Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een vraagje van een a-duivenkenner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • een vraagje van een a-duivenkenner

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraagje. Ik wil een mooi huis kopen maar mijn buurman daar heeft een groot duivenverblijf staan. Ik vraag mij af in hoeverre ik hier geur overlast van ga krijgen. help kan iemand mij advies geven?

    AL vast bedankt,

    een misschien potienele koper!

  • #2
    Hallo Koper:

    Ik woon in een land waar vroeger vrijwel iedereen duiven hield.

    Om de dieren in goede gezondheid te houden worden de hokken dusdanig verlucht dat er nauwelijks van geurhinder sprake KAN of ZAL zijn.
    Of de duivenmelker moet Jan Steen heten .

    Groeten,
    Wessel van der Veen.

    Opmerking


    • #3
      Ik ben zo'n beetje opgegroeid tussen de postduiven, een goede duivenmelker maakt het hok dagelijks schoon. Geuroverlast is zeker niet gebriuikelijk. Hooguit wat veerstof af en toe, maar dat is zo licht, dat waait wel weg.

      Als je zelf een of meer katten hebt zou ik wel van te voren even overleggen, sommige duiven/vogelhouders zijn daar een beetje allergisch voor. :-)
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Postduiven waren vroeger zeker in Rotterdam een gewoon iets.
        Stankoverlast zal je er niet van hebben denk ik,mits het een echte
        duivenmelker is.Want die maken hun hokken goed schoon.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          mijn ervaring is van toen we nog op het dorp woonde en de overlast voor wat betreft stank dat valt zoals de rest al schrijft wel mee.


          waar je wel mee te maken kunt krijgen is dat de duiven bij jouw op de dakgoot gaan zitten en dat is ook niet erg maar waarom ze dan altijd daar moeten ....... laten ze dat in hun hok doen zodat de eigenaar het ook zelf kan opruimen.

          mocht het in de tuin terecht komen duivenmest is prima voor de tuin.
          Henk Dijkkamp

          Ik weet niet alles maar doe mijn best.

          Opmerking


          • #6
            Zelfs dat hoort niet, daar ging het dan bijna zeker om sierduiven.
            Postduiven mogen een uurtje vliegen en gaan dan zelf weer hun eigen hok in.

            Postduiven... ik kom er nooit meer overheen...
            Mijn vader hield duiven en mijn moeder ziet ze vliegen....
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Zelfs dat hoort niet, daar ging het dan bijna zeker om sierduiven.
              Postduiven mogen een uurtje vliegen en gaan dan zelf weer hun eigen hok in.

              Postduiven... ik kom er nooit meer overheen...
              Mijn vader hield duiven en mijn moeder ziet ze vliegen....
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Hallo koper,
                Denk wel aan je was die je misschien buiten wilt hangen
                Want poepen kunnen ze wel!!
                Gr,Mirjam

                Opmerking


                • #9
                  Hallo,
                  dat duiven zouden poepen en de was bevuilen als ze vliegen is niet waar ,duiven zullen je was niet bevuilen maar andere vogels die er overheen vliegen,duiven hebben de goede eigenschap dat ze tijdens het vliegen niet poepen.

                  m.vr.gr. harry,

                  ps. ben geen duivenmelker
                  m.vr.gr. Harry

                  Opmerking


                  • #10
                    Mischien komt er wel vogelgriep hebben ze ophokplicht er schijnt zelfs nog een oude politieverordening te bestaan dat ze maandag,s op wasdag niet mogen losvliegen.Weet je in ieder geval wanneer je moet gaan wassen. groeten eddie

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Dan liegt Gebbink toch niet Wessel....
                        Hij zei niet dat ze niet poepen tijdens vliegen, hij heeft niks gezegd over bij het opstijgen....
                        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          ook ik ben opgegroeid tussen de duiven en ik kan je zeggen dat de was noch de goot bevuild werden

                          Opmerking


                          • #14
                            Daniel
                            Hadden jullie een plat dak dan !!!!
                            Ook ik ben met postduiven opgegroeid en heb ze samen met mijn vader jaren gehad naast vogels.
                            zoals Wessel al zei tijdens het lossen begin het poepen gelijk en Hans opmerkte opstijgen is nog geen vliegen, volgens mij is dat ook al vliegen trouwens !! Maar om dit opstijgen even als aparte handeling te zien, wanneer een duivenmelker, zijn duiven uit laat moeten ze toch ook opstijgen, of je moet op een hoge berg wonen en dan tijdens dit opstijgen is bij mijn moeder en buurvrouwen regelmatig TOCH de was bevuild tot grote ergenis en de goten hier waren ze gek op,mijn vader was gewoon verplicht om deze minimaal 2 keer per jaar bij ons zelf en de buren schoon te maken anders , kreeg je toch een troep op de stoep,maar dan nog gaan ze gewoon aan het groen/mos op de dakpannen verder,waarschijnlijk vinden ze hier iest in wat lekker of nodig is.
                            en de opmerking van postduiven worden uit gelaten en komen na het vliegen gelijk naar binnen,ja ja moet je toch eens proberen je nek te bewegen zodat je omhoog kan kijken bij duivenmelkers , Bij ELKE duivenmelker zitten de duiven ook regelmatig op het dak,zeker de duivinnen welke geen jongen hebben en als er dan ook doffers bij vliegen, gaan deze ook op zoek naar duivin ,met ' weduwschap' doffers heb je dit probleem minder en als je de pech heb dat een duif ooit is verschrokken op de klep dan zal deze ook tijdens een vlucht eerst op het dak landenen hier soms tot grote ergenis van de melker hier een half uur blijven zitten en heb je dit met een vitesse duif dan zijn de prijzen al afgelopen, dus van duiven heb je best overlast.
                            het probleem tegenwoordig is dat de tolerantie bij de meeste mensen totaal verdwenen is. Vroeger werd zelfs de was van de buren niet opgehangen wanneer er duiven van de buurman thuis moesten komen en mocht je ook varkens in de bebouwde kom houden. Nu beginnen ze al te klagen wanneer er grasparkieten aan het krijzen zijn,over ara's maar gezwegen,maar wanneer zoon of dochterlief in de vroege ochtend rond 6 uur wordt afgezet thuis ,met meer dan 100 decibel aan geluid vanuit de auto zodanig dat de hele straat rechtop in zijn bed zit,moet kunnen we zijn allemaal jong geweest krijg je dan als antwoordt
                            Het CDA heeft hier de mooie slogan ,normen en waarde voor bedacht,maar door het andere stokpaardje ,ieder mens heeft recht op vrije meningsuiting kan ieder voor zich zijn normen en waarde zelf bepalen !!!!!!!!!!!!!
                            Leve Nederland het land waar zogenaamd alles kan en mag, blij dat ik ver weg woon !

                            Jan de Nijs ,Curacao

                            Opmerking


                            • #15
                              dank je wel jan dit had ik eigenlijk ook willen schrijven maar ja er zijn er altijd die beter weten
                              Henk Dijkkamp

                              Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                              Opmerking

                              Working...
                              X