Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het doden van een vogel[tje]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Het doden van een vogel[tje]

    Hallo,
    Vanmiddag lag een jong vogeltje op de grond welke ik weer terug in zijn nest heb gelegd.
    Vanavond lag hij/zij er weer maar nu met het kopje bebloed tja en wat nu??
    Om nou een half uur te rijden naar mijn dierenarts??die het dan een spuitje geeft??
    Een heel jong vogeltje kun je ook de nek omdraaien??oeps,kan ja, maar ik durf dat dus niet!!en mijn man komt pas laat thuis
    Toen heb ik het in een plastic tasje gedaan en tegen de muur aan geslagen niet 1 maar wel 10 keer en toen in de container,zonder te kijken natuurlijk.
    Dat adviseerde een bevriende kweker mij
    Is er nou helemaal geen andere,beetje diervriendelijke manier om zo'n vogeltje uit zijn lijden te lossen??
    Ik voel me nog schuldig om hetgeen ik gedaan heb,sorry
    Mirjam

  • #2
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      ja inderdaad een echte vogelliefhebber moet soms een vogel uit zijn lijden verlossen. vogels zijn vaak zwak en lang niet altijd te redden na lang lijden en veel moeite als een vogel dan toch dood gaat voel je je alleen maar schuldiger had ik hem toen maar uit zijn lijden verlost. zijn de minder leuke momenten maar het vogeltje is van het lijden af.

      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        zie ook



        en voel je niet schuldig ook dit hoort(gelukig niet te vaak)bij het hebben van dieren
        Henk Dijkkamp

        Ik weet niet alles maar doe mijn best.

        Opmerking


        • #5
          Hallo:

          Ik had er ook altijd moeite mee om een lijdend vogeltje af te maken.
          Na overleg met de vogeldierenarts: vogel in een kistje, kistje in een plastic zak, flinke geut ether erbij en zak dicht. Dan duurt het geen twee minuten.
          Ether is in Belgie vrij verkrijgbaar; voor zover ik weet chloroform niet.

          Groeten,
          Wessel van der Veen.

          Opmerking


          • #6
            Moeilijk.

            Zijn dus nog bijna 2 minuten,het tegen de muur of zo wij hier zeggen dat er een tegelvogel is dan is het wel heel snel gebeurd.En je bespaard je vogel een lange rit naar de dierenarts en de wachttijd in de wachtkamer.Mirjam het is niet de leukste manier (kant van onze hobby)wel de snelste en minst pijnlijke.

            Opmerking

            Working...
            X