Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie (man)zingt na moeilijke rui periode niet meer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie (man)zingt na moeilijke rui periode niet meer

    Goedenavond beste mensen,

    Hehe, eindelijk is mijn kanarie uit de rui!!
    Maar nu fluit hij nog steeds niet!!??
    Ik had mijn vraag op de verkeerde pagina gezet (sorry daarvoor) Maar RobK en Henk3 bedankt voor jullie antwoorden. Maar RobK, hoe weet ik of mijn vogel ziek is? Hij neemt dagelijks zijn badje en hupt wat rond in zijn kooi, eet goed en zit volgens mij nu goed in zijn veren...
    Hij heeft een vrij grote kooi, maar nu schrijft Henk3 dat hij ook wel eens door de kamer mag vliegen, kan dat met kanaries??
    Wil ik best doen maar gaat hij dan wel weer zijn kooi in?
    En ja Henk3, misschien verwen ik hem ook wel teveel, hij krijgt regelmatig van die snoepstick,s en tros gierst.
    Ik zorg ook dat er altijd een bakje vol met voer staat, is dat dan teveel??
    Arie(mijn kanarie)zit ook wel eens bol maar kan niet zo goed inschatten of dat nu te vaak is of niet.

    Hoop dat ik nog wat tips en adviezen kan krijgen waardoor mijn kanarie weer gaat zingen, ik ben bang dat de verkoper van de dierenwinkel mij gewoon een slechte kanarie heeft verkocht. In eerste instantie wilde ik deze kanarie ook niet omdat hij volop in de rui zat, ik wees dan ook een andere kanarie aan maar de verkoper zei dat ik het beste deze kon nemen omdat deze al floot!!!

    Wacht met spanning op reacties.

    met vriendelijke groet,

    Carla Otten

  • #2
    nou ja ik weet niet zoveel ervan als robk en henk denk ik maar bij ons de kanarie's zie ik van de 30 ook maar 2 zingen momenteel dus. hoeft dit niet zoveel te zeggen dat die ene kanarie bij jou momenteel niet zingt.
    bij ons gaan de lichturen langzamerhand omhoog en tijdens de tentoonstelling dit jaar in december beginnen ze echt te zingen. maja dat is bij ons en in jouw geval ligt het wat anders denk ik. maar schrijf de kanarie niet meteen af hier zingen de meeste ook niet en ik weet dat ze het zeker wel kunnen.

    mvg Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        loslaten

        Hoi Henk,

        Nou dat los laten vliegen wordt dan wel een hele opgave, weet nu al dat ik hem dan natuurlijk nooit meer vang.
        Ik heb dat vroeger wel gedaan met een japanse nachtegaal,maar heb ondertussen grotere woonkamer, dus helaas voor Arie gaat dat feest niet door.
        Hij zit inderdaad wel eens op 1 pootje en strekt zich ook uit, dus dat zit dan wel goed, gelukkig!!
        Vind het gewoon erg jammer dat hij niet meer zingt, heb hem nog geen jaar. Toen ik hem 2 dagen had begon hij al met zingen, toen kwam hij in de rui en ben ik ook nog eens verhuist en nu doet ie het niet meer.
        Doe hem echt niet weg hoor, maar vind het zo mooi/gezellig als hij zingt.
        Het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij doet waar hij voor aangenomen is(haha)
        Bedankt voor je advies

        Opmerking


        • #5
          Rui

          Carla, in je eerste bericht schreef je dat je deze kanarie eerst niet wilde omdat hij volop in de rui zat. In je laatste berichtje schrijf je dat de kanarie na 2 dagen in de rui viel. Dat strookt niet helemaal met elkaar hoor!
          en ben ik ook nog eens verhuist en nu doet ie het niet meer.
          Misschien moet je hem even opnieuw opwinden.

          Het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij doet waar hij voor aangenomen is(haha)
          Ik denk dat die tijd vanzelf weer aanbreekt mits je kanarie niet al te vet is. Pak hem eens uit de kooi en weeg je kanarie eens een beetje handmatig. Voelt ie zwaar aan en is hij wat geel op zijn blote velletje, nou dan is ie te vet. Rantsoen dus. Doe er maar mee wat je wil.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Hoi Henk3,

            Sorry voor de verwarring..

            Had het even kort samengevat, toen ik hem kocht zat hij inderdaad in de rui.(misschien was het dan geen rui, maar hij had heel veel donzige veertjes).
            Toen ik hem 2 dagen had begon hij met fluiten en toen kwam de volgende rui en sindsdien zingt hij niet meer. Is dit duidelijker???

            Opmerking


            • #7
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Hoi,

                Ik wilde ook even reageren op je bericht.

                Zoals ik het leest is er niks met je kanarie aan de hand maar moet je hem inderdaad eens even op rantsoen zetten zoals er hierboven is aangegeven.

                En dat losvliegen vinden ze echt heerlijk (en ze vallen nog af ook!) en het is goed voor de conditie.
                Het is altijd de eerste keer moeilijk maar als je je eigen aanwent om niet buiten de kooi te gaan voeren en niet erachter aan gaan rennen dan denk ik dat hij de weg naar zijn kooi wel weer terug kan vinden als hij honger en dorst gaat krijgen.

                Wat het voeren betrefd mag je best eens een snoepstok of trosgierst ophangen maar niet elke week.
                En wat ik ook heb gedaan is (via een tip op dit forum) 2 theelepels kanarievoer per dag geven en dat elke dag weer opnieuw. Zodat hij ook de andere zaden gaat eten die hij normaal laat liggen omdat andere zaadjes lekkerder zijn.

                Hopelijk heb je hier wat aan. Maar laat hem echt eens een keer losvliegen vind zo'n diertje echt heerlijk.

                Jeroen

                Opmerking


                • #9
                  los vliegen

                  Beste Jeroen,

                  Het klinkt wel erg verleidelijk om Arie eens los te laten vliegen, denk je dat het lang zal duren voordat hij de weg naar zijn kooi weer vindt. Ik ben nl zondag en maandag vrij dus dan kan ik het wel proberen.
                  Maar als Arie zijn kooitje niet kan terugvinden, zit ik hier dagen met de gordijnen dicht omdat hij anders tegen het raam aanvliegt.
                  Ik wil het heel graag proberen maar ben nog niet helemaal overtuigd dat hij terug naar zijn kooi gaat.
                  Maar ja, zoals ik eerder schreef, heb het ook altijd met een japanse nachtegaal gedaan en die zat ook iedere dag weer in zijn hokkie!!

                  Groetjes Carla

                  Opmerking


                  • #10
                    misschien iets aan de weinige kant voer verstrekken? laat je de vogel dan los dan heeft de vogel al best beetje zin in wat en gaat de vogel sneller weer het hokkie in als je dan voer in het hokie doet. en is een goede manier om te weten te komen hoeveel voer je vogel nodig heeft.

                    mvg Ben
                    Groeten, Ben

                    Opmerking


                    • #12
                      Hoi Carla,

                      Ik liet hem altijd op zondag los.
                      Zodra hij uit zijn kooi was, en dat was minder dan 2 seconde als het deurtje open ging, haalde ik de kooi weg en maakte ik de hele kooi schoon.
                      En natuurlijk vers voer en water erin.

                      Ik had de kooi nog niet neergezet en hij zat al aan zijn verse voer te knabbelen.

                      Zo deed ik het en op den duur wist waar hij wezen moest en had ik er geen omkijken meer naar. Was hij het zat ging hij vanzelf terug en deed ik het deurtje weer dicht.

                      Misschien ook een tip.

                      Jeroen

                      Opmerking


                      • #13
                        Los vliegen

                        Ik heb gister de hele dag het deurtje van Arie z,n kooi opengehad, maar hij wilde er niet uit, hij zat wel telkens naar de opening te kijken maar hij bleef mooi veilig binnen.
                        Ik ga het snel nog een keer proberen, enige nadeel vind ik dat ik de rolgordijnen dicht moet doen, anders vliegt hij vast tegen het raam op.

                        Opmerking


                        • #14
                          Dat is een ding wat zeker is. Uit voorzorg alle gordijnen dicht doen.

                          Laat hem de opening van het deurtje zelf maar ontdekken.

                          Alles komt goed.

                          Jeroen

                          Opmerking


                          • #15
                            begin de hoop te verliezen

                            Goedenavond beste vogel vrienden,

                            Ik heb alle tips geprobeert, Arie heeft komkommer gehad(wat hij trouwens heel lekker vond) appel, ui en zijn dagelijkse verzorging.
                            Er komt nog steeds af en toe een zielig piepje uit en daar blijft het toch echt bij.
                            Ik vind het toch wel jammer hoor,had hem toch echt gekocht omdat ik vind dat kanaries zo mooi zingen!!
                            Ik heb eerder kanaries gehad en een japanse nachtegaal en ik heb nog nooit eerder problemen gehad, dus ik denk dat het ook niet echt aan de verzorging ligt maar aan de verkoper van Arie.
                            Ik hoop dat iemand nog een tip voor me heeft want ik vind het echt jammer.
                            Maar ja, anders maar een stille, ongezellige kanarie..


                            Met vriendelijke groet,

                            Carla Otten

                            Opmerking

                            Working...
                            X