Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Houtduif!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Help! Houtduif!

    Hoii,

    Ik heb eergister een houtduif gevonden. Hij kan niet meer vliegen en is redelijk mager. Lopen kon hij nog wel alleen leek het een beetje of hij een slecht evenwicht had, inmiddels gaat het iets beter. Hij is wel gewoon in staat om zijn vleugels te strekken maar vliegen kan hij nog steeds niet :S En voor zover ik weet is hier geen vogelopvang in de buurt. Maar wat een goed teken is dat hij wel goed eet en hij ziet er niet gestressed uit. Ik geef hem gewoon sierduivenvoer en grit (ik heb zelf sierduiven.) Het is trouwens geen jonge duif meer omdat hij al een witte vlek in zijn nek heeft. Maar zou hij ook een of andere ziekte kunnen hebben als; paratyphus ofzo? Of krijgen wilde duiven dat niet?

    Kan iemand me alsjebliefd helpen? Want ik wil graag dat hij weer beter wordt zodat ik hem weer vrij kan laten!

    Groetjes Duiff

  • #2
    natuur?

    Zou je niet de natuur gewoon zijn gang laten gaan? Ook houtduiven hebben niet het eeuwige leven. Wie weet wat je je aanhaald. (Kan ook meevallen natuurlijk.) Als zo'n duif nu niet genoeg te eten kan vinden dan is er iets niet in orde met die duif. Er is op dit moment voer in overvloed voor die beestjes te vinden. Maar het siert je wel. Daarvoor een compliment.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Jonge je bent net m'n vader, die zei ook; Gooi hem maar weg hij gaat toch dood... -_-'

      Maar ja als het echt niet verbeterd kan ik verder ook niets doen...

      Opmerking


      • #4
        net je Vader?

        Duiff
        Jonge je bent net m'n vader, die zei ook; Gooi hem maar weg hij gaat toch dood... -_-'

        Maar ja als het echt niet verbeterd kan ik verder ook niets doen...
        Ik bedoelde het niet verkeerd hoor! Misschien is die duif al een tijdje niet in orde. Heeft ie een hagelkorreltje meegekregen misschien? Of mag er nog niet gejaagd worden? Dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat houtduiven bij bosjes afgeschoten worden in het najaar. Ik weet ook niet wat het beste is.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Jachtwet

          heb even de jachtwet opgezocht.

          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              oogje

              Als ik zo naar zijn oogje kijk (die je trouwens maar net kan zien), dan lijkt het of het dier pijn heeft. Maar het kan ook een gevoel van onbehagen zijn.
              Zet het niet al te warm want anders krijgt ie het daar straks weer moeilijk mee als ie wel op gaat knappen.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Nee, hij staat in de garage...

                Opmerking


                • #9
                  Wat ontzettend lief van je dat je de zorg voor deze duif op je heb genomen. Hier in A'dam kan je de dierenambulance bellen en zij komen thuis de zieke dieren ophalen.
                  Misschien is dat een idee. Zoniet, dan kun je hem ook naar de dierenarts brengen en zeggen dat je hem hebt gevonden. Zij weten dan wel wat er mee moet gebeuren. Inslapen of opvang regelen.

                  Suc6

                  Marianne
                  live 4 love

                  Opmerking


                  • #10
                    Naar de dierenarts is niet echt een optie, die doen er toch niets aan. (ben al eens eerder met een duif naar de dierarts geweest.) Die kon ook niet meer vliegen enzo, nou hij bekeek hem alleen even meer verder.. Dierenambulance zou misschien wel kunnen ja.

                    Opmerking


                    • #12
                      Als ik bij mijn dierenarts een vogel, egel en dat soort dieren breng, dan kijkt zij er inderdaad naar. Maar ik laat het dier bij haar achter.
                      Zij regelt dan de juiste opvang of laat het dier inslapen. Zonder dat ik daar kosten aan heb.

                      Dat geld ook voor de dierenambulance. Ik heb met de fiets een meerkoet aangereden. Heel bijzonder...
                      Maar ik nam hem mee naar huis, dierenambulance opgebeld en zij kwamen hem bij mij thuis ophalen.

                      Ik zou toch regelen dat de duif wordt opgehaald. Zo in de garage is ook niks. Voor jou niet, maar ook voor de duif niet.
                      live 4 love

                      Opmerking


                      • #13
                        Van mijn moeder moest ik het nog even een paar daagjes aankijken... Ik had hem ook even uit zijn hok gelaten om te kijken of hij al kon vliegen maar niet dus... Hij probeerde het een keer maar hij slaat zijn vleugels gewoon niet ver genoeg uit zeg maar. Verder is hij wel de hele garage door gescharreld en heeft weer genoeg gegeten enzo. Verder heeft hij volgens mij ook niet die ene ziekte "het geel" want er is niks in z'n keel ofwat te zien. En een vleugel gebroken ofzo lijkt me ook niet want hij laat zijn vleugels niet hangen en hij kan ze wel gewoon bewegen enzo.

                        Opmerking

                        Working...
                        X