Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geen wit ! wat wel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geen wit ! wat wel?

    de jonge zebra`tjes zijn uitgevlogen!
    maar wat voor kleur is dit nu precies?
    grijsmasker,bont,of iets anders?


    dit zijn ze, ik vind ze zelf erg mooi !
    nu maar hopen dat het een erkende kleurslag is!!

  • #2
    Hoe oud zijn jouw jongen? Ik heb er nu 3 stuks van 2 wkn oud en ze lijken wel op die van jou.
    live 4 love

    Opmerking


    • #3
      leeftijd

      hoi marie-anne,om je vraag te beantwoorden; ik heb geen idee!
      ik ga pas in het blok kijken als ik denk dat ze geboren zijn ,
      en dan gok ik waneer ik ze kan ringen door te kijken naar de grote van het pootje,op de foto zijn ze net dezelfde dag uitgevlogen,dus met hoeveel weken dat precies is? geen idee ,ik zou eigenlijk wel beter bijmoeten houden maar ik wil ze zo min mogenlijk storen.
      en hans bedankt voor je reactie,grijs maskers dus,met zwarte ogen!
      ik heb echt nooit geluk met zebra vinken,er komt altijd iets uit wat niet erkend is,terwijl ik gewoon wild kleur heb zitten! maar ik vind ze wel erg mooi,jammer hoor!! ze zijn ook grijs gezoomt viel me op!
      groetjes flyingdeb

      Opmerking


      • #4
        masker grijze

        op 6-9 had ik het al voorspeld:
        Quote: "De jongen beginnen te lijken op masker grijze, ze zijn niet helemaal spierwit volgens mij. Het moeten dan poppen zijn als de ouders allebei wildkleur zijn. Deze jonkies zijn van het type donkeroog, de kop zal vaak ook wat grijs blijven. Nog een weekje dan zitten ze in de veren en weet je meer."

        Als je echt goede zebravinken in bepaalde kleuren wilt kweken dan is wachten tot je geluk hebt een optie maar het is waarschijnlijk niet de snelste weg. Dan kun je beter gericht vogels kopen in de kleurslag die je zoekt.
        Ga in de eerste week van oktober eens kijken op de show van de NZC(Nederlandse Zebravinkenclub) in de Veenendaalhal in Veenendaal; dit jaar 2300 wedstrijdvogels en een zeer grote verkoopklasse:
        mvrgr

        Piet

        Opmerking


        • #5
          piet

          je hebt gelijk piet ik was dat niet vergeten hoor!!je had het al snel door!!
          heb je zelf ook zebra vinken ofzo?
          bedankt hoor!!!
          groetjes flyingdeb

          Opmerking


          • #6
            mvrgr

            Piet

            Opmerking

            Working...
            X