Mededeling

Collapse
No announcement yet.

putter pakt aleen het zwarte zaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • putter pakt aleen het zwarte zaad

    halo ik ben weer met een vragenreeks begonnen maar dat was jullie al opgevallen denk ik.
    ik stel de vragen allemaal apart op verzoek.
    mijn putter pikt aleen maar de zwarte zaden tussen het wildzangzaad uit weet iemand de reden hiervan ik nem aan dat hij deze het lekkerst vind maar de rest van het zaad zit er niet voor niets bij toch.

  • #2
    Beste Josmo,

    De meeste mensen nemen ook liever een zak drop dan een appel.

    Groeten Poulier.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      iedere vogel eet het eerst wat hij lekker vind, daarna eet hij pas wat de pot schaft. waarschijnlijk voer je teveel en daardoor eet hij alleen het zwartezaad.
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4
        dus gewoon langer wachten met het vernieuwen van het zaad moet voldoende zijn.
        kan dit kwaad dat hij minder van het andere zaad binnen krijgt da van het zwarte.

        Opmerking


        • #5
          het is gevaarlijker als hij alleen zwartzaad blijft eten, eenzijdige voeding is funest voor iedere vogel, 7 a 8 gram is genoeg voor een putter in een kooi van deze afmeting en af en toe wat eivoer is ook goed voor hem/haar.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            [QUOTE=josmo;15272]dus gewoon langer wachten met het vernieuwen van het zaad moet voldoende zijn.
            QUOTE]

            Het is maar een tip, maar ik wacht niet langer, maar ik voer minder, bijvoorbeeld niet meer dan de vogels op 1 dag opkrijgen. Het is mij verteld dat dit hygienischer is.
            Groeten,


            -J.J.-

            Opmerking


            • #7
              eejjjjjj das ook een goed idee.
              gewoon voeren wat dat ze op een dag nodig hebben daar had ik nog niet aan gedacht.
              toch handig zo'n forum.
              bedankt.

              Opmerking


              • #8
                Zwart zaad.

                Ik heb eigenlijk geen idee wat nu beter is.
                Het zwarte of het andere zaad.
                De mix is natuurlijk niet voor niets gedaan.

                Maar als je de oude stelling: "op zwart zaad zitten" zou volgen ...?

                Mvg

                Fred

                Opmerking


                • #9
                  Rantsoen!

                  Hallo Josmo wat J.J. zegt is wel het beste,elke dag vers voeren en wel zoveel dat het ook op is.In het begin zullen er vogels iets moeite mee hebben maar op den duur zul je zien dat ze er zelfs beter uitgaan zien.Koop ook niet te veel zaad in een keer,zelf koop ik voor +-3 weken meer niet dan heb je minder kans op meelmijd in je voer.Voer zelf wildzang zonder raap,wildezaden,snoepzaad hier doen ze het goed op vrg Rob.

                  Opmerking


                  • #10
                    dankje jongens en event. meisjes
                    op deze manier word ik steeds wijzer.
                    is er toevallig een tabel van wat welke per dag aan voer moet hebben.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoeveelheid voer

                      Een tabel is een richtlijn, sommige eten meer dan anderen.
                      Je kunt ook op dag 1 een bepaalde hoeveelheid geven (ik gebruik koffiemaatschepjes) en als het te veel is (ze hebben het de dag erna niet op) dan de volgende dag wat minder, en zo verder tot je de voor jou goede hoeveelheid gevonden hebt.
                      Groeten,


                      -J.J.-

                      Opmerking


                      • #12
                        o dus het is een betje afwegen en schipperen tot je de goede hoeveelheid hebt gevonden.
                        ik dacht mischien bestaat er wel een lijst of zoiets dergelijks met een bepaald voerschema voor verschillende vogels hoeveel ze van wat binnen moeten krijgen

                        Opmerking


                        • #13
                          Zo'n lijst zal er welzijn, maar het lijkt me ook niet makkelijk om 8 gram per vogel precies af te wegen. Dus het zal altijd een beetje schipperen worden.
                          Groeten,


                          -J.J.-

                          Opmerking

                          Working...
                          X