Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baby-kanarie zelf eten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Baby-kanarie zelf eten?

    Dag allemaal,

    Met vreugde kan ik jullie meedelen dat mijn kanarietje nog leeft . Voor wie niet weet waarover dit gaat: het is een kanariejong dat verstoten was door de moeder en dat ik (het was toen 2 dagen oud) zelf met de hand opbreng.

    Veel dank aan iedereen die mij tips gegeven heeft!

    Graag had ik nu wat meer info over hoe het verder moet. Hij (of zij?) is nu 15 dagen oud en heeft nu al pluimpjes. Nu vraag ik mij af hoe het verder moet gaan. Wanneer gaat ie zelf beginnen eten en hoe pak ik dit het best aan?

    Bedankt!

    Marjan

  • #2
    Hallo Marjan!
    Gewoon nog een tijdje doorgaan.
    Als het jong op een gegeven moment vliegpogingen doet,kan
    je er een bakje eivoer met er doorheen wat gemalen zaad en gewoon zaad bij zetten.
    Als je ziet,dat hij daarvan eet,kan je het handvoederen wat minder doen.
    Jongen worden door de ouders dikwijls nog tot ca.30 dagen bijgevoerd.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      en een man voert toch later ook de jongen of is dat niet toepasbaar hier?

      wat ik bedoel voor de mensen die het niet helemaal snappen. bij kanarie's doe je wel eens je jongen bij de ouders weg en de hele jonge vogels worden wel eens bijgevoerd door een oudere man die je bij de jongen laat zitten.

      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
        en een man voert toch later ook de jongen of is dat niet toepasbaar hier?

        wat ik bedoel voor de mensen die het niet helemaal snappen. bij kanarie's doe je wel eens je jongen bij de ouders weg en de hele jonge vogels worden wel eens bijgevoerd door een oudere man die je bij de jongen laat zitten.

        mvg Ben

        Opmerking


        • #5
          ik bedoel niet nu maar Antoni zei dat de ouders nog tot ca. 30 dagen bijvoeren dan bedoel ik zou je dan niet het jong de 25ste dag ofzo bij de oudere vogels in kunnen doen dat die de laatste ca 5 dagen nog even het laatste bijvoeren? nee nu kan dat natuurlijk niet. maar ik deed mijn jongen ook niet zo vroeg bij de ouders weg dan konden ze zo goed als wel zelfstandig eten hoor.

          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking

          Working...
          X