PDA

Bekijk Volledige Versie : de eerste dan maar

winterkoning
25-09-2007, 19:57
wat zou dit er voor eentje zijn dan?
ja een barmsijs ,maar wat voor kleur?benaming?
goed door scrollen (onder staan de zuiverste foto's).

http://www.martinreid.com/Main%20website/mystery1.html
wat zou de vererving mogelijk van kunnen zijn?
ik denk namelijk dat het een man is.
mvg

girlits
25-09-2007, 21:17
Volgens mij een bonte vind hem wel mooi maar zit niet in het vraagprogramma en word niet gekeurd.Heb ze al eens eerder gezien net als bonte groenlingen.Waarom denk je dat het een man is.groeten eddie

jan de nijs
26-09-2007, 03:49
ik vraag mij af of de barmsijs die aan het baden is dezelfde als de bonte onderin? waarom ik zie verschil in snavelkleur en ook lijkt mij de badende vogel in de pennen licht van kleur te zijn, wat het is ,moeilijk te zien kan agaat zijn,maar ook opaal ?
de onderste is duidelijk een bonte, de bontfactor kan zowel dominant als recessief vererven.
bij kromsnavels is het opmerkelijk dat er bij recessief bonte vogels geen geslachtsverschil meer aanwezig is, dus als je daar een duidelijk bonte man zie ,weet je gelijk dit is een dominant bonte, bij EC vogels is het ook meestal dominant bont.
bij mijn ouders heeft zich zeker een jaar of 15 bonte huismussen rond het huis gevlogen,ok het zou in principe ook nog recessief bont kunnen zijn ,maar dan zou er telkens een bonte tegen een split moeten paren, daar geloof ik niet zo in bij buitenvogels.