Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedkoppel Grijze Roodstaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedkoppel Grijze Roodstaart

    Hallo, Ik heb een broedkoppel Grijze Roodstaart welke nu 3 jongen hebben, als ze 20 dagen zijn moet ik ze ringen! Maar hoe krijg ik moeder uit het broedhok hij kan me wel killen als ik in de buurt kom. WIE HEEFT EEN TIP ????????

  • #2
    Grijze roodstaart

    Dit zelfde probleem had ik met mijn bonte-boertjes en mijn caique's.
    Ik ben op wacht gaan staan en zo mijn vogels geobserveerd, het bleek dat ze altijd op een bepaalde tijd van het nest afgaan voor ontlasting of eten, na een paar dagen weet je het ritme van je vogels en kun je precies op het juiste moment in het blok kijken. Het vergt enige tijd gedult. Sucses
    Groeten Jan

    Opmerking


    • #3
      Om dergelijke situaties zoveel mogelijk te voorkomen is het aan te bevelen om ervoor te zorgen dat je de vogels kunt 'schuiven'.

      Daarmee bedoel ik het kunnen dichtschuiven van de toegang van een binnen- naar een buitenverblijf of zelfs het vlieggat van het blok.

      Daarnaast is het aan te bevelen het blok zo te intalleren dat het van buitenaf te inspecteren is.
      Daarmee voorkom je dat je niet eerst fysiek langs de vogels hoeft.

      Wanneer deze facititeiten (nog) niet aanwezig zijn kun je de vogel ergens in laten bijten en hem/haar vervolgens in de veronderstelling laten dat hij/zij de indringer te pakken heeft!

      Persoonlijk ben ik overigens niet dol op dergelijke stressvolle situaties, omdat de in het blok aanwezige jongen, dan wel nog eieren zeker een bepaald risico lopen, wanneer de oudervogel(s) zo opgefokt zijn terwijl ze het nest 'moeten' verdedigen.
      De jongen kunnen worden vertrapt of als gevolg van afreageren door de oudervogel(s) worden gebeten, verwond of zelfs gedood.

      Zelf geef ik de voorkeur aan eerdergenoemde voorzorgsmaatregelen.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking

      Working...
      X