Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rui

    Hallo vogelvrienden,

    Mijn vogels komen slecht door de rui. Van de 13 gaat het bij 3 niet helemaal goed. Ze ruien wel maar houden er een kale kop aan over. Er zijn wel nieuwe veertjes te zien maar deze groeien niet echt door.

    Vraagje.

    Wat kan ik hier aan doen? Moet ik extra voeren en vitamines toedienen of trekt het in de loop van de tijd nog wel bij, of moet ik maar hopen dat het bij een volgende rui weer goed komt.

    Vast bedankt voor het antwoord.
    Met vriendelijke groeten

    Frans Br.

  • #2
    Slechte rui hoe komt dat?

    Hallo sorry dat ik laat reageer!! beetje ziekjes geweest!

    En dat is nou juist het probleem.
    Als je kanaries niet in optimum conditie zijn, zullen ze slecht of soms helmaal niet ruien. De vogels hebben het niet echt slecht tijdens de rui, maar als ze al een beetje kwakkelen hebben ze het net even wat moeilijker. heb je de poppen te lang laten broeden? Het ruien vraagt iets meer energie. de kanarie heeft mineralen en voedingsstoffen nodig die aan het lichaam en of de voeding onttrokken wordt. Dit compenseert met iets meer krachtvoer en groenvoer "Probeer eens je krachtvoer aan te maken met een beetje roosvice je weet wel wat de kinderen krijgen" met een beetje water aanmaken en je ei/krachtvoer daarmee vochtig maken. Dan komt een gezonde vogel zonder moeite door de rui. Ook zijn er in de handel rui hulpmiddelen te koop maar Tja dat is in mij ogen niet nodig " de handel wil ook verkopen toch" extra vitaminerijk voer beetje krachtvoer is voldoende. Juist nu veel schoon badwater / drinkwater. goede verzorging en alles gaat van zelf


    Groetje Jan-k

    Opmerking


    • #3
      Bedankt Jan-k voor de reactie.

      Het gaat inmiddels al een stuk beter.
      Ook hier was geduld een schone zaak.
      De veertjes beginnen mooi te groeien.
      Met vriendelijke groeten

      Frans Br.

      Opmerking

      Working...
      X