Mededeling

Collapse
No announcement yet.

leeftijdsverschil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • leeftijdsverschil

    Ik heb een bijna 3 jaar oude kanarie en zit er aan te denken om er een tweede bij te nemen. Ik vroeg mij zelf af of het leeftijdsverschil uit maakt als ik nu een jong vogeltje bij de dierenwinkel koop.

    Ik heb geen idee ofdat ik een mannetje of een vrouwtje heb. Maar heb gelezen op verschillende sites dat het niet zo heel erg is als je twee mannetjes hebt. Al zitten ze bij mij in een gewone kooi dan samen. (geen hele kleine kooi).

    graag hoo rik wat van iemand

  • #2
    nieuw vogeltje erbij.

    Kan gerust hoor. 2 mannetjes kunnen bij elkaar zolang er geen vrouwtje in de buurt is.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      En het leeftijdsverschil maakt kanaries niets uit als het twee mannen zijn. Een popje van nog geen half jaar echter zou ik niet bij een man van 3 jaar zetten.

      Bij elke vogelvereniging (op een beurs bv) kan men je vertellen wat jouw vogel is, ervaren liefhebbers zien dat wel.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ondertussen heb ik er een kanarie bij gekocht, Dit is een mannetje en hoord dus te fluiten. Nu maakte hij geluid in de winkel en was daar lekker levendig. Sinds hij in de kooi zit bij mijn andere kanarie heeft hij nog niet echt geluid gemaakt terwijl hij dit in de winkel eerst wel deed. Hij sprint wel heen en weer in de kooi en heeft vandaag ook even los gezeten dan vliegt hij ook rond maar het geluid blijft achter wegen.

        af en toe schreeuwen ze wel tegen elkaar dan komt er een schel geluid uit beide vogels. en staan ze beide met gespreide vogels tegen over elkaar.

        Kan dit komen door onderdanig gedrag dat hij niet echt meer geluid maakt?omdat het een indringer is in de kooi en mijn anders kanarie heeft laten zien dat die de baas is?

        Mijn nieuwe kanarie is dus een mannetje. en van mijn oude weet ik het niet.

        Groetjes Yolanda

        Opmerking


        • #5
          wennen

          Je kanarie moet wel eerst even de tijd krijgen om te wennen.
          gespreide vogels tegen over elkaar
          Gespreide vleugels denk ik. Kan haantjes gedrag zijn, dus 2 mannen. Als je de veertjes opblaast bij de cloaca van de vogel, kan je vaak wel aardig goed zien wat het is. Is het een stulpje, (man). Is het aardig vlak met een streepje, (nou dan moet het haast wel een popje zijn.)
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            info

            http://www.faunalandkudelstaart.nl/p.../vokanarie.htm
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Ok, nou dan wacht ik nog maar even op de leuke geluidjes. De kanaries kunnen het aardig goed met elkaar vinden alleen het geluid, komt niet echt. Maar dat laat ik dan nog maar een paar dagen op zich wachten. Moet ik nog maar terug fluiten af en toe.

              bedankt ieder geval.

              Opmerking

              Working...
              X