Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noordse Goudvink vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Noordse Goudvink vraagjes

    Hallo Goudvinkliefhebbers, ik heb een mooie groene voilere van 5 mtr lang en 1.5 mtr breed met o.a. de volgende planten:buxus,bamboe,taxus,coniferen en verschillende klimopsoorten.Ook heb ik een klein vijvertje met kraakhelder water.Nu heb ik een eenjarig koppeltje Noordse Goudvinken weten te bemachtigen .Nu hebben ze het zo naar de zin dat ze alle planten beginnen te SLOPEN! Mijn vraag is of ik dat op een of andere manier kan stoppen danwel kan verminderen.Ook geef ik ze water met appelazijn binnen in het nachthok waar ook het voer zich bevindt ,maar doordat ze veel van het vijverwater in de voilere drinken ben ik bang dat ze te weinig drinkwater met azijn krijgen.Wat kan ik hieraan evt. doen?Graag advies hierover, en doe ik misschien iets niet goed in jullie ogen ?

    M.vr. gr. Tonnie

  • #2
    helaas is er niets aan te doen, het afvreten van de stuiken/boompjes en natuurlijk gedrag voor goudvinken voornamelijk de knoppen, vroeger mocht men in bepaalde streken met vergunning goudvinken afschieten in de boomgaarden, gelukkig is dit allang verledentijd.

    misschien kun je in het vijvertje ook azijn doen, of het vijvertje opruimen, ik zou zo niet direct een oplossing hier voor weten.
    www.fretteren.eu

    Opmerking

    Working...
    X