Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bastaard,maar welke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bastaard,maar welke

    hierbij 2 foto's ,ik weet het niet,zeg het maar over welke praten we hier(soort en welke dan soort maal soort)?


    haha das een makkie hoor ik jullie nu denken :is gewoon een grauwe klauwier.
    en dat kan dan ook heel goed maar een grauwe heeft geen wit in de vleugels en de rug + vleugels is geheel roodbruin en dat is bij deze grijsachtig.
    (ik had ze zelf vliegen en deze lijkt in diverse opzichten niet op de mijne).
    ik gok op isabel klauwier x grauwe klauwier.(schijnt wel vaker voor te komen in de natuur deze kruising ivm de overlappingsgebieden.
    want van deze word dan beschreven dat ze een minimalistische witte band laten zien in vleugel.
    ik denk dat het iig geen jonge vogel is want die zijn bij alle klauwiersoorten geschubt en lijken het meest op de poppen.
    bastaard of gewoon een modificatie?
    wat denken jullie?
    en dan vraag twee:
    wie zou mij willen uitleggen het verschil tussen een bastaard en een kruising
    (de definitie van de twee gebruikte benamingen).
    ben een beetje dom ,snapt u
    mvg

  • #2
    als ik mij goed herinner stond in een boek alios van mingeroet:

    dat een kruising een paring is tussen twee soort genoten bv lizardkanarie x zangkanarie deze zijn vruchtbaar.

    een bastaard is een paring tussen 2 soorten bv putter x goudvink en deze zijn niet vruchtbaar.

    maar het is al een tijd geleden dat ik het gelezen heb, hier werd er uitvoerig op ingegaan, het boek bastaardkweek , kweken en tentoonstellen van, alios van mingeroet.

    zal eens zoeken waar ik het gelaten heb en zal het stukje over schrijven als het niet te lang is.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Winterkoning
      de naam kruising wordt met name in Belgie gebruikt en bastaard in Nederland, in feite moeten beide landen water bij de wijn doen en dit enkel nog maar hybride gaan noemen,wat sommige al doen. Dus web master !!!!
      en de lizard x zangkanarie is gewoon een kanarie combinatie zoals ook een bruin pastel, cinnamon blauw,opaline -lutino en zwartborst,bleekrug zijn, alleen zal de combinayie van lizard met zangkanarie nauwelijks of geen toe gevoegde waarde hebben, niet voor het ene en ook niet voor het andere

      Opmerking


      • #4
        was mischien niet zo'n goed voorbeeld je kan beter als voorbeeld nemen europesekanarie x en zang,kleur of postuurkanarie.

        en het gaat niet om het doel, maar als voorbeeld, zal eens zoeken naar het boek (meer dan 300 pagina's dat weet ik wel nog)
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          Mooi gesproken jan.De grote met de kleine kruisen bijv. putter/goudvink/barmsijs is dus een combinatie en geen bastaard groeten eddie

          Opmerking


          • #6
            maar dan ben je er nog niet want dan hebben ze het over hybride en een metis( weet niet of ik het zo goed schrijf).
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                je hebt de juiste woorden gevonden, dit is wat ik ook bedoelde barmsijscabaret
                www.fretteren.eu

                Opmerking

                Working...
                X