PDA

Bekijk Volledige Versie : Vogeldiefstal

iDock
05-09-2007, 18:21
Hallo, vandaag heb ik het treurige bericht ontvangen van een vogeldiefstal bij een nog maar 10 weken geleden overleden vogelliefhebber.

Mijn verzoek is om hier op uw site een stukje te plaatsen, om andere kwekers te waarschuwen over dit feit. Of via email uw leden / bekenden te informeren over dit feit.

hieronder vindt u het door mij ontvangen bericht.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

H. van Luyt

Goedemiddag meneer, mevrouw,

Afgelopen nacht zijn bij ons de "toverbal" en ongeveer 24 catharinaparkieten meegenomen van ons pa. Het betreffen de allerbeste kweekkoppels en vogels die hij had. Voor ons is dit erg emotioneel omdat hij nog maar 10 weken geleden overleed. Het kweeknummer van ons pa ( Ad Dam) was CW31.

In de nacht van zondag op maandag is er op de schutting aan de buitenkant met lichtgroene verf een grote verfplek gemaakt. De vogels zijn uit de kooi gehaald in de nacht van dinsdag 4 september op woensdag 5 september.

Door de politie is gevraagd hiervan een melding te verspreiden onder zo veel mogelijk vogelliefhebbers. Ik heb echter het adres niet van alle kwekers. Zou U alstublieft kunnen zorgen dat alle leden van jullie club dit bericht krijgen te horen.

Wij willen U alvast hartelijk bedanken.

groetjes Ad en Corrie van Leest-Dam.

jan de nijs
05-09-2007, 18:48
hallo iedereen
Dit is gebeurt in Oudenbosch in West Brabant, dus ook graag onze zuider buren opletten wanneer er Catharina's aangeboden worden.
De vogels van Ad Dam waren van prima kwaliteit en de 'toverbal' was een bonte turquiose(bont zeegroen) deze vogel was uniek dus met name wanneer U deze ergens ziet of weet te zitten, kunt u ook een persoonlijk mail sturen naar mij, zodat ik verdere stappen kan ondernemen.
de andere kleuren wie Ad had, waren groen,D groen,DD groen, turqoise, D turquoise,DD turquoise, lutino en ino turquoise geen grijsvleugels (gezoomde)

Jan de Nijs
tropark@carib-online.net

Henk3
05-09-2007, 19:12
Misschien kun je het ook nog even aanmelden bij de N.B.v.V. en eventueel ook even bij de Algemene bond.
http://www.nbvv.nl/content.asp?page=32

Ton Koek
06-09-2007, 12:59
Ik had het bericht ook netjes van de districtsvoorzitter (NH) gekregen, het staat inmiddels op de site van Vogelvereniging Haarlem en van de SAP & PA.

Dit soort laffe daden zou zeer zwaar bestraft moeten worden, vind ik.

De familie; sterkte!

iDock
06-09-2007, 13:55
Voordat dit schandalige feit op dit forum is geplaatst, heb ik alle distriktsvoorzitters (die over een emailadres beschikken) en de NBVV hiervan op de hoogte gebracht, hoop dat zij het nieuws ook zullen verspreiden, en zo de pakkans van de dader(s) te kunnen vergroten.

dijkkamp
07-09-2007, 00:33
jan ik heb jouw stukje ook even bij een topic op vogelarena geplaatst inclusief je mail adres hoop dat je hier geen bezwaar tegen hebt

jan de nijs
07-09-2007, 01:48
geen bezwaar Henk

naruch
07-09-2007, 10:18
gewoon schandalig, ik heb dit stukje ook overgenomen en op de vogelsite gezet waar ik moderator ben.( neem aan tot dit geen probleem is)

zo moeten we proberen de pakkans te vergrooten.

Van Leest
07-09-2007, 13:24
Beste Vogelliefhebbers,

Namens de familie wil ik iedereen bedanken voor de steun die ons wordt gegeven en de moeite die iedereen voor ons doet om het zoveel mogelijk bekendheid te geven en de pakkans te vergroten.
De emotionele waarde van deze diefstal is voor ons bijzonder groot en daarom waarderen wij des te meer het medeleven van de vogelwereld.

Wij hopen dat er ooit een spoor richting de daders loopt en elke hulp daarbij is meegenomen!

Groeten, Caroline van Leest