Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudvinken - Hulp voor volgend jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Goudvinken - Hulp voor volgend jaar

    Hallo Vogelvrienden,

    Kweek 2007, Ik heb een vraag,ik heb 2 koppels goudvinken die hebben alle 2 drie rondes eieren gehad,totaal per koppel 15 stuks en allemaal bevrucht en uit gekomen,dus 30 stuks.
    Maar de koppels doen de jongen niet voeren,dus 30 jonge goudvinken naar de hemel,
    wat kan ik daar aan doen,deze koppels weg doen?
    Van de andre koppels heb ik wel jongen op de stok zitten.


    Gr John

  • #2
    vorig jaar had ik een hok vol met baardmannetes en rb tapuiten en dit jaar niet een.volgend jaar zijn ze meer volwassen en je had van bijde jongen.gewoon houden zal ik zeggen .er zit geen regelementen boekje bij je vogels. meer sukses volgend jaar

    Opmerking


    • #3
      goudvinken

      Hallo ,

      graag toch wat meer info, zoals na hoe veel dagen zijn de jongen doodgegaan, werden ze gevoerd? wat gaf je ze als opfok voer? e.d
      alleen dan kan er pas een antwoord of oorzaak gevonden worden.

      Leo

      Opmerking


      • #4
        Goudvinken - Hulp voor volgend jaar

        Hoi,
        Als eerst moet je de vraag denk ik iets duidelijker maken door wat extra details te geven.
        1) Zaten man en pop bij elkaar.
        2) Wat voer je ze tijdens de kweek.
        Het kan ook dat de man te vurig was en daardoor de pop te weinig kon voeren. Normaal voert de man mee als de jonge wat groter zijn. Dit zijn allemaal zaken die meespelen om jonge groot te krijgen. Ik zelf haal de man weg als hij niet meevoert. Op deze manier kan de pop zich met de jonge bezig houden. De pop voert normaal altijd. Voert een pop niet dan kun je deze pop beter weg doen.

        Opmerking

        Working...
        X