Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterklaar maken buitenvoliere ???? HELP!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • winterklaar maken buitenvoliere ???? HELP!!!

    Hoi allemaal,

    Ik heb sinds kort een aluminium buitenvoliere waar mijn 9 valkjes in wonen, maar nu gaat het straks winter worden. waar moet ik allemaal aan denken zodat ze de winter doorkomen.
    Heb al rondom het hele hok noppenfolie geplaats zodat alle kieren en gaten tocht en wind vrij zijn. op een klein opening na dan.zodat ik ze kan zien vanuit me keukenraam. maar die plak ik vanaf gister elke avond bijna dicht met een stuk folie...(moet nog een beter oplossing zoeken)zodat er bovenin een kleine opening van 10cm open blijft voor frisse lucht, maar is dat genoeg rondom noppenfolie of moet er nog een laag omheen en op het dak ligt een dikke polycarbonaatplaat.
    Maar waar moet ik nog meer aan denken...verwarming van drinkbakje of moet er een kacheltje in of nachthok en hoe zie die er dan uit.waar kan ik die kopen of zelf maken enz enz....de kleine extra vragen daar ben ik zeer benieuwd naar of foto's van hoe jullie het doen in de winter. want ik wil wel dat me valkjes de winter goed doorkomen.

    Hoor graag alle tips van iedereen.

    groetjes maan

  • #2
    heb geprobeerd foto's erbij te doen.weet niet of het is gelukt,maar dan hebben jullie een ideetje van mijn voliere
    Bijgevoegde Bestanden

    Opmerking


    • #3
      PS: laatste vraagje... moet ik mijn valkjes ook ander voer geven voor de winter. iets met vet ofzo. kan zoeen vetbolletje ook goed zijn. voel me nu zoeen muts, maar ik zoek me suf op het internet.
      Heb ze altijd binnen gehad tot een paar maanden terug en nu zitten ze heerlijk buiten en ze vinden het geweldig!!!
      Maar ik wil het wel goed doen voor de winter. wat ik lees is steeds de een zegt wel kacheltje en de ander weer nee niet doen... Wel een nachthok en de ander weer nee niet doen..ik weet het niet meer

      Echt alle tips zou geweldig zijn!!!

      alvast ontzettend bedankt...

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              mocht je echt iets willen doen geef ze dan een nacht hok waar ze in kunnen zitten als ze dit willen maar zoals al gezegt is het is echt niet beter voor ze om ze zo te verwennen.

              mvg Ben
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                heel erg bedankt voor jullie antwoorden. ik ben ook zoeen bezorgde muts hahaha ben ook zo in de weer geweest met me kippen vorig jaar... was ook veel te bezorgd en ze waren echt winterhard hoor hahaha je moest ze echt naar binnen doen als het hard regent of wat dan ook,want anders liepen ze gewoon buiten.
                Maar ja beter iets te bezorgd dan helemaal niks doen,dat is geen liefde voor dieren. En ik ben zo superblij met internet....erg handig.

                Ik ga (zie foto) morgen deze kant eraf halen en een deeltje bij de deur en die vervangen met plexiglas zodat ik die eraf en erop kan zetten als het mooi weer is en als het te koud is of te veel wind er weer op kan zetten. denk dat dat een goed idee is. zijkant hou ik dan wel open,maar bij dat paneel deurtje daar een betere oplossing voor vinden.

                Bedankt voor alle reacties...aldoende leert men.
                Bijgevoegde Bestanden

                Opmerking


                • #9
                  Hoi ton,

                  Over dat stukje plexiglas daar hadden we het toevallig gister nog over en toen zei iemand tegen mij van nee hoor hoef je niet te doen.want ik had zoiets van dan zitten ze zeker lekker warm en windvrij en daarom heb ik gister nog besloten die ene zijpaneel af te sluiten met folie....
                  Ik ga dat zij paneel met folie weer weg halen en ik ga zeker jouw tip uitvoeren,want ik heb daar al een hoge stok zitten en daaronder nog 2 zitstokken op verschillende hoogtes. dat vonden ze heerlijk met mooi weer.ze begonnen met laag zitten en zodra het meer middag/avond werdt gingen ze vanzelf weer een stok hoger en met slapen zaten ze op de hoogste zitstok.maar daar kan ik een stukje plexiglas maken.

                  bedankt.

                  Opmerking


                  • #10
                    voliere

                    wat een gezellige voliere zeg!!!
                    dat wou ik even zeggen!!
                    groetjes flyingdeb

                    Opmerking


                    • #11
                      Manolla wist je dat kippen naar binnen gaan als het maar even regent, en dat
                      kippen gewoon buiten blijven lopen als het de hele dag regent.
                      zo kun je gelijk goed zien hoe het weer die dag wordt.
                      groetjes petra.

                      Opmerking


                      • #12
                        wel of geen regen

                        Tegenwoordig is er ook buienradar, kan je het ook direkt op de pc zien of het nog wat goeds wordt met het weer. (voor al degenen die geen kip hebben.)
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb schotten voor de voliere gemaakt van plexiglas, die ik ieder jaar er weer voor plaats in het najaar en in het voorjaar weer weg pak.

                          zonder de voorzet ramen.




                          met voorzet ramen.

                          www.fretteren.eu

                          Opmerking


                          • #14
                            ik heb 1 deel dicht en 1 deel open en ze kunnen bij mij ook in een nacht hok
                            mvg roy (vogelfreak)
                            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                            Opmerking

                            Working...
                            X