Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zitstokken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zitstokken

    Beste vogelvrienden en vriendinnen,
    Ik heb een probleem met een bepaalde soort zitstok.
    Ik heb kunststof zitjes aangeschaft die je per zitje afzonderlijk moet ophangen.Dat heb ik gedaan op een strook van witte kunststofplaat,
    waardoor dit er mooi en netjes en voor mij prakties uitziet.
    Maar mijn kanaries zitten nu al meer dan een week op de grond en willen niet op deze mooie toch geschikte zitjes gaan zitten.Ook in een andere ren met kanaries heb ik ne een plaat gehangen met zitjes en ook deze kanaries gaan er [nog] niet op zitten. Het is allemaal wit en goed te onderhouden.
    Kan iemand mij een reden hiervoor opgeven of iemand die dezelfde ervaring hiermee heeft waarom deze vogels niet op deze zitjes gaan zitten???
    Graag een passende oplossing want ik weet het niet meer.

    Tot Horens

  • #2
    Het kan misschien zijn dat je zitstokken te glad zijn, zodat de vogels er geen vaste grip op hebben en zich onveilig voelen.
    Als dat niet zo is , kan je proberen met er iets lekkers (trosgierst bv.) aan of op te hangen, zodat ze met de stokken vertrouwd raken en erop durven zitten.
    Succes alleszins

    Opmerking


    • #3
      zitstokken

      Je kunt beter niet alles tegelijk vervangen maar een gedeelte. Kunnen ze er langzaam aan wennen. Dit soort zitstokken zijn niet te glad.

      succes

      Opmerking


      • #4
        Alles is kunststof, wat dacht je van statische electriciteit.
        Blijven ze daarom bij de schapjes vandaan? Zomaar een gedachte.

        Greetzzz

        Opmerking


        • #5
          Schapjes

          Ik heb in een kanarievlucht dit jaar ook een stuk of 12 van die schapjes opgehangen. Het heeft toch wel behoorlijke tijd geduurd voor dat de meeste kanaries hadden geleerd om daar op te kunnen landen. Tip is dan ook om hier en daar een gewone zitstok aan te brengen, het liefst in de buurt van die schapjes zodat ze wat gemakkelijker kunnen "aanvliegen en landen". Na een tijdje kan je dan een deel van de normale stokken verwijderen. Op de bodem bivakkeren is sowieso geen optie, na het vliegen gaan ze dan aan het gaas hangen en beschadigen ze staart en vleugels. Aan de achterzijde van die schapjes trouwens wel wat luisbestrijdingsmiddel aanbrengen!

          Groet,

          Rob.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door RobK
            Ik heb in een kanarievlucht dit jaar ook een stuk of 12 van die schapjes opgehangen. Het heeft toch wel behoorlijke tijd geduurd voor dat de meeste kanaries hadden geleerd om daar op te kunnen landen. Tip is dan ook om hier en daar een gewone zitstok aan te brengen, het liefst in de buurt van die schapjes zodat ze wat gemakkelijker kunnen "aanvliegen en landen". Na een tijdje kan je dan een deel van de normale stokken verwijderen. Op de bodem bivakkeren is sowieso geen optie, na het vliegen gaan ze dan aan het gaas hangen en beschadigen ze staart en vleugels. Aan de achterzijde van die schapjes trouwens wel wat luisbestrijdingsmiddel aanbrengen!

            Groet,

            Rob.
            Bij mij heeft het ook enige tijd gekost voor ze er op gingen zitten.
            Nu gaat het perfect.
            http://waterslagerzangkanarie.web-log.nl/

            Opmerking

            Working...
            X