Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontwormen kromsnavels en parkieten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ontwormen kromsnavels en parkieten.

    Hallo forum-leden,

    Bij de tropen heb ik deze vraag gesteld als enquete, nu schijnt het dat parkieten/kromsnavelen meer/wel last van wormen te hebben en tropen niet/nauwelijks. Graag jullie reaktie.

    Ontwormen jullie de vogels ??
    zo ja gebeurt dat dan :

    A. preventief ?
    B. standaard om de ......weken,dagen,maanden??
    c. alleen bij klachten
    d. alleen de jonge vogels en nieuwkomers
    e. nooit.
    f. anders.....

    Ben nieuwsgierig naar de antwoorden. Zelf heb ik de vogels nl nooit ontwormt en weet eigenlijk ook niet of ze gevaar lopen.Ze zitten wel binnen dus besmetting van buitenaf lijkt me niet mogelijk.

    Groetje Aussie.

  • #2
    ontworm altijd in het voorjaar voor de broed en in het najaar na de broed

    Piet

    Opmerking


    • #3
      Ik nooit, nooit gedaan en niet van plan.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        ontwormenD

        De parkieten zou je eigelijk tweemaal per jaar moeten ontwormen ik zelf gebruikt levamisole 10 0/0 van dit middel 5 ml op 1 liter water en dat 2 dagen lang . dit voor de kweek en voor de tentoonstelling. Dr grasparkiet.

        Opmerking


        • #5
          ontwormen

          ik ontworm mijn parkieten twee keer per jaar met druppels door het water (merk;koudijs),dit doe ik dan twee dagen ,daarna vitamines een flesje met een samenstelling waar honing bij zit (stihodru of zo) werkt ook erg goed bij rui en beginnende ziekte beeld,dit dus ook weer twee dagen ,
          groetjes flyingdeb

          Opmerking


          • #6
            Ik ontworm mijn splendids ook 2x per jaar, 1x voor de broed, 1x na de broed.

            Wat voor soort parkieten heeft Ton Koek dat hij ze niet hoeft te ontwormen?

            Opmerking


            • #7
              Ontwormen

              Ik geef mijn vogels (pruimekoppen en caiques) 1 keer in een jaar een ontworm kuur.
              Dit altijd vroeg in het jaar Mrt/april.
              Verder nooit.

              doei egon

              Opmerking


              • #8
                wormen

                hallo aussie,

                ik ontworm 2 keer per jaar,heb parkieten buiten en binnen,maar heb wel begrepen van een dierenarts dat dit te weinig is,hij zegt om de drie week .
                dit omdat eitjes uit de grond zich zo snel in het lichaam weer onrwikkelen tot volwassen wormen.
                er gaat bij mij dan ook wel eens wat dood aan wormen.
                heb dus nog niet de juiste methode ontdekt.
                weet dat vrienden wel dagelijks een knoflook aftreksel of preparaat gebruiken door het drinkwater.

                groet rob,

                Opmerking


                • #9
                  Het voeren van rauwe ui of knoflook is dus geen probaat anti-wormmiddel!

                  Onder het mom 'baat het niet dan schaad het niet' is het in ieder geval wel een leuke aanvulling op de gevarieerde menukaart van papegaaien.
                  Amigo de los Psittacidos

                  Look deep into nature and you will understand everything better

                  Opmerking


                  • #10
                    Ontwormen grote parkieten

                    Ik ontworm mijn vogels met appelazijn. Dit helpt bij mij prima. Ik heb deze tip van een parkietenkweker. Op een andere manier ontworm ik niet. Ik geef dit iedere zaterdag en zondag.
                    Groet Goudvink

                    Opmerking


                    • #11
                      Appelazijn draagt hooguit bij aan een (zuur) milieu en daar hebben wormen toevallig een hekel aan,

                      MAAR . . . . . . het is geen wormmiddel!

                      Wormen verlaten op z'n gunstigst het vogellichaam, maar worden niet gedood.
                      Herbesmetting kan daarom vrij gemakkelijk plaatsvinden.

                      Je kunt dus echt niet spreken van 'ontwormen met appelazijn' dat is een misverstand!
                      Amigo de los Psittacidos

                      Look deep into nature and you will understand everything better

                      Opmerking


                      • #12
                        Zou het niet verstandiger zijn om aan een dieren arts met spec vogels hier over een stuk je te schrijven en wat voor ontwormmings middel wij als vogel liefhebbers het beste kunnen gebruiken.

                        Opmerking


                        • #13
                          Wormen en middelen daar tegen.

                          Ontdek de nieuwste tips en adviezen voor de gezondheid van uw huisdier. Expertise en zorg door Dierenkliniek De Toren.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Ook ik ontwormd mijn kromsnavels 2 keer per jaar met panakuur door een paar druppels in de bek te doen, ook nieuwe aangeschafte vogels worden altijd gelijkt ontwormd en de snavel en pootjes in gesmeerd met epinol,o.a tegen mijt en dan apart gezet en na een paar weken pas bij de andere vogels geplaatst

                            Opmerking


                            • #15
                              Volgens mij is hier al antwoord opgegeven
                              maar zie het zosnel niet

                              vandaar................................moeten Agas die binnen zitten ook ontwormt worden
                              zo ja hoevaak en met wat

                              Opmerking

                              Working...
                              X