Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pokken of niet? Kanaries ernstig ziek! Hulp gevraagd.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pokken of niet? Kanaries ernstig ziek! Hulp gevraagd.

    Hoi, ik heb 5 kanaries in een voliere zitten en deze dieren zijn ernstig ziek geworden.
    Eerst werden de pootjes niet goed. Eigenlijk zag ik vorig jaar al dat mijn Timbrado een dikke achterteen had. Weet dit aan het vechten en dus niks aan gedaan buiten een beetje wondzalf. Hielp niet maar de vogel bleef monter en dus heb ik het zo gelaten.

    Daarna merkte ik dit voorjaar dat mijn andere twee Timbrado's ook slechte pootjes kregen. Dacht aan kalkpootjes omdat ze de schubjes wat uit hadden staan. Deze vogels zijn allemaal broertjes van mekaar. Insmeren met wondzalf hielp wat maar niet volledig.

    Eergister zag ik dat mijn Harzer een wondje onder de snavel had en dat een van de Timbrado's sneller ademde. Dat doet hij al maanden maar nu ineens zat hij bol en werd hij echt ziek.

    De wond onder de snavel van de harzer is vandaag echt een woekering geworden en de Timbrado zit bol en gaat dood

    Alle kanaries hebben nu wondachtige verdikkingen op hun pootjes en de symptomen zeggen mij dat ze pokken hebben. Het lijkt op bumblefoot maar dan her en der versprijd.

    Pokken gaan echter veel sneller en deze vogels hebben al lange tijd last van hun pootjes.

    Wat kan er aan de hand zijn en wat moet ik doen? De dierenarts heeft geen idee wat het is en op internet kan ik ook niks vinden. Ik geef ze nu propalin door het water en behandel hun pijnlijke pootjes met wondzalf.

    Hebben ze nu de pokken of herkent iemand hier iets heel anders in? MIjn zebravinken hebben echt nergens last van en ze bouwen nesten en broeden dat het een lieve lust is.

    Groet Marc

  • #2
    Ga even langs bij een dierenarts die verstand heeft van vogels, dan weet je het.
    Maar aangezien jij 1 van de anoniemen bent, kan ik (of een ander) je geen naam van zo'n dierenarts in de omgeving van jou doorgeven.
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      Nou Hans,

      Misschien kan dat toch wel.

      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking

      Working...
      X