PDA

Bekijk Volledige Versie : Aansluitend Zwolle Vogelbeurs

tropic
24-09-2007, 23:37
Ik zit al geruime tijd met de vraag hoe het nu komt dat Zwolle de meest besproken, afgekraakte vogelbeurs is en tegelijkertijd ook de grootste van Europa.
Waarom is Zwolle de grootste en hoe is het zover gekomen, en waarom blijven andere beurzen (die ook hun best doen) klein en geraken niet van de grond?
Heb daar al veel over nagedacht maar nog nooit het gepaste antwoord op gevonden, hier misschien iemand wel??

Ton Koek
25-09-2007, 00:45
Ik denk dat de belangrijkste factor het aantal vrijwilligers is. De organiserende vereniging krijgt ruim 40 mensen op de been, dat is een groot compliment waard.

tropic
25-09-2007, 08:37
tuurlijk Ton, maar ik bedoel,
je zet er niet zomaar 40 vrijwilligers neer, en automatisch wordt je de grootste.
Hoe begint zoiets, en waarom groeit net deze uit tot de grootste. In heel belgie en nederland organiseert men beurzen, en die zullen ook allen zo groot willen zijn of worden , denk ik tenminste.

dijkkamp
25-09-2007, 12:28
ja wat maakt een beurs tot wat hij is in dit geval Zwolle.

locatie(het gebouw dus),bereikbaarheid,parkeergelegenheid,voldoende vrijwilligers en wat natuurlijk zeer belangrijk is er moet handel zijn op een markt waar je de vogels niet kwijt raakt en nooit de vogels vind die je zoekt kom je niet zo snel weer.

ja en waarom wordt er zoveel geschreven over een grote beurs dat is eigenlijk heel simpel hoe groter het evenement hoe meer er mis kan gaan b.v. op een beurs met 100 vogels kunnen er maar 100 verkeerd gehuisvest zitten op een beurs met 1000 dus 1000 en een beurs bezocht door 100 mensen zal de aan en afvoer sneller geregeld kunnen zijn als bij een beurs met 1000 mensen maar dit mag natuurlijk nooit aangevoerd worden als reden om er niets aan te doen want dan kon dit ook wel eens de ondergang zijn van de beurs omdat bezoekers dan vanzelf wegblijven en de tegenstanders dan weer reden kunnen aanvoeren om het te verbieden.

Lucky
25-09-2007, 13:07
Hallo allemaal, denk dat de kritiek deels gegrond deels (ver) gezocht is. Maar wat ik inderdaad mis aan al die kritiek is dat er geen oplossingen worden aangedragen. Kritiek is goed zelfs wenselijk. Maar gezien ons wederzijds belang. Het mogelijk maken van ruilen cq verhandelen, verkopen en kopen van vogels. Moeten er oplossingen gevonden worden om fouten uit het systeem te halen.:help Helaas heb ik geen pas klare oplossing voorhanden misschien iemand van jullie?

Greetings Lucky:)

Lucky
26-09-2007, 10:39
A. Geen auto's meer naar binnen. // Dit is voor grote handelaren en mensen met veel vogels bijna zoniet ondoenlijk. Waar schijnlijk ligt de oplossing in het tijdstip bv. Handelaren en auto's vrijdagsavonds reeds en alleen maar toelaten?
B. Kooi grote en aantal// Denk dat dit in het algemeen nog wel meevalt daar dit altijd maar een korte periode is waarin de vogels in de "verkoopkooien" gehuisvest worden.
Er zijn natuurlijk altijd zwarte schapen en die moeten eruit.
C. meer ingangen openen // Dit is natuurlijk een van de oplossingen die het makelijkste te realiseren is. En die de organisatie zich ter harte moet nemen.

Ik vind al met al dat deze beurs in deze omvang meer positieve en opbouwende kritiek verdiend dan er op dit forum geschreven wordt. Want ga er maar aanstaan. Ze zullen het nooit goed kunnen doen. Er zal altijd kritiek komen uit een of andere hoek. Kopers ,verkopers ,handelaren ,dierorganisaties,AID noem ze maar op.
Wij organiseren zelf ook een veel kleinere beurs bij onze vereniging en als je dan al ziet welke probleempjes je tegen komt!!! Laat staan een beurs van deze omvang. Nogmaals laten we samen trachten om zulke beurzen voor onze hobby te behouden. En waar nodig zeer zeker verbeteringen aan tebrengen.

Greetings Lucky:)

Henk3
26-09-2007, 12:33
Roken tijdens de vogelmarkt:
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1789&recordnum=0

En hier staat nog wat over buitenhandel in Meppel:
http://www.vogelweeldemeppel.nl/