Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prijs engelse grasparkiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • prijs engelse grasparkiet

    Als beginner moet je toch vaak schrikken van de prijzen die voor een VOGELTJE gevraagd worden.
    Vogels die eigenlijk gewoon naar de handelaar behoren te gaan worden voor vele euro,s [ vaakbeginners ] verkocht met alle teleurstellingen van dien .
    Logisch toch dat er zo veel afhaken [vergrijzing ? ]
    Volgens mij betaal je vaak voor deze vogeltjes voor 90% voor de naam van de kweker en 10% voor de werkelijke waarden van de vogels !
    Het is een hobby waarom verdienen, laten we elkaar juist helpen .
    Enkele uitgezonderd hoor, maar dat is van horen zeggen ik ben ze nog niet tegen gekomen.

    m vr grt jk den boef

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door jk den boef
    Als beginner moet je toch vaak schrikken van de prijzen die voor een VOGELTJE gevraagd worden.
    Vogels die eigenlijk gewoon naar de handelaar behoren te gaan worden voor vele euro,s [ vaakbeginners ] verkocht met alle teleurstellingen van dien .
    Logisch toch dat er zo veel afhaken [vergrijzing ? ]
    Volgens mij betaal je vaak voor deze vogeltjes voor 90% voor de naam van de kweker en 10% voor de werkelijke waarden van de vogels !
    Het is een hobby waarom verdienen, laten we elkaar juist helpen .
    Enkele uitgezonderd hoor, maar dat is van horen zeggen ik ben ze nog niet tegen gekomen.

    m vr grt jk den boef
    zal ook graag reactie,s horen van beginners of ex grasparkieten kwekers,misschien dat kwekers die bij de 90 % horen ook reageren ?

    Opmerking


    • #3
      Zie ook de tweelingtread:

      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        begginers

        Hoi jk

        Ben net begonnen met kweken van engelse grasparkieten.
        ben hiervoor naar drie kwekers gegaan die veel met elkaar uitwisselen
        en betaal ong 50 per koppel en heb hiervoor zeer degelijke vogels
        gekregen plus een hoop tips en uitleg over de vogels.
        dit was voor mij een positieve ervaring de vogels doen het nu ook goed met broeden dus ben het wel eens dat kwaliteit wat meer kost
        in het verleden kocht ik mijn vogels op markten en heb daar een heel scala
        aan problemen mee gehad. en alles weer weg moeten doen
        en nu zie ik gewoon het verschil tussen goedkope rotzooi en de duurdere betere vogels

        groeten pascal
        groeten uit apeldoorn

        Opmerking


        • #5
          beginner

          he pascal
          fijn dat je geholpen ben , ben wel nieuwsgierig of dat heeeel bekende kwekers
          waren , want daar zit mijn ongenoegen juist een heel klein beetje, en als je straks de kwaliteit op een weer iets hoger plan wil brengen, hoop ik dat je weer op de zelfde manier geholpen word, natuurlijk zal het dan weer iets duurder worden dat is logisch als het maar in verhouding blijft .

          m vr grt jkdb

          Opmerking


          • #6
            Beginner

            Hallo jk'

            Die jongens doen wel goed mee ja en hebben een goede reputatie
            en dat het straks weer duurder wordt is logisch ik kon
            bij hun ook nog voor duurdere vogels gaan het verschil is dan ook natuurlijk
            goed te zien en als zij nieuw bloed halen kost het het ook een hoop geld

            pascal
            groeten uit apeldoorn

            Opmerking


            • #7
              mooi onderwerp dit
              op de 1ste plaats alle waren naar zijn geld,maar ik weet ook uit ervaring dat er z.g topkwekers of zoals ze zich zelf noemen champion breeders, die inderdaad zelf wel veel geld hebben uit gegeven voor betere vogels ,maar dit dan ook gaan door rekenen in hun mindere vogels. wanneer je als beginner vogels kweekt van 88 en 89 pnt wil je vooruit logisch, je gaat dan naar de kwekers die hoger scoren, maar voor dezelfde kwaliteit welke ze danzelf al hebben, moet je naar verhouding veel te veel betalen.
              Daarom is mijn advies voor alle vogelliefhebbers niet alleen grasparkieten,wanneer je vogels gaat bijkopen bij een kweker neem dan je beste vogel van je zelf mee en vergelijk deze met wat je kunt aankopen ,dan zie je zelf al of het een verbetering is ja of nee en bij nee niet kopen !
              De grasparkiet is net als de zebravink een beginners vogel waar je wanneer je de intresse voor heb heel veel mogelijkheden uit kunt halen, qua mutaties maar ook qua fysiek, met de komst van de euro zijn ook de zebravinken wel duurder geworden,maar waarom kan je hier voor 50 euro pp een topkwaliteit kopen van vogels van 91 en 92 pnt en bij de grasparkieten heb je vogels die net 89 a 90 pnt kunnen halen ??
              komt dit allemaal door Jo Mannes die soms 5000 euro voor een vogel vraagt en er gekken zijn die dit nog geven ook ??? En ze hierdoor hun geld willen terug verdienen.
              gelukkig zijn er ook topkwekers zowel in vogels als mens die normale prijzen vragen voor hun grasparkieten, dit zijn o.a Kor Zegelaar en Rinus v/d Broek, beide hebben een goede tot topkwaliteit op hun hok en geven je ook de nodige adviezen mee ,als je daarom vraagt,er zullen er zeker meer zijn ,maar daar heb ik geen vogelzaken mee kunnen doen.

              Gr Jan

              Opmerking


              • #8
                pryzen

                he jan bedankt voor je reactie, en ik hoop dat veel kwekers een beetje wakker geschud worden, zowl grote als kleine kwekers, en de zogenaamde
                engeland en duitslandvaarders de slechte nakweek gewoon naar de handel of
                dierenzaak dumpen,en niet aan de kleinere kwekers veel te duur verkopen onder het mom van het is nakweek van bv Mannes. Uit ervaring weet ik je bereikt er niets mee, troep is troep, of gewoon de prys vragen die ze in de handel ook krijgen en dat is inderdaad meestal niet meer als een tientje !!
                Maar 50 of 75 en zelfs 100 euro voor Mannes troep is by sommige toppers
                heel gewoon.
                m vr grt jkdb

                Opmerking

                Working...
                X