Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witte kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • witte kanarie


  • #2

    Opmerking


    • #3
      Ik wil nog wel iets toevoegen op het antwoord van Rob.
      Ongepigmenteerde vogels nu lipochroom vroeger vetstof, met wat bonte veertjes kunnen perfect gebruik worden voor TT kwaliteit te kweken.
      ik weet nog als de dag van gisteren dat eind jaren 70tig een beginnend kweker die zich al wel verdiept had in ook de geel intensief kanaries juist deze kocht,gezien de prijs hier een stuk lager van was en hieruit zijn later zeer goede stam heeft opgebouwd.waaruit toen vogels van 90 en 91 pnt uit voort kwamen,was toen de top.
      Wat je niet moet gebruiken voor de kweek zijn vogels met bonte hoorndelen zoals een bontvlekje op de snavel of poten, dit vererft over het algemeen veel dominanter en hier zit niemand op te wachten buiten huiskamer vogels voor de fluit.

      Jan

      Opmerking


      • #4
        Witte Kanarie Met Bont

        Zowel de benaming vetstof als lipochroom zijn altijd door elkaar gebruikt.
        Tijdens een toespraak of lezing werd natuurlijk de benaming lipochroom gebruikt. Fokkers onder elkaar meestal vetstof.
        Het is natuurlijk altijd mogelijk goede lipochroomvogels te fokken uit vogels
        met bont.Dan moet je echter wel goed kunnen selecteren en de juiste vogels
        tegenover elkaar zetten. Het is niet iets dat ik een beginnende fokker zou adviseren. Blanke vogels uit een goed doorgefokte stam leveren in het algemeen het beste resultaat.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          bont in vetstof of lipochroom

          Antoni,Je bent aan het ZEUREN.(Misschien om wat los tekrijgen onder de kwekers van vetstof,wij hebben geen zangkanaries)Bekijk een vetstof vogel die bont bezit en een vetstof vogel die geen bont bezit.Kijk naar de pennen,die van de bonte vogel zijn beter doorgekleurd als van een niet bonte.Blij dat wij elk kweek (fok) seizoen een paar bonten kweken.Het is maar een voorbeeld,bij ons hoeven ze niet tefluiten.Als je in de kweek geen bonten meer kweekt is de doorkleuring van de pennen minimaal.als je een stam probeerd op tebouwen waar geen bonte vogels uitkomen,sla je de plank mis.Ik spreek uit ervaring.Ten eerste zijn die vogels nergens tegen bestand,ze hebben geen weerstand meer tegen allerlie kwalen,het is de ver door gefokt.En ten tweede moet je deze bonte vogels gebruiken om het wit en geel en rood naar boven tehalen wat er in zit.
          GRT Teunis

          Opmerking


          • #6
            Zijn het trouwens duitse witte of engelse witte kanarie,s.hoe zit het dan met de lethaalfactor bij wit keer wit en welke van de twee moeten extra vitamine,s hebben.groeten eddie

            Opmerking


            • #7
              Wit

              Wit dominant (vroeger Duits wit) heeft aanslag van een lipochroomkleur in de buitenste vleugelpennen(kan oranje of geel zijn, in de nieuwe standaard is alleen geel toegestaan). Soms zie je bij de wat intensievere mannen ook wat kleur doorschijnen in de schouderdekveertjes. Wit dominant x wit dominant wekt weliswaar de lethaalfactor op, echter van de gemiddeld vier eitjes zullen er dan toch nog drie moeten uitkomen. Dit geeft dan 2 witte en een geel jong (theoretische uitkomsten).

              Wit recessief x wit recessief (vroeger Engels wit) geeft 100% wit recessieve jongen. In de praktijk zal blijken dat je uit deze paringen meestal geen al te grote nesten mag verwachten. Deze vogels zouden wat vitamine A moeten hebben omdat ze dat zelf niet zouden kunnen aanmaken. De paar wit recessieve vogels die ik heb (lipochroom en gemelaniseerd) krijgen bij mij geen extra vitaminen. Ze eten "met de pot mee". Sowieso heb ik geen potjes vitamine in huis.

              Groet,

              Rob.

              Opmerking


              • #8
                Witte Kanarie Met Bont

                Ach Teunis!
                Wat is ZEUREN in dit geval.
                Ik heb ca.36 jaar kleurkanaries gefokt. Op een gegeven moment heb ik een ivoorvervende zalmman aangeschaft. Ik wist,dat hierbij geen gewone zalmpoppen konden worden gebruikt omdat alles wat er uit kwam bont zou zijn. Dat is de praktijk. Het bont heb ik weggefokt door gebruik
                te maken van 2 intensieve over isabel getrokken rode poppen.Toen verder
                gegaan met gebruik van gewone zalmpoppen. Om de ivoorvogels groter te
                krijgen.Dat is weer andere koek.
                Dus kom a.u.b. niet met het verhaal om een beginner bonte vogels aan te praten.
                Het is absoluut een misvatting,dat blanke vogels nergens tegen bestand zouden zijn. Dan heb je gewoon niet streng genoeg geselecteerd in de fokkerij.Bij mij gaan alle vogels,die maar het minste mankeren of hebben
                gemankeerd er gewoon uit. Je houdt dan zeker de eerste jaren bijna niets over.Maar je ziet de gezondheid verbeteren.Met die vogels moet je doorgaan.
                Wie heeft daar tegenwoordig nog het geduld voor.Op Bird Web heb je het
                zelf over het klaarstomen van vogels voor de TT. Alles moet sneller en
                sneller.

                Zangkanaries W.S.heb ik ongeveer 6 jaar gefokt en nu een paar jaar
                Spaanse Timbrado's.
                Volgens mij is daarmee niets mis. Mocht je een Spaanse Timbrado willen aanschaffen 100% gezond en zonder medicijnen grootgebracht.Je bent van
                harte welkom.Kan toch wel een vrolijke noot zijn zo tussen de kleurkanaries.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Rustig aan maar.......

                  Heren,

                  Het zou leuk zijn als de discussie op een prettige toon wordt voortgezet. Gelukkig zingen we niet allemaal hetzelfde liedje, de toon kan wel altijd vriendelijk blijven (denk ik, mijn mening zou Winterkoning tjilpen).

                  Een fijne voortzetting van de discussie.

                  Groet,

                  RobK, moderator kanarieforum.

                  Opmerking


                  • #10
                    Tja,

                    Robk,
                    mijn mening zou Winterkoning tjilpen
                    Sommige uitspraken blijven nu eenmaal wel hangen Winterkoning, als je ze maar vaak genoeg herhaald. Was het niet zo: herhaling is de kracht van reclame? Ha, ha.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11

                      Beste Kanarie,

                      Zoals u reeds had opgemerkt heb ik gisteren éénzelfde topic van u verwijderd. Alhoewel ik gisteren al de indruk had dat uw bijdrage licht provocerend bedoeld was heb ik het verwijderd met reden dat advertenties op VogelMarktPlaats thuishoren (Effe wat anders ik zoek nog timbrado's heb je er nog te koop?
                      mvgr, kanarie)

                      Vandaag plaatst u het hele verhaal weer. Blijkbaar dus niet alleen ter provocatie naar de eerdere poster, maar nu dus ook naar mij. Beetje niet zo intelligent heb ik de indruk. Om verder gezeur te voorkomen verwijs ik nog even naar het topic van 28-9-'07;



                      De insteek van dit forum is dat we in een prettige sfeer, met respect naar elkaar toe van elkaar kunnen leren inzake onze hobby (zie ook post nummer 9 in dit topic). En aangezien we niet allemaal op dezelfde tijd hetzelfde liedje zingen moet je soms wel eens even tot tien tellen voor te reageren.

                      Hopelijk heb ik het u op een niet al te zware wijze kunnen aanpraten.

                      Groet,

                      RobK, moderator kanarieforum.

                      Opmerking


                      • #12
                        bont in vetstof of lipochroom

                        Beste Antonie,Werden je schilderijen niet zo goed verkocht dezeweek.Ik gaf gewoon aan dat een met bont geboren jong de meeste doorkleuring in de pennen gaf.Vogel 2007 stam 372 punten(brons bij de gelen ,2004 geel ivoor brons ,en in 2006 albino zilver) met twee bonte vogels in de stam.De veertjes zijn er voor er wel uitgetrokken.Dus je moet mij niks wijs maken dat ze clien moeten zijn.Nooit geen vogel van jou op de grote show gezien en wel commetaar leveren.(de beste stuurlui staan aan wal).laten we het vrolijk houden.ROBK.

                        GRT Teunis

                        Opmerking


                        • #13
                          Vrolijk houden

                          Ik vraag me dus af of we het op deze manier vrolijk houden.
                          Sjongejongejongejonge......

                          Opmerking


                          • #14
                            bonte vogels

                            laten we het maar vrolijk houden,Rob heeft gelijk,ik geef maar gewoon aan dat een vetstof vogel met bont in de veren beter doorgekleurd is als een jong uit het zelfde nest met geen bont.Dus je kunt gewoon gaan kweken met een minimale bonte vogel.voor de rest van dit gesprek geef ik geen commetaar meer.Ik denk dat ik het goed uitgelegd hebt.

                            GRT Teunis

                            Opmerking


                            • #15
                              Bont In Lipochroom Vogels

                              De veertjes uittrekken om een prijs te scoren?
                              Ik geloof best,dat je daarmee de prijs voor de neus van een ander
                              wegkaapt. Je bedriegt echter je zelf.
                              Het fokken van echt goede vogels is een andere zaak.
                              Tip 1)Geef de vogels geen kleurvoer .Op deze manier kan je zien wat je vogels
                              werkelijk aan eigen kleur bezitten. Om dit door te zetten duurt enige tijd.
                              Door het gebruik van o.a. cantaxanthine zie je nooit of je werkelijk goed gekleurde vogels hebt.
                              Het blijkt dikwijls,dat je bij nieuwe aankoop (bonte veertje geplukt,kleurmiddel)
                              gewoon op het verkeerde been bent gezet.
                              Tip 2) Koop alleen vogels bij betrouwbare fokkers.
                              Misschien betaal je iets meer,maar je bent dan wel in het bezit van
                              kwaliteit.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X