzoeken voor je in mijn boeken.

Ik had ook 1 koppel (man & pop) deze zaten wel in mijn voliere en mijn man zong je de oren van de kop.
Dus het zou theoretische mogelijk moeten zijn dat Arie weer gaat zingen.

Jeroen

ps. ik had precies dezelfde problemen als jou ook binnen. Mijn man zat zelfs als dood op zijn stok, hij hing erbijna overheen zo slecht was hij eraan toe. En nu dat hij een vriendinnetje heeft is hij weer springlevend geworden (wel in de voliere) heb er zelfs jongen van gekregen. Helaas moet hij het nu met 1 pootje doen dus met deze zit de kweek er in het voorjaar niet meer in.

carlalalala
15-12-2007, 22:33
Hoi Jeroen,

Ben benieuwd wat er uit komt, Arie is verder wel harstikke actief hoor, hij huppelt de hele dag door zijn kooi, baddert graag dus heb niet de indruk dat hij zielig is. Merk wel dat als ik dicht bij zijn kooi staat en een beetje tegen hem praat, en probeer te fluiten vind hij dat volgens mij reuze gezellig.

Henk3
15-12-2007, 22:51
Ben gelijk gaan kijken want eigenlijk schrok ik wel van de opmerking van Henk3. Maar ze waren nu mooi van kleur (vleeskleur) zonder viezigheid erop. Dus ze had even op de grond gezeten vlak voor de foto.

tja, het blijft moeilijk van een foto. Maar inderdaad de pootjes zien er nu heel anders uit. (Veeeeeeeeel beter). :wave:

carlalalala
15-12-2007, 22:57
ik zit net even op internite te kijken voor grote van kooi voor koppel kanarie maar nu lees ik heel veel berichten op een forum over vechtende koppels!!!
Komt dat vaak voor??

Henk3
15-12-2007, 23:03
Dieren moeten overleven en dat is denk ik ook een soort ingebakken iets. Buiten de broedtijd is het weer ieder voor zich denk ik.
Daarom, hoe meer ruimte hoe beter want dan kunnen ze een eigen terratoriumpje aanleggen. En o wé als de ander binnen die afbakeningetjes komt.

carlalalala
15-12-2007, 23:11
Hmm, dus eigenlijk is het niet zo,n goed idee denk jij........
Zit op marktplaats te kijken voor een binnenvoliere, maar dat wordt misschien weer wat te gek, alleen maar omdat Arie nog niet zingt.
Hij moest eens weten, volgens mij is Arie op het ogenblik de meest besproken kanarie van nederland.

Wil toch nog even zeggen dat ik het jammer vind dat ik niks meer van Rene hoor, heb mijn excuses aangeboden maar hoor niks meer. Jammer hoor.

Henk3
15-12-2007, 23:17
Dat is ook nog een optie, zet het popje gewoon in een kooi er naast of in de buurt van. Dan weet je zeker dat er geen gewonden kunnen vallen. En Ari kanarie kan wel uit zijn dak gaan voor zijn moppie.

carlalalala
15-12-2007, 23:29
Dat is inderdaad een goed idee Henk;)
Er zijn genoeg goedkope kooitjes op marktplaats te vinden nu alleen nog een geschikt plekkie in huis.
Thanks!!! echt een goede tip!!!!!!!!!!!!!

jerilo
15-12-2007, 23:39
Nou dit wilde ik nou ook gaan voorstellen.
Ik heb in de boeken zitten neuzen en het komt er inderdaad op neer dat je ze apart moet houden zodat de man naar het popje kan gaan zingen als machtsvertoon.

Dus Carla ik hoor het wel of je ze nog wil hebben. Zo nee laat ik ze lekker in de voliere zitten.
Als je wel interesse hebt moet je mij maar even mailen. Of als je meer foto's van haar wil zien dan kan ik ze morgen op mijn gemak (brrrrrrr in de kou) een paar mooie kiekje's maken en naar je toe mailen. Anders worden het zulke grote foto's hier op het forum.

waardenburg5@hotmail.com

Jeroen

carlalalala
15-12-2007, 23:53
Hoi Jeroen,na al die weken op zoek naar een oplossing en voila op 1 avond 2 geweldige ideeen!!!!!

Ik ga er even over nadenken, eventueel kooitje regelen en een goed plekkie zoeken en dan laat ik het je weten, ok??
Ben er nog niet over uit of ik wel 2 kooien in huis wil, heb nl nog net geen villa, dus moet even kijken met de ruimte.

Ga wel met een gerust hart slapen!!!

Bedankt Henk en Jeroen voor het meedenken en de geweldige tip.-0-

jerilo
16-12-2007, 00:24
Geen dank,

Hopelijk kunnen we deze topic snel afsluiten en zorgen dat iedereen gelukkig is.
Ik ga in indergeval wel mijn ogen sluiten nu het was vanochtend vroeg dus mijn ogen vallen bijna dicht (komt ook door de medicijnen die ik momenteel slik).

Fijne avond/zondag nog en tot horens.

Jeroen

Ps ik zal zoiezo wat kiekje's van mijn vogels maken morgen.
Als ik je e-mail mag krijgen dan kan ik ze ook naar u (jou) doorsturen dan kan je er eens goed over nadenken.

carlalalala
16-12-2007, 00:39
Hoi Jeroen, mijn e-mail is carlalala@snelnet.net.

rene
16-12-2007, 16:25
sorry carla ik had je mail over het hoofd gezien,
en of vergeten erg druk gehad maar kijk in je mailbox.
bij mijn in de voilere zitten mannen en poppen door mekaar,
en ze zingen wat het een lievelust is.
en in mijn kweekvluchten zingen ze ook.
ik weet wel als een kanarieman begint de rest ook meegaat.
en wat de reden is ik kan het je niet vertellen .
maar waarschijnlijk om de gunsten van een popje.
wij mannen doen ook ons best om een leuke vrouw te versieren,
groetjes

carlalalala
16-12-2007, 16:39
Hoi Rene, heb net je mail gelezen en ik was weer eens te snel met mijn conclusies!!! Sorry.

Maar jouw vogels zitten in een grote voliere dus hebben ze alle ruimte, vraag me af of dat in een kooi anders is al heb ik volgens mij een ruime kooi.
Als ik bij mensen post breng en ik kijk wel eens naar binnen en als ik dan zie in wat voor kleine hokjes sommige kanarie,s zitten dan heeft Arie echt een villa(hij wel!!)

rene
16-12-2007, 16:50
een ding weet ik wel en dat uit eigen ervaring.
als arie verkering heb en hun aan het nestelen gaan arie zeker niet meer zingt.
hij heb het dan veel te druk met zijn gezin.
dus aan jou de keus.
maar dat is mijn ervaring met div koppels (uiteraard komen er hier ook uitzonderingen in voor)
succes

carlalalala
16-12-2007, 17:23
Dan komt er geen vriendinnetje in zijn kooi, maar Henk en Jeroen kwamen gister met goede idee om dan eventueel een popje in een andere kooi te doen en op een andere plek zodat ze elkaar gaan roepen. Ben er nog niet over uit of dat ga doen, maar het idee is zeker goed.

jerilo
16-12-2007, 18:44
Hoi,

Ik zag op marktplaats een dubbele kooi staan misschien is dat iets voor jou.

Zitten ze toch apart maar wel bijelkaar.

Advertentienr.:13504442813 of
Advertentienr.:13222041813

misschien een optie.

Jeroen

carlalalala
16-12-2007, 19:03
Bedankt voor de tip, maar ik ben aan het twijfelen gebracht. Jeroen schreef dat als er een pop bij Arie komt hij zeker niet meer gaat zingen en dan kan ik er wel tussenschot in zetten maar dan hebben ze naar mijn idee erg weinig ruimte.

jerilo
16-12-2007, 19:35
Bedankt voor de tip, maar ik ben aan het twijfelen gebracht. Jeroen schreef dat als er een pop bij Arie komt hij zeker niet meer gaat zingen en dan kan ik er wel tussenschot in zetten maar dan hebben ze naar mijn idee erg weinig ruimte.

Je bedoeld waarschijnlijk Renee. Ik heb dat niet gezegd.

Wat ook een optie is is dat ik ze met een kooitje kom brengen en dat je het een paar weken aankijkt wat Arie gaat doen. Helpt het dan mag je ze kopen (prijs worden we het wel eens) maar moet ik het kooitje wel weer terug. Helpt het niet dan haal ik ze met kooi en al weer op. Maar dan heb je wel zekerheid.
Want zo blijf je gissen of het wel goed gaat komen met Arie.

Had vandaag wel foto's gemaakt maar ze waren bewogen door de kou, trillende handen.

Jeroen

carlalalala
16-12-2007, 21:11
Hoi Jeroen, ik moet natuurlijk wel blijven opletten he!!!

Snap hem niet helemaal...bedoel je dat je haar brengt met kooi en ze dan apart houden en dat ik dan tijd heb om een andere kooi te zoeken???
Want zoals je wel gelezen hebt, schrijft JEROEN dat als ze samen in een kooi gaan dat het zeker niets word.

Misschien kan je mailen wat voor prijs je in gedachten had, maar ik zeg er bij dat ik nog niet weet of ik er een 2de kooi bij wil, wil niks impulsiefs doen.

carlalalala
17-12-2007, 17:20
Goedemiddag beste vogelvrienden,

Maak me zorgen:help Ik kom net thuis van me werk en ik loop naar Arie zijn kooi toe, denk wat hoor ik toch voor een raar geluid, zit Arie heel snel te ademen en ik hoor er een raar geluidje bij. En in zijn waterbakkie vond ik iets drijven wat wel op overgeefsel leek, wat kan dit zijn???

carlalalala
17-12-2007, 17:21
Was een beetje een hijgend geluid,hij zit niet bol ofzo

jerilo
17-12-2007, 19:27
Hoi Carla,

Ik denk dat Arie luchtpijpmijt heeft.
Pak Arie even beet en luister of je geknisper bij zijn keel hoort of hou zijn keel tegen het licht dan kun je kleine zwarte puntje's zien.
Dan weet je zeker dat hij het heeft.

Luchtpijpmijt gaat in zijn luchtzak zitten waardoor hij moeilijk kan gaan ademen. Symptomen zijn braakneigingen veel met de snavel over de stok wrijven en niet meer zingen. En op den duur ademhalings problemen. (mijne heeft het ook gehad hoor en is er ook weer bovenop gekomen).

Ik heb hem behandeld met een middel tegen luchtpijpmijt dit is te koop bij de dierenwinkel of dierenarts. Het is een pipetje wat je in 1 keer leeg knijpt in zijn nek/schouderpartij en een beetje over zijn blote huidje heen uitsmeert.
Laat hem daarna maar met rust en voorlopig geen badje.
Geef hem ook wat extra krachtvoer, niet te veel hoor.
Herhaal de behandeling na een paar weken nog een keer en dan moeten de mijten verdwenen zijn. En zou Arie met behulp van een zangcoach wel weer moeten gaan zingen.

Maar wees er snel bij want dit is niet goed dat hij al gebraakt heeft.
Hou ons op de hoogte en beterschap met Arie.

Jeroen

Ps wat ook preventief helpt tegen ongedierte en mijtje's is zo'n stroop muggenstrip ophangen een paar meter bij de kooi vandaan.

carlalalala
17-12-2007, 19:38
Arie gaat inderdaad wel vaak met zijn snavel over zijn stok, hij ademt niet met zijn bekkie open. Heb morgen pas gelegenheid om spul tegen luchtpijp mijt te halen, hoop dat ik het niet te laat is. Heb niet eerder gemerkt dat Arie vreemd deed, hij eet verder goed. Kan dit dan zo opeens opkomen dan?

carlalalala
17-12-2007, 19:52
IK hoef Arie niet te pakken om bij zijn keel te luisteren, ik hoor het al als ik bij zijn kooi sta!!!

Snap hier niks van, ik maak iedere week Arie zijn kooi schoon en ververs iedere dag zijn water, doe ook regelmatig met vaatdoek de tralies afnemen.

Komt dit dan altijd zo opeens opzetten???

jerilo
17-12-2007, 20:03
Het is net als mensen. Ieder mens draagt alle ziekte's bij zich. Bij de 1 komen ze bij de ander niet. zo is het ook met vogel's.

In de rui-periode is hij natuurlijk al zwakker en vatbaarder voor ziekte's.
Dit kun je niet tegen houden. Net wat ik al schreef je kan zo'n muggestrip ophangen.

maar eerst behandelen met anti-luchtpijpmijt (bephear geloof ik).

Daarna ziet hij er een paar dagen niet uit niet van schrikken hoor komt vanzelf wel weer goed.

Morgen maar zo snel mogelijk doen dan.

De verzorging is goed wat je doet zo deed ik het ook een vogel heeft ook gewoon goede verzorging en een schone omgeving nodig. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Succes,
Jeroen

Hopelijk ben je niet te laat, hij zal er niet dood aangaan maar zijn zang kan wel aangetast zijn. Maarja als ik die van mij hoort die zingt de buurt bijelkaar en heeft precies hetzelfde gehad dus we wachten maar af.

carlalalala
17-12-2007, 20:08
Hoi Jeroen,

Heb net de dierenarts gebeld en die heeft spul voor de luchtpijp mijt, ga ik gelijk halen.

Ben blij om te horen dat hij er niet dood aangaat en wat dat zingen betreft...........................:p

carlalalala
17-12-2007, 23:10
Heb vanavond druppels bij de dierenarts gehaald, maar vertrouw het niet erg.Bij de beschrijving staat dat vinkachtigen overgevoelig kunnen reageren op dit geneesmiddel.

Is iemand bekend met dit middel?

Moet ook wel erg goed opletten, heb een heel flesje meegekregen, nu moet ik dus in een spuitje 1 druppel nemen en dat oraal toedienen, dat gaat wat worden, vind het al eng om Arie te pakken en dan moet ik ook nog met 1 hand spuit vasthouden en zijn snavel open zien te krijgen.

Zoals Jeroen het vanmiddag beschreef klonk het veel makkelijker, pipetje in de nek en klaar.

Arie, Arie, Arie toch.................

jerilo
17-12-2007, 23:51
Het is inderdaad wat anders dan wat ik bedoel. Maar als het goed helpt waarom niet. Dierenarts zal het wel weten.

Een vogel beetpakken is heus niet zo eng. In het begin is het wennen maar naar verloop van tijd went het enorm. en als je hem beet hebt dan doen ze vanzelf de snavel's wel op dus duw je gelijk het pijpje naar binnen en laat je de druppels erin vallen. Ze slikken het vanzelf wel door.
En als je het niet vertrouwd gewoon terugbrengen en vragen om een pipetje wat je in de nek kan toedienen. Of even met Arie langs gaan zodat ze het voor kunnen doen.
Is er geen vogelkweker in de buurt die het even kan doen voor je.
Het spul komt wel gelijk bij de bron van het probleem dus het is wel het beste.

Ik zou zeggen gelijk doen en niet bang zijn het gaat om Arie zijn gezondheid!

Ik hoor het morgen wel weer.

Jeroen

ps bijsluiters lees ik toch nooit ook niet voor medicijnen voor mensen. Ik slik momenteel ook een medicijn, nou als ik de bijsluiter moet geloven ga ik er bijna aan dood. Dus daar heb ik geen hoge pet van op.

carlalalala
17-12-2007, 23:53
IK ga het morgen proberen, dierenarts zei, nu 1 druppeltje en als hij na 2 weken nog niet goed is moet ik even langskomen, hij behandelt gelukkig ook vogels..

jerilo
17-12-2007, 23:56
Heel veel succes morgen.

Ik ga nu ook mijn ogen sluiten want mijn medicijn gaat ook werken.

Jeroen

carlalalala
18-12-2007, 10:18
Goedemorgen Jeroen,

Het is gelukt!!! Viel reuze mee om Arie te pakken, hij wilde alleen zijn snavel niet opendoen maar beetje porren met spuitje en hup. Er is wel wat van het medicijn over zijn lijfje gegaan maar ik ga er vanuit dat dat geen kwaad kan. Arie is nu als een gek met zijn snavel en keel over zijn stokkie aan het gaan, kan het lekker doorglijden.
Ga nu naar me werk, ben benieuwd hoe hij erbij zit als ik thuiskom, duurt het lang voordat zo,n medicijn gaat werken of moet ik weer geduld hebben?:o

jerilo
18-12-2007, 18:25
Eerst gefeliciteerd dat het gelukt is. Zie je wel het is niet zo moeilijk als het lijkt.

Geduld is een schone zaak in deze maatschappij.

Het is te hopen dat het medicijn snel werkt en Arie er weer snel bovenop is.

Ik wacht met spanning af.

Jeroen

carlalalala
18-12-2007, 21:33
Wat zijn eigenlijk verdere kenmerken van luchtpijpmijt?
Toen ik vanmiddag thuis kwam zat Arie wat te tjirpen, hij haalt soms adem met zijn snaveltje open, maar verder weet ik niet wat verder typische kenmerken van luchtpijpmijt is.

En is het normaal dat een kanarie snel ademhaalt?

jerilo
19-12-2007, 00:02
Als je bij zoeken luchtpijpmijt invult kom je heel veel tegen.

Maar de symtomen die ik kan en gezien hebt zijn:
- braakneigingen
- ademhalings moeilijkheden
- veel met de snavels langs de stok wrijven
- Niet meer zingen en lusteloos zijn

Als er mensen zijn met meer ideën dan horen we het wel.

Maar Arie zat al weer te tjripen dus het zal wel weer goed komen met hem.
Hou hem in de gaten en vertroetel hem goed met veel praten tegen hem.

Het aanbod van die pop geld nog steeds het is maar dat je het weet. Als je het toch zielig vind om Arie alleen de hele dag te laten zitten. Maar dit terzijde.

Jeroen

carlalalala
19-12-2007, 10:47
Hmm, als ik zo dat rijtje bekijk, begin ik toch te twijfelen. Het enige wat Arie doet is veel met zijn snavel langs zijn stokkie vrijwen en hij ademt snel,soms met zijn bekkie open.
Hij is al die tijd niet echt lusteloos geweest, eet en drinkt goed.
Braakneigingen heb ik bij hem niet gezien, behalve dan die ene keer dat ik een soort braaksel in zijn water bakkie heb gezien.

Wat als het nu geen luchtpijpmijt was? Heb hem gister natuurlijk medicijn gegeven IVERQUANTEL, hij zit er verder nog fief bij dus dat kon dan blijkbaar geen kwaad.

jerilo
19-12-2007, 18:54
Laat hem maar lekker even met rust.
Laat het medicijn zijn werk maar even doen.
En het kan nog steeds dat hij eenzaam is. Het zijn precies dezelfde symptomen en klachten wat ik ook gehad hebt met mijn Piet. Daar zijn ook al diverse berichten van op het forum over geschreven.

En moet je hem nou zien hij zingt het hoogste lied. En is weer helemaal de oude, op het dode pootje na dan :huh

Hou ons op de hoogte,

Jeroen:santa:

carlalalala
19-12-2007, 22:07
vraag me af of de luchtpijpmijt veroorzaakt kan worden door de doek over de kooi??
Ik doe elke avond een doek over de kooi van Arie, maar daar zit natuurlijk ook mijt in, is dit een oorzaak van luchtpijpmijt of zijn daar andere redenen voor?

Want wat veroorzaakt luchtpijpmijt eigenlijk??

Henk3
19-12-2007, 22:43
http://www.toedelss.com/assets/s2dmain.html?http://www.toedelss.com/c19bd495d909b710b/c19bd495e8112c031/c19bd495e908e0612.html

Eerdere link verwijderd, ik ben geen voorstander van vaponastrips. Daarom. Had ik niet goed gelezen.

jerilo
19-12-2007, 23:13
Dat was een duidelijk stukje van Henk3.
Maar zo doe ik het ook. Heb het ook binnen bij Piet gedaan en nu hangt er 1 in mijn binnenhok. Je wilt niet weten wat er allemaal op zit.

Aan die doek zal het heus niet liggen. Ik neem aan dat je de doek regelmatig meewast met de was.

Luchtpijpmijt ontkom je gewoon niet aan, zoals ik al schreef in de rui zijn ze vatbaar voor een heleboel ziekte's het is niet voor niets een moeilijke tijd voor de kanarie.

Hij komt er best wel weer bovenop. En maak je je maar geen zorgen over je verzorging want ik geloof dat je je het beste voor hebt met Arie en dat hij niets tekort komt.

Jeroen

carlalalala
20-12-2007, 18:56
Hoi Henk,

Bedankt voor de link, maar ik heb via de dierenarts Iverquantel gekregen en heb dat van de week gegeven.
Hoop wel dat hij alles heeft binnengekregen, want hij mocht maar 1 druppel direct in het snaveltje.
Er is wel wat naast gegaan, vraag me af of hij wel voldoende heeft binnengekregen, hij zit best wel vaak met zijn snaveltje open adem te halen en hij maakt veel piepgeluidjes.

De dierenarts zei dat als het over 2 weken niet over is moest ik met Arie bij hem langskomen, maar vind dat niet echt handig. Arie zijn kooi is te groot om in de auto te krijgen, dus moet nog even zien hoe het afloopt. Voor mijn gevoel geef ik hem volgende week nog een druppeltje en zien hoe dat gaat.

Henk3
20-12-2007, 20:29
http://www.dierapotheek.com/index1.html

Luchtpijpmijt moet je kunnen zien als je je kanarie, het keeltje een beetje de huid zichtbaar kunt maken en dan tegen het licht houden. Goed kijken en als je kleine zwarte streepjes ziet, dan heeft ie luchtpijpmijt. Nu kan het net zo goed een soort bronchitus zijn wat mij betreft.

Waar blijven de deskundige tips van de echte kanariemensen in deze topic.

Ik vindt het trouwens raar dat een dierenarts zomaar medicatie meegeeft omdat je er om vraagt. Dat gaat bij mensen wel anders denk ik.
*Kom over 2 weken maar terug als het niet over is? Misschien zou het dan in sommige gevallen in iedergeval niet meer nodig zijn.

jerilo
20-12-2007, 21:05
Hoi Carla,

Hoe is het vandaag met Arie gegaan?

Ik vindt het trouwens raar dat een dierenarts zomaar medicatie meegeeft omdat je er om vraagt. Dat gaat bij mensen wel anders denk ik.
*Kom over 2 weken maar terug als het niet over is? Misschien zou het dan in sommige gevallen in iedergeval niet meer nodig zijn.

Henk3, dat is bij mijn dokter wel anders. Als je binnenkomt is het eerste wat dokter vraagt, wat denk je wat je zelf hebt? Nou dan leg je het uit en dan krijg je ook medicijnen mee naar huis en moet je het maar aankijken en als het niet overgaat moet je maar terug komen als de kuur afgelopen is. Dit vertel ik omdat ik het momenteel zelf meemaakt. Ik ga niet verder in details maar zo gaat het bij onze dokter.

En iedereen heeft gelukkig zijn eigen manier en gedachten over de vaponastrips. Bij mij heeft het geholpen en daarom gebruik ik het nog steeds. Het kan veder geen kwaad. Al mijn vogel's leven nog.
Maar zoals ik al gezegd had het is ieder voor zich.

Maar ik denk dat het nu belangrijk is dat Arie er weer bovenop komt en weer gaat zingen, waar deze topic ook voor is gestart.
Ik denk zelf dat het inderdaad luchtmijt is in combinatie met eenzaamheid.
Maar dat is mijn mening.
En inderdaad waar blijft de mening van de andere kanarie liefhebber's? Ook omdat er weer nieuwe ontwikkelingen aan de gang zijn.

Jeroen

carlalalala
20-12-2007, 21:43
Ik heb verschillende berichten over vaponastrips gelezen, de 1 zegt dat die een uur per dag opgehangen mag worden de ander zegt niet doen, is gif en Jeroen heeft er weer baat bij.
Arie staat bij mij in de huiskamer, en ik heb ook nog een hond in huis, straks stel ik me beestjes bloot aan gif als ik buiten(bbbrrrr)aan het werk ben.

Vandaag is geen verandering bij Arie, daarom vraag ik me ook af of ik de medicijnen wel goed toegediend heb, heb hem lekker stuk appel gegeven en daar zit hij lekker van te smullen.
Verder snel adem halen en soms snaveltje open, hij piept wat, maar dat is het zelfde piepje waarvan ik vorige week dacht dat hij zou gaan zingen.

Ik weet dat Ton Koek in de buurt woont dus ik ga zo even bij de ledenlijst kijken of hij een e-mail adres heeft, misschien wil hij komen kijken om te zien wat er nu met Arie aan de hand is.

rene
20-12-2007, 21:50
sorry jeroen,
maar waar haal jij de bevinding vandaan,
heb jij die vogel gezien,
ik vind het knap dat jij vanaf een verhaal hier op het forum,
de oplossing heb.(ik heb ook wel diversen ideeen waar het aan kan liggen maar niet geuit gewoon weg omdat ik de vogel niet gezien heb)
zij heb nu een geneesmiddel gehaald (op jou aanraden) die mischien helemaal niet helpt en mischien wel schadelijk is
de reden dat wij niet meer reageren is gewoon heel simpel wij kunnen niet op afstand zien wat er met het beestje aan de hand is.
we hebben diversen opties gegeven via het forum wat het kan wezen.
maar als we de vogel niet zien kunnen we alleen maar gissen.
groetjes rene (je mag het ook niet met me eens wezen maar het is wel mijn mening sorry)

jerilo
20-12-2007, 21:55
Wijs besluit om er even iemand naar te laten kijken.

En van die vaponastrips ieder voor zich als je het niet wilt niet doen!

Daarom gebruik ik liever die knijppipetje's zie de link hieronder die gebruik ik. Ze zijn niet alleen tegen luchtmijt maar ook helpen ze tegen andere ongewenste diertje's.

http://www.homeovet.nl/huisdierartikelen_vogels/anti_-_parasiet/bogena_anti_-_parasiet_10/

Het werkt goed en is niet zo duur. Heb er eigenlijk altijd wel een doosje van op voorraad.

Jeroen

jerilo
20-12-2007, 22:08
sorry jeroen,
maar waar haal jij de bevinding vandaan,
heb jij die vogel gezien,
ik vind het knap dat jij vanaf een verhaal hier op het forum,
de oplossing heb.(ik heb ook wel diversen ideeen waar het aan kan liggen maar niet geuit gewoon weg omdat ik de vogel niet gezien heb)
zij heb nu een geneesmiddel gehaald (op jou aanraden) die mischien helemaal niet helpt en mischien wel schadelijk is
de reden dat wij niet meer reageren is gewoon heel simpel wij kunnen niet op afstand zien wat er met het beestje aan de hand is.
we hebben diversen opties gegeven via het forum wat het kan wezen.
maar als we de vogel niet zien kunnen we alleen maar gissen.
groetjes rene (je mag het ook niet met me eens wezen maar het is wel mijn mening sorry)

Ik heb helemaal geen oplossing gegeven!
Ik lees aandachtig de verhalen die Carla schrijft en die komen helemaal overeen met mijn eigen vogel en ervaring Ik heb als ik de verhalen goed leest van Carla precies dezelfde syptomenen en problemen gehad met mijn kanarie.
Dan mag ik dat toch uitleggen en vertellen.
Daar en tegen heeft Carla zelf de dierenarts geraadpleegt en die zou toch wel weten wat hij moet doen!

Maar als ik geen oplossing meer mag proberen te geven omdat een heleboel mensen, en niet alleen u, maar er zijn ook nog anderen mensen die het waarschijnlijk met u eens zijn.
Waar is dan dit forum nog goed voor.
Mensen proberen een oplossing te zoeken op een forum en niet gelijk naar een dierenarts te gaan.
Het is nu een wijs besluit van Carla om er iemand naar te laten kijken.

Maar hier eindig ik mijn verhaal en ga ik veder niet in discussie maar vind het jammer van je Renee dat je mij nu zo afval. Ik probeer te helpen en weet ook wel dat ik geen dierenarts ben. Maar heb ook inmiddels met mijn vogels het een en ander meegemaakt waarmee ik anderen mensen graag wil helpen.

En dan nog een laatste zin, bij mijn kanarie was het eenzaamheid, hij zat heel de dag alleen in de woonkamer, en nu in een grote voliere en is niet meer ziek geweest en zingt het hoogste lied.

Jeroen

Sorry Carla maar ik stop met deze topic als je nog iets kwijt wilt mag je me altijd mailen.

Henk3
21-12-2007, 00:47
Hee, Jeroen, niet meteen de handdoek in de ring gooien. Beetje tegengas moet ook kunnen toch? Niks aan het handje.

jerilo
21-12-2007, 07:59
Tuurlijk gooi ik ook de handoek niet in de ring. En ben ook helelmaal niet boos.
Maar dit soort aanvallen vind ik zeer vervelend.
Voor ons is zo'n kanarie een huis/gezelschapsmaatje en heb je er het beste voor over.
Voor sommige is of zijn het kweekdiertje's en doe je er waarschijnlijk sneller afstand van of maakt het wat minder uit. Want dan neem je gewoon een andere man. Denk ik?

En ik heb nog een mail van Carla gekregen achteraf waarin ze zelf schreef dat ze naar de dierenarts gebeld heeft. Wel op aanraden van mijn bericht. Als de dierenarts aan luisteren van het verhaal tot een conclusie geeft zal hij echt niet zo maar een medicijn meegeven.

Ik hoop dat Arie in orde is als je gaat kijken want ik ben zeer benieuwd.

Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat ik mij voortaan maar even op de achtergrond houd ivm zulke opmerkingen want het kan verkeertd worden opgevat terwijl ik ook mijn goede bedoelingen ermee hebt.
Jullie hebben mijn ook altijd goed advies gegeven en daar heb ik ook veel aangehad. Bedankt daarvoor.

Het is ook het eerste wat ik altijd doe als ik thuis kom en dat is het forum aanzetten dus ik ben er best wel aan gehecht.

Jeroen

Henk3
21-12-2007, 13:23
Maar niet op de achtergrond hoor, nergens voor nodig. Geef gewoon je ongezouten mening maar. Recht zo die gaat. Maar je moet wel een beetje incasseren kunnen want er zijn ook vaak andere meningen en gedachtengangen. Geeft toch niks, daar kun je alleen maar van leren. Stil houden, nee niet doen!

carlalalala
21-12-2007, 19:47
Goedenavond beste vogelvrienden,

Ben blij met de berichten die ik net gelezen heb, zal toch niet gebeuren dat er onenigheid komt door dat manipulerende vogeltje van me.

Heb mail van Ton gehad dat hij binnenkort naar Arie wil komen kijken, dan weten we zeker of Arie luchtpijpmijt heeft.

Voor nu nog geen veranderingen, ik kan niet wachten om te melden dat de vlag uit kan.......

rene
21-12-2007, 21:07
beste jeroen,
het was zeker niet persoonlijk bedoeld.(en het spijt me als je het wel zo ervaren heb)
het enige wat ik er mee bedoelde is het volgende.
we hebben diversen optie,s gegeven wat het kan wezen.
jij ik henk ton en div andere.
het is geprobeert neem ik aan maar het gewenste resultaat blijft uit.
dan is er nog maar een optie naar de vogelarts.
dat bedoelde ik met mijn bericht.
ik heb gisteren carla gesproken en het komt goed als het met arie niet lukt
krijgt ze van mijn een andere arie.
dus sorry jeroen en blijf aub je mening geven daar hebben we met zijn allen meer aan dan aan meelezen.
ieder geval prettige feestdagen.
groetjes rene

jerilo
21-12-2007, 21:23
Renee bedankt voor je reactie,

Je mag weten dat ik gisteren inderdaad best een beetje pissig was van je reactie. Omdat ik eigenlijk helemaal niks hebt gezegd van dat is het. Ik had een optie dat het dat zou zijn (in dit geval luchtmijt).

Ben blij dat er even naar Arie gekeken gaat worden zodat we met z'n allen weten wat er nou aan de hand is.

Ik wilde maar zeggen alle syptomen waren precies dezefde als bij mijn kanarie. Die zat bijna voor dood op zijn stok en ben ook bij de dierenarts geweest en die heeft hem ook onderzocht en wat bleek hij was zo gezond als een vis.:D . En naar mijn mening toen hij in de voliere gezet is is hij niet meer ziek of zwak geweest, integendeel hij heeft 2 jongeren opgevoed. Dus ik hou het nog steeds op eenzaamheid. Kanarie's zijn kudde dieren die moeten andere vogels of mensen en geluiden om zich heen hebben dan pas zijn ze blij.

Ik ben verder ook niet boos op je en respecteer ook zeker de mening van een ander maar het had iets anders geformuleerd kunnen worden. Het kwam voor mijn erg bot over.

Maar goed zand erover en laten we er een fijne week van maken met de feestdagen. En laten we hopen dat het goed gaat komen met Arie.

Iedereen fijne dagen toegewenst,

Jeroen

ps het kan toch nooit geen kwaad om af en toe eens wat toe te dienen. Ik heb vorige week een paar kanarie's gekocht bij iemand maar hebt ze eerst apart gezet en behandeld tegen alle ongedierte d.m.v. die knijppipetje's. Dan weet ik zeker als ze in de grote voliere gaan ze in iedergeval vrij zijn van ongedierte. (ik weet het zekerheid heb je nooit).

carlalalala
21-12-2007, 21:35
Hoera, morgen komt Ton naar Arie kijken, ga hopen dat hij goede berichten heeft!!!
Ben blij dat alles weer gezellig is hier op het forum, zo voor de feestdagen...

Ik wil jullie allen ook zeggen dat ik het echt geweldig vind dat jullie zo met Arie en mij meedenken en leven, doet me echt goed.

Ik ga me ook steeds meer interesseren voor de birdies, vind alle vogels leuk, heb afgelopen voorjaar een paar weken seriues meegekeken naar de site van de vogelbescherming. Prooien tellen enz... was heel leuk. Was vroeger nog een soort van vogelaar, s, morgens vroeg het bos in met een vogelboekje en de verrekijker.

Eerder een edelzanger gehad, een japanse nachtegaal, kanarie,s, parkieten en een agapornis. Niet tegelijk hoor!!!

Maar ja, nogmaals LIEVE MENSEN BEDANKT!!!!!!

jerilo
21-12-2007, 22:00
Ik wacht met spanning af!!

Ik hou ook veel van vogel's maar bij ons zie je niet zo veel wilde vogel's in de winter. Ondanks dat ik ze nu toch vetbollen heb ophangen zie je niks.
Zomer's is het hier wel druk met vogel's.
Woon aan de waterkant met aan de achterkant uitzicht over het land.
Je ziet zomer's wel mooie roofvogel's ineens naar beneden duiken voor een prooi dat is een heel mooi gezicht.

Jeroen

carlalalala
21-12-2007, 22:33
Kwam 2 maanden geleden tijdens het post lopen een bonte specht tegen in een woonwijk, helemaal gaaf!!
Ongeveer een maand geleden heb ik een paar dagen achter elkaar parkieten zijn vliegen, een oom vertelde me dat ze dagelijks bij hem van het voer komen eten wat hij voor de vogels buiten heeft. Nu kan ik me herrinneren dat ik ooit gelezen heb dat er in Amsterdam heel veel van die parkieten zitten, weet iemand waar die vandaan komen en kunnen die nu wel overleven met deze kou??

Henk3
21-12-2007, 23:43
Dan gaat het om halsbandparkieten. De mannen hebben een zwarte band om de nek als ze volwassen zijn.
Die overleven dit beetje vorst wel hoor.
http://rypkezeilmaker.nl/typo/index.php?id=183
http://rypkezeilmaker.nl/typo/index.php?id=77
http://waarneming.nl/result_parkiet.php
http://papegaai.punt.nl/index.php?r=1&id=329329&tbl_archief=0
http://www.ad.nl/denhaag/stad/article1038917.ece
http://nl.wikipedia.org/wiki/Halsbandparkiet

Heb je wat te lezen met de kerst.

rene
22-12-2007, 19:49
klopt henk het zijn halsbanden,
er is ooit lang geleden een paartje ontsnapt.
die zijn terecht gekomen in het vondelpark.
en er was een vrouw die het lot van deze aantrok en de vogels is gaan bij voeren.(volgens mijn doet ze het nog maar dat durf ik niet met zekerheid te vertellen)
en die hebben voor zoveel nageslacht gezorgd dat ze nu bijna door de hele stad heen vliegen.
ik heb regelmatig contact met een stads ecoloog,
deze man heb bij ons in de polder (ja die hebben wij) een speciale ijsvogel muur laten bouwen (natuurlijk met gemeenschapsgeld)
deze is nu bijna nutteloos omdat ook de halsbanden het een prima plekje vinden
en de ijsvogels hier van afschrikken.
hij praat nog net niet over een plaag.
(maar het komt aardig in de buurt)
groetjes

Animal
22-12-2007, 20:06
De kou zal voor die parkieten niet zo'n probleem zijn ,denk ik.
Maar om aan voldoende voedsel te komen zal moeilijker zijn ,tenzij er voldoende mensen voer willen strooien.

kingfisher
22-12-2007, 20:56
Die halsbanden zitten de laatste tijd overal,ik heb ze in Den Haag gezien en hier in R'dam zitten ze ook,op overschie en bij mij in de wijk heb ik ze ook al gehoord.
Aan de ene kant wel leuk maar aan de andere kant is het natuurlijk wel faunavervalsing en moeten we wel uitkijken dat het geen plaag gaat worden.
Afschieten gaat me een beetje te ver maar vangen zou van mij wel mogen maar of dit ooit gaat gebeuren en evt. lukken ik weet het niet.
Wel zie ik steeds meer vogels bij ons verdwijnen maar dat zal ook wel andere oorzaken hebben.
We hebben al jaren geen mussen en spreeuwen meer in de wijk en vogels die ik in de zomer regelmatig hier zag zie ik nu alleen nog in de herfs/winter en dan zijn het waarschijnlijk of doortrekkers of wintergasten zoals boomkruipers,kepen,bladkoninkjes,vinken groenlingen enz.
mvg,
kingfisher

carlalalala
22-12-2007, 20:57
Goedenavond beste vogelvrienden,

Nou Ton is geweest(gezellig hoor!!) en het is inderdaad luchtpijpmijt.
Ton heeft dat spul wat ik van de dierenarts heb gehad in Arie zijn nekkie gedaan, en hij heeft er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met Arie.
Hij zei dat Arie misschien met een paar dagen al wat meer geluid kan gaan maken, hoera!!!
We hebben Arie zijn kooi ook verplaatst, hij kan nu lekker naar buiten kijken en en kleine aanpassing aan zijn kooi(nieuw interieur)wat stokjes verandert.
Oja, en ik maar denken dat hij uit de rui was, nou mooi niet!!!!!!!!!
Ton jkeek naar zijn vleugels en daar zaten nog wat halve veren tussen, Arie is gewoon nog steeds niet uit de rui.
Maar heb weer goede moed.

Ton zou zijn bevindingen ook nog op het forum plaatsen, wordt vervolgd

theodoor
22-12-2007, 21:46
:help King fisher wat zijn bladkoninkjes bedoel je misschien winterkoningkjes?

Garoeten Theo

Henk3
22-12-2007, 22:01
http://www.noorderkempen.be/vogels/tekst/bladkon01.htm

Deze tread gaat nu aardig mengen!!!!

Henk3
23-12-2007, 09:40
Arie wordt/is een kanarie met een verhaal.
Net als met een duur schilderij en het achterliggende verhaal erbij.
En een contactadvertentie is niet meer nodig Carla, zet gewoon af en toe je kanarie op internet en de mannen komen er vanzelf op af. Ha, ha. ;) :rolleyes:
Ton, alle lof hoor.

jerilo
23-12-2007, 10:42
Gelukkig voor Arie dat het toch weer goed gaat komen.
En voor Carla natuurlijk die met een gerust hart de feestdagen in kan gaan.

Misschien roept Arie wel weer met de kerst?

Laten we het verder maar afwachten en Arie moet voorlopig maar even op zijn gemakje uitzieken en ruien.

Jeroen

carlalalala
23-12-2007, 18:05
Arie heeft een lekker dagje achter de rug, lekker naar buiten gekeken en vrolijk door zijn kooi heen gehupt. Druk bezig geweest met zichzelf te poetsen.
Hij begint nu pas weer een beetje zwaarder adem te halen maar merendeel van de dag ging het stukken beter met zijn ademhaling.
Zo af en toe een piepje helemaal goed...

En Henk, eigenlijk is er niets met Arie aan de hand, jammer dat je me doorhebt(hahaha):p

rene
23-12-2007, 18:33
top ton dat je bent gaan kijken.
en de oorzaak gevonden heb.
ik moet nederig door mijn knieeen voor jeroen zijn mening.
hij had gelijk.
carla succes met arie en nu komt het zeker goed.
ps henk ik ben gelukkig getrouwd dus helaas ik pas.
maar wil altijd iemand helpen.
prettige dagen

Henk3
23-12-2007, 21:03
Carla:
jammer dat je me doorhebt Ja af en toe leg ik het linkje wel hoor. Succes met je systeempy.
Maar zonder gekheid, ik hoop dat je kanarie het binnenkort weer helemaal goed naar zijn zinnetje heeft.

carlalalala
23-12-2007, 22:24
Arie is het mij en zeker jullie wel verplicht om te gaan zingen!!!
Hou hem goed in de gaten en het lijkt echt of hij makkelijker ademt, zijn staart beweegt nog wel mee met zijn ademhaling maar het lijkt toch minder te zijn. Misschien is het wel hoopvol denken van me, dat ik het zo zie, maar zoals Ton gister zei moet Arie zich toch snel beter voelen. Zat gisteravond stiekem al op een wondertje te hopen, maar dat kan natuurlijk nog niet.
Kan niet wachten tot ik over 2 weken nog een keer dat spul in zijn nekkie kan doen, zodat de eitjes ook weg zijn.
Als het goed zijn de mijten nu dood(net goed) en moet het beter gaan met Arie. Denk dat hij misschien nog wel een beetje een rauw keeltje heeft, maar hou me vast aan Ton zijn woorden. En wie weet Jeroen, wordt ik kerstochtend wel wakker gezongen!!!

P.s ik vermaak me prima zo met me vogel en hondje......!!

carlalalala
25-12-2007, 13:29
Hallo lieve vogelvrienden,

Namens Arie en mij wens ik jullie allen een vrolijk kerstfeest toe!!!!:santa:

Arie heeft het er maar druk mee vandaag, hij doet zijn uiterste best om te zingen, het is nu niet af en toe een piepje maar meerdere piepjes achter elkaar en zijn keeltje gaat ook als een gek op en neer.....

Zal Arie dan toch mijn kerst wondertje wezen???

jerilo
25-12-2007, 14:32
Heeft Arie mij misschien toch nog gehoord dat hij met kerst moet zingen.

Heel veel succes verder met Arie.

Verder wens ik iedereen een gezellige kerst toe.

Jeroen

carlalalala
28-12-2007, 18:16
Helaas, ik ben niet wakker gezongen door Arie met de kerst. Ik denk wel dat hij zich stukken beter voelt, ik hoef een paar dagen niet te werken(Arie heeft me aangestoken met zijn luchtpijpmijt)keelontsteking, dus kan ik hem goed in de gaten houden. Hij is voornamelijk erg druk met poetsen en badderen. zijn staartje gaat steeds minder op en neer en hij piept zo nu en dan, keeltje gaat veel op en neer, piepjes lijken wel een beetje op roepjes.
Hij vindt het heerlijk voor het raam, hij krijgt dagelijks visite van 2 tortelduifjes en een roodborstje.
Ik blijf vol goede moed...

Henk3
28-12-2007, 21:08
Ach arme Carla, wat jammer nou dat ie je niet wakker gezongen heeft hé?
Nou ja je pietje heeft het weer naar zijn zin.

Nu jezelf ff een druppeltje in je nekkie en wie weet begin je het nieuwe jaar weer hoopvol zonder pijn in je bekkie. Veel geluk in het nieuwe jaar!! :)

labrymos
29-12-2007, 12:58
Hoi Carla,

Leuk om die hele story te lezen, je kan er binnenkort wel een boek van uitgeven :D

Om nog even terug te komen op je vraag of de kanarie wel zingt met een vrouwtje ernaast.

Elk mannetje zingt toch met een vrouwtje naast zich :) , maar alle gekheid op een stokje, bij mijn zus zitten 5 kanaries in een kooi, 2 mannetjes en 3 vrouwtjes en de mannetjes zingen de hele dag, dus het zou wel kunnen hoor.

Groetjes,

John

Willem Wijkhuizen
29-12-2007, 14:30
Elk mannetje zingt toch met een vrouwtje naast zich :) , maar alle gekheid op een stokje, bij mijn zus zitten 5 kanaries in een kooi, 2 mannetjes en 3 vrouwtjes en de mannetjes zingen de hele dag, dus het zou wel kunnen hoor.

Groetjes,

John[/QUOTE]

Precies zo als je schrijft John
2 mannetjes, dat is dus haantjes gedrag, imponeren om indruk op de vrouwtjes te kunnen maken.
anders kun je het fluiten van de man wel vergeten

groet Willem

carlalalala
03-01-2008, 19:25
Hallo lieve vogelvrienden,

Namens Arie en mij wens ik iedereen de allerbeste wensen voor 2008 toe!!
Dat we nog maar lang mogen genieten van alle kanarie,s en hun mooie gezang(behalve Arie dan)
Zaterdag mag ik weer druppels in Arie zijn nekkie geven en dan moet het helemaal goed gaan met hem
Toen ik gister de doek van zijn kooi haalde werd hij helemaal dol, hij vloog door zijn kooi heen, en de piepjes worden steeds langer en langer achter elkaar.
Merk wel aan alles dat hij veel beter in zijn velletje zit nadat Ton is geweest, heb goede moed.
Kan niet lang meer duren...

Lieve groetjes Carla en Arie

jerilo
04-01-2008, 17:02
Jullie ook de beste wensen.

We wachten met spanning af!

Leuk om te lezen dat hij weer beter in zijn veren zit.

Jeroen

carlalalala
07-01-2008, 19:51
goedenavond beste vogelvrienden,

Heb vandaag weer druppeltjes in Arie zijn nekkie gedaan, maar volgens mij ben ik een beetje uitgeschoten!!!
Je kijkt nu zo naar zijn nekkie, en ik zag dat het er bij 1 oogje een beetje raar uitziet.
Ik denk dat het komt omdat het natuurlijk waterrig en glijerig is, dus hopen maar dat hij morgen weer een mooier verenpakketje heeft.
Hij piept en tjirpt er verder nog vrolijk op los,dus maar weer afwachten!!

Groetjes Henk

Willem Wijkhuizen
08-01-2008, 17:39
Groetjes Henk

Henk 3???:)

carlalalala
08-01-2008, 17:45
ach waar je hart vol van is!!!!
Maar uiteraard is groetjes CARLA

Henk3
08-01-2008, 22:36
Mooi, mooi, ha, ha, http://www.margrietbossink.nl/Fusing/hartje%20gefused.jpg Misschien wordt het dan toch nog eens wat!!!!!

jerilo
20-01-2008, 13:37
Hoi Carla,

Hoe gaat het met Arie?
Zingt hij al?

Ben wel benieuwd hoe het ervoor staat.

Groet,

Jeroen

carlalalala
20-01-2008, 16:51
Goedemiddag allen,

Vanmorgen ging het toch wel heel erg op zingen lijken, het zijn nu echt geen piepjes meer, het is het nog niet helemaal maar het kan nu niet meer lang duren..
Er zat vandaag zelfs een soort van rollend geluid in zijn keeltje.
Zet de vlag maar klaar, ieder moment kan de vlag uit!!!

Groetjes Carla

carlalalala
05-02-2008, 17:06
Goedemiddag kanarie minnende mensen, hier een korte update over Arie.

Er wordt nog steeds niet gezongen:mad: maar hij probeert het wel, wat dat betreft houd ik goede moed
Hij eet/drinkt goed en gaat dagelijks in zijn badje..

Maar nu verteld Ton mij (toen hij op Arie visite was)dat als een kanarie met zijn staart wipt er iets niet goed is, en Arie zijn staartje gaat vrolijk met iedere ademhaling mee,dus er zit hem nog iets anders dwars:confused: :confused:

Misschien moet ik nog een keer die anti luchtpijpmijt bende in zijn nekkie gooien, maar wacht liever af of 1 van jullie nog andere suggesties heeft.

Ondertussen vind ik ook nog zo nu en een donsveertje, dus rui is ook nog niet echt voorbij..

Hahaha, eer Arie door zijn rui heen is begint volgens mij de volgende ruiperiode alweer..

Maar al met al vind ik Arie nog steeds het allerliefste vogeltje..-0-

Henk3
05-02-2008, 17:13
Ik heb bewondering voor jou hoor, Carla.
Hoelang je dit nu al aanziet en zingen ho maar.

http://users.skynet.be/woutvgils/artikels/kanarieziekten.htm

En zo nu en dan een donsveertje vinden, och wij verliezen zelf ook elke dag ver, é haren bedoel ik.

RobK
05-02-2008, 18:45
Zolang het beestje nog veertjes verliest komt het niet echt goed. Ik vraag me af hoeveel uren licht Mister Arie per dag voor z'n snavel krijgt. In rustperiode (periode tussen rui en kweektijd) moet een kanarie geen dagen verteren die langer zijn dan 10 uur (8.00 uur - 18.00 uur). Afhankelijk of hij in maart dan nog veren verliest (wel veren verliezen = geen dagen verlengen!) mag je langzaam de dagen wat gaan verlengen. Van al die pillen en poeders moet Arie het niet gaan hebben.
Daglengte in de gaten houden
Goed (kwaliteitsmengeling en bakje leegeten) voeren
Iedere dag schoon water
Tweemaal per week een badje
Af en toe een stukje groenvoer (appel/sinasappel/komkommer,lof o.i.d. zo groot als je vingertop)
Tweemaal per week een snoepbakje eivoer, op de andere dagen wat grit in het snoepbakje
Geen tocht

Het beste met je kameraad!

Groet,

Rob.

Henk3
06-02-2008, 08:47
als de vogel adem haalt en de staart wipt mee op en neer, is dit geen goed teken, de vogel heeft iets op de luchtwegen of heeft een infectie, blaas de vogel maar eens op en zie de onderbuik maar eens. Houd de vogel ook maar eens aan uw oor, verzorg zo een vogel direct, voor dat het te laat is.

Zie deze link.

http://home.hetnet.nl/~han.lucas/Ziekten.htm

RobK
06-02-2008, 11:59
Na toch al een heel poosje kanaries gekweekt te hebben durf ik vanuit een geschreven tekst niet zo'n conclusie te trekken over "iets met de luchtwegen of een infectie". Was Carla een vogelhoudster met vele jaren ervaring had ze kunnen weten of het gedrag van Arie "min of meer normaal" was of juist niet. Er zijn inmiddels twee doorgewinterde vogelaars bij de vogel wezen kijken en die hebben beide geconstateerd dat de vogel niet ziek is/was. Dat is voor mij belangrijker dan een tekstje van een supplementenleverancier (met alle respect voor de kennis van de vogelliefhebber achter die leverancier). Met de beste bedoelingen kan ik Carla niet aanraden om wederom in de pot met medicamenten te duiken. Misschien wel na controle van de vogel, maar met de nu ingebrachte gegevens echt niet.

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de aarsbevedering wat lang is en dat dientengevolge wat mest in de bevedering blijft zitten (je ziet dat soms bij Glosters of andere zwaarbevederde vogels). In dat geval zitten de vogels ook zo "te wippen" om de mest kwijt te raken. Even schoonmaken doet het probleem dan als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Groet,

Rob.

Henk3
06-02-2008, 14:07
Kan ik inkomen.
Maar het is al weer een tijdje geleden dat beide kenners op bezoek zijn geweest. Ondertussen kan zich ook weer iets nieuws aangediend hebben.

Maar wat jij zegt kan makkelijk gecontroleerd worden.

carlalalala
06-02-2008, 15:40
Bedankt lieve mensen voor de reactie,s

Toen Ton Koek op bezoek was had hij geconstateerd dat Arie luchtpijpmijt had, daar is hij voor behandeld zoals hij gezegd had.
Ik merk echt dat Arie na die behandeling wel opgeknapt is, en hij probeert echt ook goed zijn best te doen. Wat zingen betreft, hij piept niet meer,misschien heeft hij wel een poliepje op zijn stembandjes!!!:D

En helaas kan ik niet zeggen of Arie altijd met zijn staartje wipte, voordat hij ziek werd.

Ik hoop echt dat er een oplossing komt voor Mister Arie!!!!

Met de allerliefste groet Carla en Arie

carlalalala
05-03-2008, 16:36
Goedemiddag kanarie vrienden

Ik begin nu echt de moed met Arie op te geven, en ik ben bang dat Arie het zelf ook gaat opgeven:(
Hij zit nu al een paar dagen best wel bol, zijn snaveltje is voortdurend open en hij maakt bewegingen met zijn keeltje alsof er iets dwars zit. Ik heb hem gister gepakt en zijn koppie bij mijn oor gehouden, om te horen of hij dat luchtpijpmijt piepje had, maar hoorde geen gekke geluiden.

Weet niet wat ik nog met hem aan moet en eerlijk gezegd, ben ik het ondertussen wel aardig zat met hem. IK heb hem aardig de tijd/aandacht gegeven,maar het haalt allemaal niks aan.

Vind het wel jammer want ik heb toch echt een paar keer goede moed gehad, maar ik denk dat Arie het bijltje erbij gaat neergooien.
Misschien dat iemand het gedrag van Arie herkent en weet hij/zij wat ik nu nog het beste kan doen.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte,

Groetjes Carla

carlalalala
06-03-2008, 22:33
Goedenavond kanarie vrienden,

Vanavond is RobK bij Arie op visite geweest en hij geconstanteerd dat Arie niet ziek is!! Hij is ook niet in topconditie maar dat komt dus doordat hij nog steeds niet door zijn rui heen is.....:mad: Maar het ergste heeft hij achter de rug. Rob denkt niet dat Arie nog ooit gaat zingen, hij kan dat natuurlijk niet zeker weten, maar dat is zijn veronderstelling.
Het is dus nu aan mij of ik een plekkie voor Arie ga zoeken in een gezelschaps voliere of dat ik hem hou.
Vind het stiekem wel moeilijk hoor om te kiezen maar uiteindelijk heb ik Arie voor de zang gekocht. Ik stel mezelf en Arie een laatste ultimatum, als hij eind maart niet zingt, ga ik ECHT serieus op zoek naar een nieuwe eigenaar voor het -0-

Groetjes Carla

Henk3
07-03-2008, 01:02
Arie brengt heel wat teweeg zeg, 3 professionels hebben er al naar omgezien. Nou als ik een pet had, (heb ik alleen bij het vissen op mijn hoofd) dan deed ik hem ff af. Prachtig van die mannen. En kijk eens naar het aantal pagina's wat er al over arie-tje vol getikt is zeg. Ik ben benieuwd wanneer arie weer helemaal op en top is en hoog van de toren gaat zingen. Succes.

Misschien kan Arie tegen eind maart naar een volière bij een bejaardentehuis o.i.d. bij je in de buurt. Dan kan je er af en toe nog ff op bezoek gaan, wie weet zingt ie dan wel.

Misschien eens een paar druppeltjes fleur 3 geven. (via de veearts te verkrijgen.) Dat is voor duiven maar daar kunnen ze mooi even mee door de rui heen geholpen worden. Een dag of 5 geven en niet meer dan 1 of 2 druppels in de snavel.

carlalalala
07-03-2008, 15:57
Heb van RobK de tip gekregen om Arie, bij het slapen gaan in een donkere kamer te zetten en 2 dagen 1à2 druppeltjes betadine door zijn water en zijn badwater te doen. Dat gaan we gewoon weer proberen, en zien wat er gebeurt.
Maar de kans is heel klein dat hij ooit weer gaat zingen, we wachten geduldig eind maart af.

Groetjes Carla en Arie

En inderdaad, ben heel erg blij met de hulp en belangstelling van Dhr Gort, Ton Koek en RobK!!!
Maar ook alle andere mensen die op het forum gereageerd hebben en tips hebben gegeven over het wel en wee van (denk ik)het bekendste kanarie`tje van het Vogelcafe -0-

Henk3
07-03-2008, 19:50
= desinfectie middel.

http://www.betadine-jodium.nl/faq.html

carlalalala
07-03-2008, 22:57
op advies van RobK, hij vond dat Arie zacht stemmetje(piepje)had,en hij maakte iets geluid bij ademhalen. RobK weet er vast meer over te vertellen

Henk3
09-03-2008, 01:03
Stokrui
Door op steeds wisselende tijden in dag- en kunstlicht te leven, kan de kanarie last van zijn hormonen krijgen en in de stokrui komen. Hij verliest dan zijn veren het hele jaar door en zingt niet meer. Uiteindelijk kan hij er aan overlijden. Zorgt u voor regelmaat. Een kanarie heeft ca.11 uur licht nodig. Leg, om die regelmaat te stimuleren, op vaste tijden een doek over de kooi.

http://www.faunaland.nl/huisdieren/uwhuisdier/kanarie/

-------------------
Ik vermoed dat het volgende ongeveer zal gebeuren.
Als jij niet thuis bent overdag of s'avonds, dan zal je waarschijnlijk geen licht laten branden. Kom je thuis (vooral s'avonds) dan doe je het licht waarschijnlijk aan totdat je naar je bed gaat. Dus (is mijn vermoeden) dat het hele probleem met Arie is dat er (waarschijnlijk) niet echt een regelmaat is aan lichturen. Het zou dus goed kunnen zijn dat Arie steeds op verschillende tijden op stok moet omdat het donker is en dat ie op verschillende tijden wakker gemaakt wordt doordat dan het licht aan gaat. Ik denk dat je hier het probleem moet zoeken wat betreft rui en zang. Mijn mening, niet meer.

carlalalala
13-03-2008, 21:38
Hoi Henk,

Had al eerder begrepen dat lichturen heel belangrijk zijn!! Als ik s,morgens om 09.00 mijn warme bedje uitga, haal ik de doek van zijn kooi, en s,avonds om 21.00 gaat zijn doek er weer op, en het licht uit dat dicht bij zijn kooi staat. Ik houd daar goed rekening mee. Arie is gewoon een kanarie die niet snapt wat zijn taak is!!! Ga over een paar weekjes kijken of ik hem kan ruilen.

Claudia
13-03-2008, 23:00
Hoi Carla,

Heb eens even het hele Arie-verhaal gelezen. Wil toch reageren. Is het nu echt zo belangrijk dat het lieve beestje gaat zingen?? Je hebt hem nu al zo'n tijd. Dan doe je hem toch niet weg, omdat hij geen deuntje zingt. Het is en blijft een diertje die gewoon doet of laat waar hij zin in heeft.

Groetjes van Claudia

carlalalala
15-03-2008, 17:16
Hoi Claudia,

Het is niet zozeer dat Arie niet zingt(wat ik natuurlijk erg jammer vind) maar heb ook steeds het idee dat Arie niet helemaal happy is. Daar bedoel ik zijn gezondheid mee, er zijn al 3 ervaren mensen wezen kijken en die zeggen dat Arie niet ziek is maar ook niet in top conditie. Denk dat Arie het beter krijgt bij iemand die echt verstand van kanaries heeft. En kan hij lekker rondvliegen in een buitenvoliere. Vind het belangrijk dat hij het goed heeft, ik doe het dus ook voor zijn bestwil.

Claudia
15-03-2008, 22:14
Hoi Carla,

Ik heb zelf een binnenvoiliere met zebravinken, japanse meeuwtjes en twee kanaries. De kanaries zijn allebei mannen. Gerrit en Kaakie. Ik had eerst een kanarie Gerrit en heb vandaag nummer twee Kaakie aangeschaft. Kaakie zingt prachtig en hierdoor begint Gerrit ook. Daarnaast is Gerrit ook rustiger geworden. Misschien is dit ook een oplossing voor jouw Arie. Ik heb helemaal niet zoveel verstand van vogels en doe alles vanuit mijn gevoel. Maar dat gevoel werkt tot nu toe wel:) :) . In deze voiliere hebben de Zebravinken ook vier prachtige jongen gekregen en een stel grasparkieten ook. Die heb ik overigens nu wel in een aparte kamervoiliere ernaast gezet, omdat iedereen zegt dat krom- en rechtsnavels niet samengaan. Toch zaten ze al twee jaar allemaal bij elkaar en geen agressiviteit te bekennen.

Nou Carla, ik hoop dat het allemaal goed komt met jou en Arie.

Groetjes en een prettige avond verder!!!
Claudia

carlalalala
03-04-2008, 20:33
Hallo beste kanarie vrienden,

Het is nu eind maart en Arie zingt uiteraard nog steeds niet!!!!!:mad: Hij begint wel steeds hardere piep/pomp geluidjes te maken, ik hoor hem nu zelfs als ik in mijn slaapkamer lig. Kan nooit goed zijn,maar verder zit hij er nog wel vrolijk bij,eet en drinkt goed,en zijn badje vind hij ook nog steeds leuk, dus modderen we gewoon vrolijk verder....

Zodra er echte belangrijke veranderingen zijn laat ik het jullie weten, dat wil zeggen,als Arie gaat hemelen of als hij naar Renee gaat.

Groetjes Carla en Arie

Tweety & Co
04-04-2008, 10:43
Hallo,

Ik las je verhaal op dit forum en heb een gelijkaardige ervaring.
Onze Tweety (van bijna 10 jaar) heeft ook eens meer dan een jaar met (stok)rui gezeten en dus ook meer dan 1 jaar niet gezongen. Heb toen de tip gekregen hem zelfgemaakt eivoer te geven en veel vitamientjes door groenten en fruit te geven en hem minder voor het raam te zetten i.v.m. teveel zonlicht. Toeval of niet hij is er enkele maanden erna volledig doorgekomen.
Erger nog, hij zong toen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat altijd hetzelfde deuntje en irritant hoog, om hoofdpijn van te krijgen ! Zo erg zelfs dat we soms een doek over zijn kooi hingen om hem a.u.b. eens te laten zwijgen.
Sinds vorig jaar heeft hij gezelschap van 2 parkietjes in de kooi naast hem en nu voelt hij zich echt lekker in zijn vel en zingt eindelijk normaal, al is het toch niet meer zo'n mooi deuntje als vroeger.

P.S. : onze Tweety is vooral gek op wortel en broccolli, soms ook vogelmuur (onkruid), een stukje witloof en van fruit vooral appel en nectarine...

carlalalala
04-04-2008, 15:50
Dat zijn nog eens berichten waar een mens weer hoop van krijgt.....
Er zijn al 2 kanarie kwekers en 1 keurmeester bij Arie wezen kijken, en zij konden niets bijzonders aan Arie ontdekken,behalve dan die koppige stokrui,en luchtpijpmijt(waar hij voor behandeld is).
Geef hem af en toe stukje appel, zal hem wat meer vitamientjes gaan geven, dank je wel Tweety & Co, we krijgen er een (heel)klein beetje vertrouwen in.

carlalalala
13-04-2008, 17:16
Het wonder is geschied, ARIE ZINGT!!!!

Sinds een dag of 2 is Arie seriues leuke zang riedeltjes aan het maken!!!
Het is niet zoals het was(meer zoals tweety&co schreef) best wel schel en hoog, maar het zijn geen piepjes meer. Het zijn echte kanarie zangdeuntjes maar dan in de verkeerde toonhoogte.
Hij is ook super actief in zijn kooi aan het rond huppen,zo erg zelfs dat hij van enthiosastme bijna van zijn stokje kukkelt en dan dapper flapperend de kooi doorgaat.

Lieve lieve kanarie vrienden bedankt voor AL jullie reactie, interesse adviezen en bezoekjes!!!

Arie is de beste kanarie en ik denk de meest besproken kanarie op dit forum!!!:D

Groetjes Carla en Arie-0-

jerilo
13-04-2008, 22:19
Blij om te horen en nog veel luister plezier.

Jeroen

Henk3
15-04-2008, 18:58
Blij toe zeg, het heeft ff geduurd maar...... geniet ervan zou ik zeggen.

Ton Koek
20-04-2008, 22:35
Leve Arie! :)
Hier wat oefenstof:

http://sanmarcos.web-log.nl/photos/uncategorized/muziek.gif

kingfisher
21-04-2008, 18:17
Terug van weggeweest Ton?
mvg,
kingfisher

carlalalala
21-04-2008, 20:38
Hahaha, dank je Ton!!!!!!

Ton Koek
21-04-2008, 23:40
I'm back ja. :)

zeepsop
30-04-2008, 17:55
Eindelijk, na 20 pagina's Vogelcafe is het toch gelukt. Proficiat!

Robert

Sandra
01-05-2008, 17:02
Hallo,
In mijn voliere heb ik een 10 jaar oude bastaard kanarie/putter. Omdat hij op een gegeven moment alleen overbleef (de rest werd ook al zo stokoud) heb ik er 3 weken geleden voor de gezelligheid en de fluiterij 2 gloster-corona mannen bij gekocht. Vogels voelden zich vrijwel direkt thuis, klein beetje vechterij met de bastaard maar dat was na 1 week over.
Vorige week een mexicaanse roodmus man erbij gekocht. Nu maar wachten op mooi gezang dacht ik, nou alleen de roodmus zingt af en toe wat riedeltjes. De rest houd de snavel dicht, terwijl de bastaard tot voor kort heel goed heeft gezongen.
Vogels krijgen 2/3 kanariezaad gemengd met 1/3 onkruid. Eivoer, grit, af en toe wat muur en uiteraard vers bad en drinkwater ter beschikking. Voliere staat beschut met lekker voorjaarszonnetje . ( 3x1x2 (lxbxh) met binnenhok.)
Wie weet wat ik moet doen? Geduldig wachten.....?? Groetjes Sandra

Ton Koek
01-05-2008, 17:31
Hallo Sandra,

Geduldig wachten.....?? Dat is inderdaad het enige juiste antwoord.
Eén week is erg kort, de vogels moeten ook weer opnieuw aan elkaar wennen. Een paar weken is heel normaal.

jerilo
13-08-2008, 19:00
Hallo Carlalala en Arie,

Ik wilde graag weten hoe het met Arie gaat.

Groet Jeroen