Mededeling

Collapse
No announcement yet.

timoteezaad en andere enkelvoudige zaden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • timoteezaad en andere enkelvoudige zaden.

    Hallo,
    Zou jij voor mij wat willen doen??
    Hier kan ik het timotee zaad niet bestellen dus moet ik dat bij Jan Koenings doen maar om nou voor 1kg extra verzendkosten te betalen vindt ik te gek!!
    Wil jij even voor mij op de site van Jan Koenings.nl kijken welke enkelvoudige zaden nog meer geschikt zijn:chia??sesam?? enz dan kan ik die er gelijk bij bestellen.
    Alvast hartelijk bedankt!!
    Groetjes,Mirjam

  • #2
    Voor hen die een weegschaaltje willen gebruiken:

    • 4/20 Weegbree
    • 3/20 Timothei
    • 3/20 Sesamzaad
    • 3/20 Chicoreizaad
    • 2/20 Leindotter (gold of pleasure, huttentutzaad)
    • 2/20 Chiazaad
    • 2/20 Teunis
    • 1/20 Anijszaad

    : 20/20 Totaal

    is vergelijkbaar met:

    200 gram Weegbree
    150 gram Timothei
    150 gram Sesamzaad
    150 gram Chicoreizaad
    100 gram Leindotter
    100 gram Chiazaad
    100 gram Teunis
    50 gram Anijszaad

    1000 gram totaal
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik vraag me af waar Lester zijn chiazaad koopt, want in volgende link: http://werkgroepamerikaansesijzen.com/chia.htm (bijna op het einde van het artikel) staat:

      "...Het zaad is alleen op dit moment te verkrijgen, en dan ook nog alleen in hun mengsels, bij de Belgische firma Versele Laga Prestige Premium.
      Samen met Jan Koenings, hij heeft contacten met vertegenwoordigers van deze firma, hebben we geprobeerd om het zaad als los zaad via hun te verkrijgen. Helaas is dat niet gelukt. Voorlopig wil men het zaad niet als los zaad op de markt brengen. Alleen via hun mengsels is het hier te verkrijgen."

      Dus Lester, waar haal jij je chiazaad? Graag naam en adres van de zaak waar het los verkrijgbaar is. Alvast bedankt!
      Luiheid is het begin van wijsheid.

      Opmerking


      • #4
        Laurenzo, kijk hier ff

        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Mirjam
          Hallo Lester,
          Zou jij voor mij wat willen doen??
          Hier kan ik het timotee zaad niet bestellen dus moet ik dat bij Jan Koenings doen maar om nou voor 1kg extra verzendkosten te betalen vindt ik te gek!!
          Wil jij even voor mij op de site van Jan Koenings.nl kijken welke enkelvoudige zaden nog meer geschikt zijn:chia??sesam?? enz dan kan ik die er gelijk bij bestellen.
          Alvast hartelijk bedankt!!
          Groetjes,Mirjam
          timoteezaad is tekoop bij een vogelvoederspeciaalhandel in uithoorn

          Opmerking


          • #6
            Chia zaad

            Iemand een idee waar chia zaad te bestellen is????

            Opmerking


            • #7
              Ja, bij Jan Koenings http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/j...aden/chia-zaad

              Is een prijzig zaadsoortje wat tegenwoordig ook bij de reformzaken te vinden is omdat het ook voor menselijke consumptie geschikt is.

              Voor welke vogels wil je het gaan gebruiken?

              Mijn ervaring is dat haast alleen de zuid-amerikaanse vogels(sijzen en paapjes)het eten, de Afrikaanse en Australische tropen haast niet.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                Michael, ik wil het gaan gebruiken voor mijn cubavinken en mozambique sijzen (zitten ook barmsijzen bij maar die zullen het wel niet beroeren).

                Opmerking


                • #9
                  Mijn cubavinken en mozambiqueen waren er gek op ik denk dat alle Carduelis soorten waaronder de Barmsijzen het ook wel eten.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb laatst bij........ Wijnands Songbirds & Supplies......besteld.
                    ( site werkt niet...maar bestellen per mail gaat prima / altijd antwoord )
                    Ik gebruik chia nu alweer een tijdje en is inderdaad goed voor diverse zangvogels

                    Geloof dat het chia 7,40 euro per kg kost.
                    Heb mijn te bestellen spullen opgespaard tot iets minder dan 10 kg...om de verzendkosten te compenseren.

                    Hij schreef mij ook dat hij zelf teunisbloem gaat importeren.( waarschijnlijk ook boomzaden als eleppo, lariks, denne enz )
                    Biologisch geteelde teunis...vers...en met een zeer hoog olie%.
                    Ik moet zeggen...als dat zo is...dat bestel ik dat daar ook....want dat van slechte kwaliteit droge spul dat ik tot op heden steeds heb gekocht is niet veel.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik betaal 6.50 per kilo voor chia en voor teunisbloemzaad 5,00 per kilo bij de ecshop in Oss.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ja...prijzen verschillen nog al eens.
                        Hangt natuurlijk ook af waar het vandaan komt.
                        Via, via, via, binnen Nederland (oud(er) spul), of rechtstreeks bij een goede (groot)handel.
                        Iedereen voor zich, Ik kijk niet alleen naar de prijs ( goedkoop is in onze tak van sport meestal ook duurkoop ).
                        Ik neem dat euroo'tje voor lief, kan het me ook permiteren
                        Voor zover ik heb begrepen wil hij het opbouwen, komt de verse biologische teunisbloem en andere zaden straks zeker in het begin niet met bulk binnen en zitten vaste klanten op de eerste rij.

                        Ook kan ik daar straks mijn overschot aan jonge vogels kwijt.
                        Opkoop prijs is standaard, maar krijg daarbij wel flinke kortingen op mijn voer.
                        Verder durf ik er niet op in te gaan, want weet niet op het daar standaard is en ik het hier neer mag zetten.
                        Beetje reclame mag wel..denk ik

                        Opmerking


                        • #13
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #14
                            Voor zover ik weet is hij nu met export bezig, dus wat let men op te vragen

                            Daarom schreef ik ook, dat ik het mij kan permiteren, en niet iedereen een beetje meer per kg kan betalen.
                            Lijkt mij wel, dat als ieder die zo,n overeenkomst kan sluiten daar voordeel bij heeft ( grote of kleine beurs, maakt dan niet uit )
                            Wel afstand, vervoer, rijtijden enz

                            Opmerking

                            Working...
                            X