Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sijsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sijsen

    hoi allemaal

    heb vorige week een koppeltje sijsen gekregen nu weet ik alleen niet wat voor sijsen.
    ze lijken veel op de mozamb. sijs. ze zijn alleen wat minder vel van kleur en ze hebben wat stippels op de buik. zijn wel vel geel bij de staart.
    ze fluiten ook wat minder dan de mozamb. sijs.
    ze zijn iets fijner gebouwd bij de kop.

    en dan nog een vraagje sinds ze bij mij zijn zitten ze heel veel aan hun ring te plukken en er naar te bijten.
    ik heb dit nog nooit gezien bij vogeltjes. het is een vaste ring dus volgens mijn moeten ze deze al lang aan hebben.
    of komen ze toch uit het wild? en zijn ze later geringd.

    groetjes wilhelmina

  • #2
    sijsjes

    Uit je verhaal kan ik niet opmaken om wat voor vogels het gaat. Wat ik wel eens heb gehoord dat als vogeltjes uit het wild gevangen zijn en dan geringd dat ze steeds maar aan dat ringetje gaan plukken. Voor de zekerheid zou je even bij iemand van de plaatselijke vogelclub langs kunnen gaan voor info. Voor adressen kun je morgen het best even bellen naar het Bondsbureau 0164-235007 (als je nog geen lid bent van een club).

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      He Wil

      Wat ontzettend leuk dat je uitbreiding hebt. Plaats anders even een foto. Of mail hem naar mij toe, dan plaats ik hem wel.
      Hoe gaat het met de duiven?

      Groetjes, Mar
      live 4 love

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat, Wilhelmina;
        heb vorige week een koppeltje sijsen gekregen
        Je hebt (Europese) Sijzen gekregen als ik uitga van je beschrijving.
        Ze zitten vaak aan hun ring te knabbelen en te plukken?
        Je hebt ze gekregen, gratis?

        Nou......



        Groeten, Serinus.
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          of komen ze toch uit het wild?
          Dat hoort degene waar je ze vandaan hebt toch zeker wel te weten.
          Kijk eens wat er precies op de ring staat en plaats dat hier, dan weten we wat meer.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Serius,

            de vogeltjes heb ik gekregen omdat ik in de vac. voor een voliere heb gezorgd. dus waren ze gratis ze komen van een beurs in belgie.
            ik wilde nog even wachten om ze te pakken voor goed op de ringen te kijken
            in het begin waren ze erg schuw dit gaat nu al beter als ze wat gewend zijn zal ik ze proberen te vangen..

            groetjes Wil

            Opmerking


            • #7



              namens Wilhelmina geplaatst
              live 4 love

              Opmerking


              • #8



                Kan iemand aan de hand van deze foto's zeggen wat voor soort dit is. Niet de zebravinken
                live 4 love

                Opmerking


                • #9
                  Sijsjes

                  Alhoewel absoluut geen kenner denk ik toch dat het "gewone" europese sijsjes zijn (bovenste foto de man, de onderste foto de pop (grijzer vogeltje). Zie ik goed dat het mannetje een goudkleurige ring om heeft? Was volgens mij van 2004, kan in principe wel maar lijkt me toch al wat lastig om een sijsje van 2004 te vinden die er zo strak en kwiek bijzit. Toch maar even goed laten controleren, lijkt me.

                  Groet,

                  Rob.

                  Opmerking


                  • #10
                    Inheemse sijsjes lijken het mij ook. Het is heel belangrijk dat deze vogesl correct geirngd zijn, anders ben je nog strafbaar ook Flinke boetes!).

                    Een sijs uit 2004 kan er echt wel fraai bijzitten hoor Rob. Misschien moet je eens wat anders voeren dan alleen kanariezaad.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        het vrouwtje heeft ook een goude ring aan.en kan het nu ook zo zijn dat me mozambiq sijs met het vrouwtje kan kweken of is dit niet mogelijk?

                        Opmerking


                        • #13
                          Volgens mij zijn het beide vrouwtjes groeten eddie

                          Opmerking


                          • #14
                            Mozambique sijs

                            De mozambique sijs uit berichtje 7 is mijns inziens wel een man. Als het een pop zou zijn dan zou ze nog een vage ring onder de hals gehad hebben.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              hoi Henk 3
                              Ik zie geen moz sijs ????
                              voor Rob K De Ec sijzen zijn beide poppen voor mij,met zulke heldere flankbestreping.
                              voor Wilhelmina kijk even onder de snavel wanneer dit bij beide witgrijs is zijn het poppen bij de man zit er of een zwarte kinvlek of begint het gelijk met geelgroen.
                              Hoewel beide sijs in hun naam hebben gaat het hier wel om 2 totaal verschillende soorten, de Moz sijs is een serinus soort en de EC sijs een spinus soort,maar ik zie geen Moz sijs of heb je die ergens anders ,dus niet op foto gezet ?
                              hybride's kweken kan/mag maar ik zou ze zuiver houden

                              Gr Jan

                              Opmerking

                              Working...
                              X