Mededeling

Collapse
No announcement yet.

In conditie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • In conditie?

    Ik heb een vraag, ik heb deze ook al aan bevriende kwekers gevraagd.
    Als een parkiet in conditie is zijn er mensen die hem dan per definitie in de broedkooi doen? Of vinden jullie dat je gewoon moet wachten tot de vogel 6 mnd rust heeft gehad?

    groeten pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    ???????????

    Is er dan geen grasparkieten kweker die wil reageren
    want de heren proffesoren hebben het te druk met elkaar denk ik
    praten in moeilijke talen enzo kword er niet goed van maak dit dorum toch alleen toegankelijk voor de ervarenen ondcer ons :
    groeten uit apeldoorn

    Opmerking


    • #3
      Hallo Pascal,
      Denk niet dat iedere forumbezoeker alle berichtjes leest
      Niet iedereen heeft daar nl.de tijd voor!!
      Maar heeft jouw parkiet al jongen gehad?en waar zitten ze nu?
      Geef eens wat meer informatie,Pascal.
      En niet gelijk zo boos worden hoor!!
      Groetjes,Mirjam

      Opmerking


      • #4
        nee maar het hier gewoon zo dat sommigen altijd overal wat over te schrijven
        hebben en daar dan een boek over schrijven bij wijze van
        en over beginnelings dingen daar zijn ze te goed voor niet iederen hoor

        pascal
        groeten uit apeldoorn

        Opmerking


        • #5
          nou wat je zegt pascal is beetje raar. hoop dat je over een poosje iets anders over ons denkt haha.

          ik ben geen grasparkieten man dus doe ermee wat je wil

          nou iedere kweker heeft zijn eigen idee dat kom je hier op dit forum ook zeker tegen er zijn altijd mensen die over sommige dingen anders denken dus ga er niet van uit dat pietje zegt dit en klaas zegt wat anders dat je gelijk op een van de 2 helemaal af gaat je moet bij het houden van vogels ook zelf leren uitvinden en open staan voor wat andere liefhebbers zeggen, doe je dit dan kun je van iedere liefhebber iets pakken en toepassen wat jou het beste lijkt.

          zo ook in dit geval de een zegt nou vind 6 maanden rust wel lang en een ander zegt in de natuur is het zo geregeld dat een vogel eigenlijk maar een kleine tijd van het jaar bezig is met voortplanten. hoevaker je je vogel zich laat voortplanten (in een jaar) hoe sneller de vogel op zijn rug ligt. dus wat ik doe ( dit hoeft niet het juiste te zijn is alleen mijn mening) dat je je vogel zoveel rust geeft zoals ook in de natuur ongeveer gebeurt.

          en je stelt 6 maanden rust duid op ook weer 6 maanden voortplanten? lijkt mij aardig veel. maja zoals ik al zei sta open voor alles maar overdenk eerst alles wat een ander zegt.

          veel succes er verder mee.

          mvg Ben

          P.S. geduld is een schone zaak zul je bij het houden van vogels ook moeten hebben.
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            Hier heb je wat info.





            Succes.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              In conditie

              Ok mensen dan zal ik allereerst even excuses maken
              voor mischien een iets wat voorbarige reactie!
              Het is inderdaad zo, ik type zo snel mogelijk mijn vraag waadoor deze mischien
              onduidelijk word.
              En winterkoning eigenlijk heb ik alles wat jij zegt al gedaan, en heb ook vaak kontakt met bevriende kwekers. Ook heb ik al een hoop boeken gelezen ik denk niet dat er meer te lezen is.
              Soms word ik ongeduldig en begint het te kriebelen en wil ik de vogels al koppelen terwijl ik eigenlijk al weet dat ik moet wachten


              Wat betreft mijn vraag zoek ik eigenlijk alleen bevestiging van wat ik eigenlijk al weet. Het zit zo ik had in mijn kweekruimte slecht licht en heb pas nieuwe vogels aangeschaft, toen ik het licht had aangepast kwamen de vogels beter in hun vel de fout die ik maakte is dat ik ze gelijk naar 15uur licht heb gebracht en dat sommige vogels nu al broedrijp zijn en andere niet.
              Ik weet dat ze afgelopen maart nog in de broedkooi zaten dus dat er tot maart mee is gekweekt. Nou zeggen sommigen als ze in broedkooi conditie zijn gelijk in de broedkooi en andere je moet gewoon een half jaar wachten, (de vogels dus sparen) en dat doe ik dus ook nu, als is dat soms erg moeilijk


              groeten pascal
              groeten uit apeldoorn

              Opmerking


              • #8
                reactie's

                Winterkoning
                zit jij op linken te wachten van jan en alleman?(wel zo gemakkelijk toch?).(sorry henk3,ook deze hele regel staat er anders dan ik bedoel te zeggen,maar dat weet jij denk ik wel).
                als iemand anders die linken kan vinden dan kan jij dit toch ook?
                Ik voel me opeens helemaal overbodig, Ha, ha,ha.

                Nou Pascal, Je laatste boodschap verschaft toch wat meer duidelijkheid en is ook wat vriendelijker neer getypt, ga zo door en het komt allemaal wel goed.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  In conditie

                  hoi winterkoning

                  eigenlijk zocht ik naar mensen die het met me eens waren (met mijn idee)
                  dat ik ze dus nu al kan inzetten tegen beter weten en advies in
                  en parkieten doen 8 tot 9 weken over een nest sommigen langer en andren beginnen pas later met leggen....... en de vorige eigenaar begint december mijn rekenfout dus
                  En natuurlijk observeer ik de vogels regelmatig en de meeste poppen zijn gewoon nog moe op een enkeling na en daar kan ik geen gewenste koppels
                  mee vormen dus wachten is de juiste beslissing voor mij



                  PS henk

                  heb via jouw al veel mooie sites met zeer handige info bezocht
                  dus ben jij zeker niet overbodig!!!

                  groeten pascal
                  groeten uit apeldoorn

                  Opmerking

                  Working...
                  X