Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slimme muizen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Slimme muizen

    Hoi mensen,

    Ik zat net te lezen het topic over muizen en heb de manieren sommige geprobeerd, maar nog geen muis gevangen ook het gif raken ze niet aan
    maar betrap ze wel in mijn hok in de schuur ze lopen dan gewoon tussen de bodembedekking heb laats alles uit de schuur gehaald geen nest gevonden wel een plekje waar ze zaten onder een oude kist
    daarna allemaal gesloten voorbakken gehaald en nu veeg ik elke dag dus geen voer op de grond! in de volierre heb ik een houten plateau waar volgens mij maar zeer gering voer lekt
    heeft er nog iemand tips heb ik soms super muizen?
    en zou het mischien aan kunnen liggen dat het gif al wat ouder is?
    en als ik kaas op mijn klem doe zet ik hem op scherp knabbelen ze er de randjes af????????

    groeten pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    slimme muizen

    Ok gif is dus niet de beste optie daar demuizen bij mij ook in het hok komen
    duidelijk dus winterkoning jij doet eivoer op de klem? als ik het goed begrijp?
    en mirjam pinda kaas ga ze beide proberen

    dank jullie
    groeten uit apeldoorn

    Opmerking


    • #3
      Pindakaas is goed, maar gebruik ook eens boter (margarine).
      Een klemmetje echt scherp stellen (uiterste puntje) werkt effectief en het beestje lijd dan niet (direct dood) en kan dus ook niet bij een ander meer tot last worden.
      Suc6

      Greetzzz

      Opmerking


      • #4
        goed verhaal van winterkoning.

        Ben het zeker ook met het laatste deel van zijn tekst (levend vangen) met wiko eens.



        ter aanvulling zou ik nog willen opmerken:

        Onderschat het probleem van de aanwezigheid van muizen nooit!
        Onderschat ook niet de nachtelijke onrust bij de vogels, die door muizen wordt veroorzaakt!


        Persoonlijk ga ik altijd uit van de stelling:
        'waar niets te halen valt hebben muizen ook niets te zoeken'

        Dit gaat wellicht niet in iedere situatie voor de volle 100% op, maar en zit wel een hele grote kern van waarheid in.

        Het regelmatige (dagelijks) verwijderen van voedselresten en het deugdelijk muis-vrij bewaren van vogelvoeding
        zijn twee belangrijke 'wapens' in de strijd tegen muizen in onze volières.

        Het preventief zetten van valletjes draag daar uiteraard zeker aan bij.
        Gebruik het voedsel waar ze op af zijn gekomen (vogelvoer) ook als aas.


        Belangrijk is in ieder geval om bij de geringste aanwijzing van de aanwezigheid van muizen,
        ook wanneer slechts 1 muisje wordt gezien, meteen maatregelen te nemen.
        Preventieve maatregelen zijn ovcerigens altijd beter!

        Een lokale populatie kan zich bijzonder snel vermeerderen tot een plaag.
        In dat geval heeft u een serieus probleem!

        Gedurende mijn jarenlange ervaringen met het houden van vogels heb ik -tijdens het seizoen 1979-
        helaas persoonlijk ervaren waartoe muizen in staat zijn.

        Op het moment dat voedseltekorten een rol gaat spelen zullen muizen niet schromen om eveneens te foerageren op eieren en jonge vogels!

        Tevens heb ik ervaren hoe moeilijk het is ze te bestrijden wanneer er eenmaal sprake is van een plaag.

        Een dergelijke ervaring wil ik nooit meer meemaken en gun ik ook niemand anders.


        Doe er uw voordeel mee.

        succes
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          Muizen

          Allen bedankt voor jullie tips en uitleg.
          Ik heb gisteren de eerste muis gevangen ik had meer klemmen gezet
          en ving de muis met pindakaas. Vanochtend een beetje ruzie met mijn vriendin ze vond het zo zielig
          Gif heb ik inmiddels wegegehaald.
          Nu goed in de gaten houden dan komt het wel weer goed.

          groeten pascal
          groeten uit apeldoorn

          Opmerking

          Working...
          X