PDA

Bekijk Volledige Versie : witte kanarie

Calimero
09-10-2007, 10:46
Ik heb een witte kanarie met één bonte pluim, het is een pop. Is het waar als ik deze koppel tegen een witte man die volledig wit is dat de jongen dan geen bonte pluimen hebben omdat de pop de kleur nooit doorgeeft of heeft de kerel die me deze kanariepop gegeven heeft, me iets wijs gemaakt?

RobK
09-10-2007, 11:34
De verkoper heeft je iets wijs gemaakt ja. Misschien niet expres, ten aanzien van het doorgeven van factoren door kanariepoppen doen er veel verkeerde verhalen de rondte.

Dat wil niet zeggen dat de pop niet bruikbaar is. Uit twee volkomen witte exemplaren zal je wel eens een jong kweken met een bont veertje, dat hoort er zo bij. Echter, als je deze pop paart aan een mooie volkomen witte man kan je gerust ook hele witte jongen kweken. Misschien ook eens één met een bont veertje, maar dat kan dus ook bij twee effen witte. Wanneer het verder een goede gezonde vogel is, met goed formaat en met nette bevedering lijkt het me niet zo'n groot probleem. In de kweek met m'n gele kanaries gebruik ik ook wel eens één met een ietsje bont (deze vogels hebben soms een kwaliteit die ik bij m'n andere vogels niet heb).

Groet,

Rob.

jan de nijs
10-10-2007, 05:28
Ik wil nog wel iets toevoegen op het antwoord van Rob.
Ongepigmenteerde vogels nu lipochroom vroeger vetstof, met wat bonte veertjes kunnen perfect gebruik worden voor TT kwaliteit te kweken.
ik weet nog als de dag van gisteren dat eind jaren 70tig een beginnend kweker die zich al wel verdiept had in ook de geel intensief kanaries juist deze kocht,gezien de prijs hier een stuk lager van was en hieruit zijn later zeer goede stam heeft opgebouwd.waaruit toen vogels van 90 en 91 pnt uit voort kwamen,was toen de top.
Wat je niet moet gebruiken voor de kweek zijn vogels met bonte hoorndelen zoals een bontvlekje op de snavel of poten, dit vererft over het algemeen veel dominanter en hier zit niemand op te wachten buiten huiskamer vogels voor de fluit.

Jan

Antoni Hopmann
10-10-2007, 11:56
Zowel de benaming vetstof als lipochroom zijn altijd door elkaar gebruikt.
Tijdens een toespraak of lezing werd natuurlijk de benaming lipochroom gebruikt. Fokkers onder elkaar meestal vetstof.
Het is natuurlijk altijd mogelijk goede lipochroomvogels te fokken uit vogels
met bont.Dan moet je echter wel goed kunnen selecteren en de juiste vogels
tegenover elkaar zetten. Het is niet iets dat ik een beginnende fokker zou adviseren. Blanke vogels uit een goed doorgefokte stam leveren in het algemeen het beste resultaat.

teunis
12-10-2007, 00:52
Antoni,Je bent aan het ZEUREN.(Misschien om wat los tekrijgen onder de kwekers van vetstof,wij hebben geen zangkanaries)Bekijk een vetstof vogel die bont bezit en een vetstof vogel die geen bont bezit.Kijk naar de pennen,die van de bonte vogel zijn beter doorgekleurd als van een niet bonte.Blij dat wij elk kweek (fok) seizoen een paar bonten kweken.Het is maar een voorbeeld,bij ons hoeven ze niet tefluiten.Als je in de kweek geen bonten meer kweekt is de doorkleuring van de pennen minimaal.als je een stam probeerd op tebouwen waar geen bonte vogels uitkomen,sla je de plank mis.Ik spreek uit ervaring.Ten eerste zijn die vogels nergens tegen bestand,ze hebben geen weerstand meer tegen allerlie kwalen,het is de ver door gefokt.En ten tweede moet je deze bonte vogels gebruiken om het wit en geel en rood naar boven tehalen wat er in zit.
GRT Teunis

girlits
12-10-2007, 08:59
Zijn het trouwens duitse witte of engelse witte kanarie,s.hoe zit het dan met de lethaalfactor bij wit keer wit en welke van de twee moeten extra vitamine,s hebben.groeten eddie

RobK
12-10-2007, 09:22
Wit dominant (vroeger Duits wit) heeft aanslag van een lipochroomkleur in de buitenste vleugelpennen(kan oranje of geel zijn, in de nieuwe standaard is alleen geel toegestaan). Soms zie je bij de wat intensievere mannen ook wat kleur doorschijnen in de schouderdekveertjes. Wit dominant x wit dominant wekt weliswaar de lethaalfactor op, echter van de gemiddeld vier eitjes zullen er dan toch nog drie moeten uitkomen. Dit geeft dan 2 witte en een geel jong (theoretische uitkomsten).

Wit recessief x wit recessief (vroeger Engels wit) geeft 100% wit recessieve jongen. In de praktijk zal blijken dat je uit deze paringen meestal geen al te grote nesten mag verwachten. Deze vogels zouden wat vitamine A moeten hebben omdat ze dat zelf niet zouden kunnen aanmaken. De paar wit recessieve vogels die ik heb (lipochroom en gemelaniseerd) krijgen bij mij geen extra vitaminen. Ze eten "met de pot mee". Sowieso heb ik geen potjes vitamine in huis.

Groet,

Rob.

Antoni Hopmann
12-10-2007, 12:23
Ach Teunis!
Wat is ZEUREN in dit geval.
Ik heb ca.36 jaar kleurkanaries gefokt. Op een gegeven moment heb ik een ivoorvervende zalmman aangeschaft. Ik wist,dat hierbij geen gewone zalmpoppen konden worden gebruikt omdat alles wat er uit kwam bont zou zijn. Dat is de praktijk. Het bont heb ik weggefokt door gebruik
te maken van 2 intensieve over isabel getrokken rode poppen.Toen verder
gegaan met gebruik van gewone zalmpoppen. Om de ivoorvogels groter te
krijgen.Dat is weer andere koek.
Dus kom a.u.b. niet met het verhaal om een beginner bonte vogels aan te praten.
Het is absoluut een misvatting,dat blanke vogels nergens tegen bestand zouden zijn. Dan heb je gewoon niet streng genoeg geselecteerd in de fokkerij.Bij mij gaan alle vogels,die maar het minste mankeren of hebben
gemankeerd er gewoon uit. Je houdt dan zeker de eerste jaren bijna niets over.Maar je ziet de gezondheid verbeteren.Met die vogels moet je doorgaan.
Wie heeft daar tegenwoordig nog het geduld voor.Op Bird Web heb je het
zelf over het klaarstomen van vogels voor de TT. Alles moet sneller en
sneller.

Zangkanaries W.S.heb ik ongeveer 6 jaar gefokt en nu een paar jaar
Spaanse Timbrado's.
Volgens mij is daarmee niets mis. Mocht je een Spaanse Timbrado willen aanschaffen 100% gezond en zonder medicijnen grootgebracht.Je bent van
harte welkom.Kan toch wel een vrolijke noot zijn zo tussen de kleurkanaries.

RobK
12-10-2007, 15:49
Heren,

Het zou leuk zijn als de discussie op een prettige toon wordt voortgezet. Gelukkig zingen we niet allemaal hetzelfde liedje, de toon kan wel altijd vriendelijk blijven (denk ik, mijn mening zou Winterkoning tjilpen).

Een fijne voortzetting van de discussie.

Groet,

RobK, moderator kanarieforum.

Henk3
12-10-2007, 22:45
Robk,
mijn mening zou Winterkoning tjilpen
Sommige uitspraken blijven nu eenmaal wel hangen Winterkoning, als je ze maar vaak genoeg herhaald. Was het niet zo: herhaling is de kracht van reclame? Ha, ha.:)

kanarie
14-10-2007, 09:36
Beste Kanarie,

Zoals u reeds had opgemerkt heb ik gisteren éénzelfde topic van u verwijderd. Alhoewel ik gisteren al de indruk had dat uw bijdrage licht provocerend bedoeld was heb ik het verwijderd met reden dat advertenties op VogelMarktPlaats thuishoren (Effe wat anders ik zoek nog timbrado's heb je er nog te koop?
mvgr, kanarie)

Vandaag plaatst u het hele verhaal weer. Blijkbaar dus niet alleen ter provocatie naar de eerdere poster, maar nu dus ook naar mij. Beetje niet zo intelligent heb ik de indruk. Om verder gezeur te voorkomen verwijs ik nog even naar het topic van 28-9-'07;

http://www.vogelcafe.nl/forumdisplay.php?f=33

De insteek van dit forum is dat we in een prettige sfeer, met respect naar elkaar toe van elkaar kunnen leren inzake onze hobby (zie ook post nummer 9 in dit topic). En aangezien we niet allemaal op dezelfde tijd hetzelfde liedje zingen moet je soms wel eens even tot tien tellen voor te reageren.

Hopelijk heb ik het u op een niet al te zware wijze kunnen aanpraten.

Groet,

RobK, moderator kanarieforum.

teunis
15-10-2007, 00:18
Beste Antonie,Werden je schilderijen niet zo goed verkocht dezeweek.Ik gaf gewoon aan dat een met bont geboren jong de meeste doorkleuring in de pennen gaf.Vogel 2007 stam 372 punten(brons bij de gelen ,2004 geel ivoor brons ,en in 2006 albino zilver) met twee bonte vogels in de stam.De veertjes zijn er voor er wel uitgetrokken.Dus je moet mij niks wijs maken dat ze clien moeten zijn.Nooit geen vogel van jou op de grote show gezien en wel commetaar leveren.(de beste stuurlui staan aan wal).laten we het vrolijk houden.ROBK.

GRT Teunis

RobK
15-10-2007, 00:37
Ik vraag me dus af of we het op deze manier vrolijk houden.
Sjongejongejongejonge......:hmmmm :hmmmm :hmmmm:hmmmm

teunis
15-10-2007, 00:56
laten we het maar vrolijk houden,Rob heeft gelijk,ik geef maar gewoon aan dat een vetstof vogel met bont in de veren beter doorgekleurd is als een jong uit het zelfde nest met geen bont.Dus je kunt gewoon gaan kweken met een minimale bonte vogel.voor de rest van dit gesprek geef ik geen commetaar meer.Ik denk dat ik het goed uitgelegd hebt.

GRT Teunis:cool:

Antoni Hopmann
15-10-2007, 11:21
De veertjes uittrekken om een prijs te scoren?
Ik geloof best,dat je daarmee de prijs voor de neus van een ander
wegkaapt. Je bedriegt echter je zelf.
Het fokken van echt goede vogels is een andere zaak.
Tip 1)Geef de vogels geen kleurvoer .Op deze manier kan je zien wat je vogels
werkelijk aan eigen kleur bezitten. Om dit door te zetten duurt enige tijd.
Door het gebruik van o.a. cantaxanthine zie je nooit of je werkelijk goed gekleurde vogels hebt.
Het blijkt dikwijls,dat je bij nieuwe aankoop (bonte veertje geplukt,kleurmiddel)
gewoon op het verkeerde been bent gezet.
Tip 2) Koop alleen vogels bij betrouwbare fokkers.
Misschien betaal je iets meer,maar je bent dan wel in het bezit van
kwaliteit.

Antoni Hopmann
15-10-2007, 20:56
Lees gewoon mijn antwoorden nog eens goed door.
We hebben het over vetstofvogels.Het kan best zijn,dat er nu minder
bont in de vetstofvogels verschijnt dan weleer en dat je het leuk vindt om
weer eens een vogel te fokken,die bonte veren heeft.In de standaard wordt echter geen bont gevraagd. Misschien in de toekomst
Het is het bekende verhaal .dat een z.g.vuilnisbakken ras sterker zou zijn dan
een zuiver rasdier. Is natuurlijk gewoon een fabeltje.Als voorbeeld wordt
dan verwezen naar een slechte fokker. Er zijn echter ook matige en GOEDE fokkers en deze LAATSTEN krijgen het door SELECTIE en nog eens SELECTIE voor elkaar een goede stam zonder bont op te bouwen.
Dat vereist geduld,kennis en nog zoiets ongrijpbaars als gevoel.Dat heeft niet
iedereen. Dat is geen schande.Er is dikwijls wel iemand,die je behulpzaam wil
zijn. SELECTEREN is niet eenvoudig,maar moet toch gebeuren.
In de tijd van Lester's vader de jaren 70 was er nog vrij veel bont bij de vetstofvogels en toen had je die fokkers. Let wel
hoofdzakelijk in de grote steden,waar de echt grote kanarieverenigingen waren. Men kan zich denk ik daar momenteel gewoon geen voorstelling van
maken.
Ik heb daar al eens naar verwezen in een andere topic.
Zeker op een forum is dat toch niet zo goed uit te leggen.
Maar ja,ik heb het geprobeerd.

teunis
16-10-2007, 00:34
De oude standaard is verleden tyd.De nieuwe standaard van de nvvb kun je op de onderlinge shows gewoon bonte kanaries insturen ANTONI (IK DACHT DAT JE OP DE HOOGTE WAS MET ALLE INS EN OUTS IN DE KANARIE WERELD EN OOK DE NIEUWE STAANDAARD EISEN,FOUTJE).Je zeurt teveel zonder op te hoogte tewezen met het vraag programma.Lees je les en reageer dan maar eens met het schaamrood op de kaken.Downlood het nieuwe vraag programma van de nvvb en spreken wij elkaar eens later.(ik ben het er niet mee eens dat is mijn mening,je kunt beter een veertje trekken dan echt bonte vogels insturen.Jammer dat je aan de zang niks kunt veranderen.)

GRT Teunis

jan de nijs
16-10-2007, 00:49
Teunis
Daar hebben ze toch zangzaad voor !!!!
verder zitten we op dezelfde goflengte qua bont,zoals je eerder al heb kunnen lezen.
Maar nogmaals bonte snavels ,poten en nagels uitselecteren in de lipochroom vogels voor kweek is mijn advies.
Mijn vogelmaat in Nederland heeft uit een bonte pop met een half kwartje bont op de kop en met 1 poot,jaarlijks tussen de 10 en 15 jongen gekweekt waarvan de mannen toen zo in de stam konden en voor toen heel hoog speelde 90 en 91 pnt

Gr Jan

teunis
16-10-2007, 01:00
Sommigen begrijpen dat niet.Ook als wij kleurvoer gebruiken dan denken ze dat alles geel word in de pennen,het geel bezit moet er wel inzitten want anders komt het ook niet naar voren.Het selecteren gebeurd hier wel op geel bezit in de pennen.Laat die kunstenaar maar slapen,:help

GRT Teunis

teunis
16-10-2007, 01:14
Antoni,je koopt je vogels toch ook bij een fokker die hoog scoort op de mondiale??????
grt teunis

Antoni Hopmann
16-10-2007, 13:53
Iemand die we kennen die jaarlijks een paar honderd kanaries kweekt (vooral in geelserie) doet elk seizoen systematisch steekproeven (neemt vanaf het spenen hier en daar een vogel uit welbepaalde nesten) waarbij gemiddeld in totaal een goeie twintig vogels apart gaan om uit te ruien zonder extra "geel" in het opfok. Op deze manier houdt hij naar eigen zeggen controle over de graad van eigen geelbezit van de vogels.
Zelf is hij zeer sceptisch over het fenomeen van opkleuren van gele vogels waarbij hij zegt "dat de aanleg van de vogel voor een groot deel gemaskeerd wordt door het gebruik van geel uit een potteken". De kweker waarvan sprake is niet de minste.

Kijk,dat is nou precies het voorbeeld van een GOEDE fokker.
Die zijn er niet zo veel.

Teunis waar jij het over hebt is totaal iets anders. Dat is gerommel in de marge op o.t.t. Dus voor hobbyisten. Bonte veertjes plukken? Daar zou ik nou het schaamrood van op mijn kaken krijgen. Kennelijk lukt het je toch niet goede vogels zonder bont te fokken.
Dat is jammer,omdat ik weet dat je er veel tijd en zorg in steekt.
Met ''steun" van z.g. leukerds,die niet weten dat zangzaad een algemene term is voor kanariezaadmengeling,schiet je niets op.Laat je daardoor niet meeslepen.
Daarvan zijn er genoeg. Je komt ze overal tegen.

jan de nijs
16-10-2007, 17:32
Antoni
Als je dit nu in kan zien als een geintje met het zangzaad,moet je niet in een Vogel cafe komen ,maar een parochie huis of hervormd centrum bezoeken.
Dacht je nou werkelijk dat ik na ruim 40 jaar vogels te kweken/houden, niet wist dat zangzaad een Algemene term is voor gemengd kanarie zaad,maar ik vond het wel van toepassing op Teunis zijn topic,maar als je daar de humor niet van ik kan zien ,jammer.
ik had nog iets over aanslag of bont willen zeggen gezien jou foto,maar dit laat ik maar achter wegen, voordat dit ook verkeerd begrepen wordt

gr Jan

Henk3
16-10-2007, 19:13
ik had nog iets over aanslag of bont willen zeggen gezien jou foto,maar dit laat ik maar achter wegen, voordat dit ook verkeerd begrepen wordt

gr Jan

Hallo Beste Jan, er zijn vast wel meer café bezoekers die hier wat meer van zouden willen opsteken denk ik zomaar!! En wie het dan verkeerd zou willen begrijpen die moet dat dan maar lekker zelf weten. Ik denk dat het nog wel mee zal vallen hoor.:huh

Antoni Hopmann
16-10-2007, 21:03
Hallo Jan!
Het is gewoon een serieuze discussie inzake de verschijning bont bij vetstofvogels. Dat kan er soms heftig aan toe gaan. Een grapje,dat zangkanariefokkers regelmatig horen, wordt dan ook niet altijd onderkend.
Het doet me genoegen te horen,dat je 40 jaar vogels fokt.
Zijn dat ook altijd kanaries geweest,zoals bij mij zo'n 45 jaar:)

girlits
16-10-2007, 21:40
En wat is dan het verschil tussen een bont veertje uittrekken en een of twee keelstippen wegknippen bij grasparkieten wat volgens mij gewoon toegestaan is? groeten eddie

Antoni Hopmann
17-10-2007, 03:18
Hallo Eddie!
Ik persoonlijk zie er geen verschil tussen.
Wel een overeenkomst en wel deze,dat de fokker er niet in is
geslaagd een goede vogel zonder bonte veertjes c.q. het juiste
aantal stippen te fokken.

Het is natuurlijk niet zo,dat ik geen weet heb van wat er allemaal
in het vogelwereldje gebeurt. Ook vroeger kwamen hier in Rotterdam(Riviera-Hal,Diergaarde Blijdorp) per bode vogels aan b.v. Dominant Witten,waarvan de witkalk ahw afdroop. Alleen ik heb er nooit aan meegedaan en
doe er ook niet aan mee.

Ook de zang van zangkanaries is te beinvloeden. Dat wordt zelfs veel gedaan.
Alleen met al dat gedoe heb je nog steeds geen goede vogel.

Er wordt van alles gedaan om maar een prijs te bemachtigen en deze prijs
voor de neus van een ander weg te kapen.Je komt er mee weg.

Je bedriegt niet alleen een ander maar ook jezelf. Ik ben daar te trots voor.
Mijn eergevoel staat dat niet toe. Misschien komt dit overdreven over,
maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

marcellevers
17-10-2007, 12:12
:D :wave :wave :D

jammer he

petra
17-10-2007, 15:40
Beste Winterkoning wat mij op valt is dit.
het is zo dat je op bijna iedereen wat heb aan te merken,het lijkt
me niet zo prettig om op zo'n forum te blijven waar door jou de hele tijd kritiek wordt gegeven.
ik dacht dat we er waren om elkaar te helpen, en niet om elkaar in de haren te zitten.
kan niet goed begrijpen dat ze niet in grijpen bij je.

en wat lester en iwan betreft hebben wij in het echt meegemaakt.
en zijn zeer prettige mensen om mee om te gaan.
laten ieder in hun waarde.
maar kun je wel veel van leren.
en daar gaat het om, dan de hele tijd die man en zoon op de huid te zitten.
dat is niet leuk hoor.

er zijn al meer mensen van dit forum afgegaan waar je echt wat aan had
die gaven je raad en daad.
zo hoort het te zijn, maar niet dat kinderachtige gedoe van de mijne zijn beter dan de jouwe.

die kindertijd lig achter ons.of niet soms.
we zijn nu volwassen mensen er is al agressie zat in de wereld.
je moet het toch samen doen of niet dan.
heb ik soms ook weer ongelijk.
ben niet het type wat snel reageerd, maar hier begin ik kotsmisselijk van te worden.

groetjes petra.:)

Antoni Hopmann
17-10-2007, 16:04
Hallo Lester!
Ik zal je een e-mail sturen,want ik ben altijd geinteresseerd.
"Vuilbakkenras ""zoals jij het noemt staat voor maar wat aanrommelen,zonder
enig plan of onderscheid.
Ongebreidelde inteelt is natuurlijk van de zotte en ik ga hierop even niet in.
Verenplukken is dikwijls een tekort aan bepaalde stoffen,verveling c.q.
te veel vogels in het hok. Aangezien ik heel veel tijd in de verzorging van
de Spaanse Timbrado's steek,komt dit fenomeen bij mij in de praktijk niet
of nauwelijks voor. Je kan een popje,dat aan een 2de nest toe is wat donsveertje uit een kussen verstrekken. Ik doe dat niet.Geef de pop het geeikte nestmateriaal en zet een traliehekje tussen pop en jongen. De pop
voert de jongen dan zonder problemen door de tralies en bouwt inmiddels aan het nieuwe nest.Dan is de tijd aangebroken om de man weer bij de pop te plaatsen. Dit is niets nieuws en is een van de meest gebruikelijke methoden bij de wisselteelt.
Als je over een grote vlucht beschikt kan je de pop en jongen in die vlucht zetten.Het verenpikken is dan meestal over.
Komt verenpikken eigenlijk veel voor in de fokkery van Goulds.
Ik heb geen idee.Kanaries worden al zo lang gefokt,dat er nauwelijks nog nieuws onder de zon is.

Antoni Hopmann
17-10-2007, 17:23
Beste Lester!
Natuurlijk ben ik geinteresseerd. Laat daar geen twijfel over zijn.
Mijn e-mail moet je inmiddels ontvangen hebben.

teunis
18-10-2007, 00:17
Je kunt een stam zover doorfokken om het bont er uit tekrijgen dat je geen of een paar jongen nog op stok krijgt.Dus laten wij maar een minimale bonte kweken die goed is op een show.

Iedereen de groeten en een goed tt seizoen toegewenst.

Teunis:p

barmsijscabaret
18-10-2007, 11:45
Zoals door anderen reeds aangegeven zou ik ook een witte kanarie met een bonte pluim zeker gebruiken om witte kanaries te kweken. Is er bontvorming op de hoorndelen is dit een compleet ander verhaal, deze absoluut niet.

Elke kweker van witte vogels die ik ken (witte kanarie, witte padda, witte zebravink) gebruikt hier en daar minimaal bonte vogels. De grootte blijft beter behouden, het bevederingspak is voller en beter gesloten en een "vuilbakkenras" van om het even welke diersoort is wel sterker. Een aanvulling van vitamine A (natuurlijke wijze of andere) voor witte kanaries is ten zeerste aangeraden.

Het enige nadeel aan witte kanaries is dat ze telkens 3 dagen voor een tt dienen gewassen te worden. Talloze producten passeren hier de revue en af en toe maken deze wel eens een slachtoffer. Ook hier geldt oefening baart kunst, maar vertel dat maar tegen je eerste witte kanaries die het loodje legden.

RobK
18-10-2007, 17:41
Voor Petra; Meneer Winterkoning wordt niet de hand boven het hoofd gehouden. In ieder geval niet in het Kanarieforum. Binnen dit forum heeft Winterkoning ook geen specifieke "vrienden" die daar behoefte aan zouden hebben (in ieder geval hoor ik daar niet bij, noch zijn er bij mij bekend). Dat Winterkoning op een topic van een poster inging die blijkbaar nogal na aan uw hart ligt kan verder niemand helpen.

Voor Winterkoning; stukjes met zoveel quote's worden er niet duidelijk op. Daarbij gaat het op een gegeven moment ook al niet meer over de "Witte Kanarie".

Voor allen; lees nog even dit hele topic door en dan kunnen we met z'n allen weer door de (café) deur.

Proost!

Groet,

RobK, moderator Kanarieforum.

Antoni Hopmann
18-10-2007, 21:05
1) Ik koop wel goede vogels,maar niets op de Mondiale.
2) Waar sprake is van homozygoot,wordt in de kanariewereld
verstaan homozygoot voor de kleur
3) Raszuiver Hieronder wordt bij de Spaanse Timbrado verstaan
dat er geen kruising heeft plaatsgevonden met b.v.
roodfactorige kanaries en /of andere rassen en dat er
geen niet-eigen toeren of zang
in het lied voorkomt op straffe van diskwalificatie
Er wordt gekeken naar het fenotype

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben gebracht.

Antoni Hopmann
19-10-2007, 20:19
Antoni : ik heb nog wat gevonden over voeding meer bepaald remediëring van verenpikken bij nestvliedende kanaries maar kon het je niet sturen. Geef een mailtje op onderstaand adres als je het stukje wilt (gaat over zuur-base balans van het bloed en het verband met siliciumrijke groenten)

Hallo Lester!
Ofschoon ik heb aangegeven,dat ik daar interesse heb en je 2x een e-mail
hebt gezonden, heb ik nog niets van je gehoord.
Ben ik een beetje ongeduldig of is er iets niet goed gegaan.
Voor de zekerheid nog even mijn adres: ohopmann@tiscali.nl

Antoni Hopmann
20-10-2007, 16:10
Heb inmiddels het artikel van Lester Lievens onder dankzegging ontvangen.
Heel interessant mag ik wel zeggen.

Henk3
20-10-2007, 18:37
Kan dat artikel niet hier even geplaatst worden, dan kunnen we er allemaal even kennis van nemen.:)