PDA

Bekijk Volledige Versie : Schuurtje...

mh2004
22-09-2007, 19:43
Hallo...
Ik heb een gedeelte van een schuur (beton met golfplaten) afgetimmerd.
Daarin wil ik eventueel wat zangvogels gaan houden.
Het is 3x4 m. groot met daarin een grote raam, een vaste en een draai/kiep raam.
Aan de buitenkant zou ik eventueel een zwevend (niet op de grond)rennetje kunnen maken van 1,5x2 m. en zo.n 0.8 m. diep.
In princiepe mooi in te richten allemaal, maar nu wordt het daar in de zomer gloeiend heet en in de winter vriest het er uiteraard.
Zijn er vogels die ik hieraan bloot kan stellen of moet ik het idee afblazen?
Zo ja, welke vogels zijn hiervoor geschikt en makkelijk te houden voor een beginner?

Henk3
22-09-2007, 22:00
Welke vogels daar in kunnen daar moet iemand anders maar op reageren.
Maar als het zo heet word daar, zou je er een mooie dikke laag riet op kunnen maken. Riet is lekker koel. Maak het dak dan wat overstekend zodat het in de ren ook niet vol zon zal zijn. Het is maar een gedachte, doe er mee wat je wil.

Ton Koek
22-09-2007, 23:28
De temperaturen in Nederland zijn niet zo extreem, ook in een onverwamde schuur kun je prima vogels houden. Als ze ook nog naar buiten kunnen zal het helemaal geen problemen geven. Schaduwplekken zijn al voldoende als het erg warm is.
Sterke vogels om mee te beginnen zijn zebravinken, kanaries, rijstvogels bv. Of als je van kromsnavels houdt valkparkieten en/of grasparkieten.

Bij mijn volière is het in het overdekte deel op een hete zomerdag soms meer dan 40 graden, geen enkele vogel die dat erg lijkt te vinden. Ook de kou deert ze niet, ik heb tropen die in de sneeuw badderen en jongen grootbrengen in januari.

Ik zou eerst eens rondkijken, bv via een vogelvereniging, welke soorten je aanspreken.
Succes met kiezen. :)

flyingdebs
23-09-2007, 08:35
hoi mh2004,
ik bewoon een huurhuis met een stenen schuurje erbij ,
hier wonen al mijn vogels in de winter,ik heb mijn plafond geiesoleert met glaswol en gipsplaten dit scheelt echt onwijs veel met de warmte en met de kou!! swinters houd ik het daar op 10 graden met een electrisch kacheltje,
en heb een thermopeen raam erin gezet met een rooster wat altijd open staat!
en zomers heb ik gewoon de hele dag de deur open ,waar ik een gaasdeur voor heb gemaakt ( van alminium met gaas)tegen katten en ontsnapte vogels!
ik heb dus alleen wat simpele dingen gedaan,het blijft een huurhuis he!!
dit alles werkt perfect!
groetjes flyingdeb-0-