Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagprograma 2007 tot 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vraagprograma 2007 tot 2009

    Graag wil ik weten wat andere verenigingen doen met het nieuwe vraagprogramma ik denk dat ik ga pleiten bij ons voor gewoon aan houden en alle gloster consort in een groep en niet allemaal apart is leuk waar meer dan 160 tot 200 glosters maar als je er een stuk of 20 op de TT hebt heb je er steeds 2 in een groep is toch niet wat,!!!!!! Wat vinden Jullie?

    Wat ik vind is dat ik als secretaris weer een bult werk meer krijgt en je schiet er niets mee op en de leden denken alleen maar weer nou ik weet niet waar dit vogeltje onder valt in de groep laat maar thuis en weer een vogel minder op de TT

    Groep 185 ** # 2
    Ongekuifde rassen
    Klas
    185.001 Gloster Consort (gladkop) lipochroom intensief
    185.002 Gloster Consort (gladkop) melanine intensief
    188.003 Gloster Consort (gladkop) meer dan 50% bont intensief
    188.004 Gloster Consort (gladkop) minder dan 50% bont intensief
    185.005 Gloster Consort (gladkop) lipochroom schimmel
    185.006 Gloster Consort (gladkop) melanine schimmel
    185.007 Gloster Consort (gladkop) meer dan 50% bont schimmel
    185.008 Gloster Consort (gladkop) minder dan 50% bont schimmel

    Uiteraard is dit zo in meerdere hoofdgroepen ik heb de Gloster Consort als voor beeld genomen.
    Gr Marcel Levers

  • #2
    groepindeling

    Marcel, deze vallen onder de postuurkanaries. bij ons hebben wij de stelregel dat er minimaal 10 per groep moeten zijn ingeschreven en anders valt die groep terug in een andere kanarie groep. In het geval van de postuur komt die dan bij de gepigmenteerde kanarie groep als er beneden de 10 vogels zijn ingeschreven. Wij hebben een t.t. reglement opgesteld, die elk jaar in de vergadering besproken wordt en op of aanvullingen/wijzigingen worden doorgevoerd.

    Leden hoeven zich geen zorgen te maken in wat voor groep die vogel van hun valt. Daar is het computer programma voor. En daar zit nou de kneep want dat moet er goed ingevoerd worden. Maar dat kan gelukkig van nummer (1 t/m 100) (dit is maar een voorbeeld. Je hoeft dus niet elke vogel apart te groeperen.) ik schrijf de klassenummers altijd eerst op naar welke groepen die moeten en zo werk ik het hele vraagprogramma even door. Wel een hoopje werk. En goed controleren of er nog wat vogels vergeten zijn.

    Ook daar heb ik regels voor opgesteld, om het goed te laten verlopen. Een foutje sluipt er maar zo in.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Marcel,

      je kunt het zo bekijken: gebruik het vraagprogramma om alle soorten/kleurslagen op volgorde op de stelling te krijgen. Ook bij het voordragen bij de keurmeesters komen ze dan in die volgorde. Is voor de keurmeesters gemakkelijker om te vergelijken.
      Ik zou het vraagprogramma niet gebruiken om per groep of klasse een prijs aan te laten wijzen. Dat wordt ondoenlijk. Je kunt ook gewoon prijzen per hoofdgroep aan laten wijzen. Om bij het voorbeeld van de glosters te blijven dan spelen glosters gladkop en gekuifd samen met de duitse kuiven in hoofdgroep 34 tegen elkaar. Of misschien wel alle postuurkanaries tegen elkaar.
      Zoals Henk aangeeft je kunt ook een minimum aantal vogels per groep of per hoofdgroep vragen.
      Dan heeft een prijs ook meer waarde
      mvrgr

      Piet

      Opmerking


      • #4
        aanwijzen van prijzen

        Ja dat doen wij ook per hoofdgroep. Werkt heel goed. Je hoeft niks meer per vogel in te vullen. Je geeft gewoon aan bij welke punten de 1e of 2e prijs hoort. En walla.
        Hou er rekening mee dat dit alles overschrijft. Dus kampioenen en bondsmedailles en bondskruis en verenigings derby of wat nog meer zij. Altijd als laatste invullen anders ben je ze weer kwijt als je het andersom doet.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          henk 3 en piet

          wat jullie schrijven doen wij ook al jaren. maar het gaat mij om of je de inschrijving gaat doen op de lichroom en bont vaktor zo als beschreven in mijn eerste kolom kijk als je dat doe vallen ze onder hoofdgroep 185 maar worden ze gesorteerd op 185,001 /185,002 enz zo als ik al zij denk ik dat ik ga pleiten gewoon hoofdgroep 185 en niet al die sup groepen ga mee nemen.
          Gr Marcel Levers

          Opmerking


          • #6
            Hoofdgroepen

            Hallo Marcel, ik denk dat je mij niet helemaal goed begrepen hebt of ik heb niet genoeg info verstrekt, kan ook.

            Wij werken in totaal met 7 hoofdgroepen. Zo heb ik het ingedeeld.
            Het klassenummer van die vogels die je noemt die deel je vervolgens in onder de hoofdgroep waar je die onder laat vallen.
            In jou geval ongepigmenteerd, gepigmenteerd of postuur. Wat kanaries betreft. Bij ons 3 hoofdgroepen dus.
            2 hoofdgroepen voor tropen en 2 hoofdgroepen voor parkieten.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              ja henk 3 dat snap ik wat je bedoeld. maar dat was niet mijn vraag ik wil weten of er verenigingen zijn die zich presies aan de volgorde zo als in blok1 heb gezet of dat ze het oude systeem aanhouden zo als het was
              Gr Marcel Levers

              Opmerking


              • #8
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Beste henk 3
                  Gloster Consort is en blijft hoofdgroep 185 maar als je eerst 10 Gloster Consort inschrijft deed je dat onder nummer 185,001 als inzender kreeg je eerst 10 kooi nummers op volgorde als je nu 10 Gloster Consort inschrijft dan moet je de 10 glosters verdelen onder de 8 sub groepen zo als hier onderstaat

                  185.001 Gloster Consort (gladkop) lipochroom intensief
                  185.002 Gloster Consort (gladkop) melanine intensief
                  188.003 Gloster Consort (gladkop) meer dan 50% bont intensief
                  188.004 Gloster Consort (gladkop) minder dan 50% bont intensief
                  185.005 Gloster Consort (gladkop) lipochroom schimmel
                  185.006 Gloster Consort (gladkop) melanine schimmel
                  185.007 Gloster Consort (gladkop) meer dan 50% bont schimmel
                  185.008 Gloster Consort (gladkop) minder dan 50% bont schimmel

                  Dan moet je als secretaris dit ook in sub groepen verdelen en als je dit bij iedereen hebt gedaan.
                  verdeel je de kooinummer en mag de inzender weer kijken naar kooinummer 120 is vogel Gloster Consort (gladkop) meer dan 50% bont intensief en kooinummer 132 is vogel Gloster Consort (gladkop) melanine schimmel enz

                  dat is en voor de secretaris en de inzender niet makkelijk

                  denk dat ik dus gewoon de Gloster Consort in laat schijven onder 1 nummer zonder de sub groepen en mij en de leden daar mee een plezier doe.
                  Gr Marcel Levers

                  Opmerking


                  • #10
                    Hoofdgroepen

                    Hallo Marcel, ik hoop dat ik het nu snap wat je bedoeld met hoofdgroep blijft hoofdgroep.
                    Ik weet niet welk t.t. programma jullie gebruiken maar wij die van Kl. E.

                    Dat de hoofdgroepen zo blijven als dat ze op de t.t. cd-rom staan. Dat hoeft dus niet het geval te zijn. Dat kan je voor een onderlinge t.t. allemaal wijzigen.

                    Ik zal het voorbeeld van jou postuur kanaries even aanhouden. Alles wat in groep 185 valt komt op nummer onder elkaar te staan. Daar heb je als secretaris helemaal geen omkijken naar. Dat doet het t.t. programma dan wel.

                    Zo wordt het dan bij ons in de catalogus weergegeven als je het in de pc veranderd hebt naar een onderlinge t.t. En de hoofdgroepen bij elkaar gevoegd hebt. De hoofdgroepen worden nu eigenlijk groepen.

                    Hoofdgr. 7 Postuurkanaries
                    Groep 185
                    Gloster Consort (gladkop)
                    185.001 Gloster consort (gladkop)
                    Enkelingen
                    100 2 naam inzender j 6 EK 88

                    Groep 188 Gloster Corona (gekuifd)
                    188.001 Gloster corona (gekuifd)
                    Enkelingen
                    150 9 naam inzender 20 EK 92 Kamp.

                    -------------------

                    Zo heb je niks te maken met al die hoofdgroepen maar heb je ze samengevoegd.
                    Nummer 100 is kooinummer,
                    2 is deelnemernummer,
                    naam inzender,
                    j is jeugd,
                    6 is het ringnummer,
                    EK is eigen kweek,
                    88 is behaalde punten.

                    Wij beginnen met hoofdgroep 5 omdat de hoofdgroepen 1 t/m 4 gereserveerd zijn voor zangkanaries.

                    Hfd. groep 5 kleur kanaries gepigmenteerd
                    Hfd. groep 6 kleur kanaries ongepigmenteerd
                    Hfd. groep 7 postuur kanaries

                    Je kan er je eigen namen aan geven.

                    Dus in totaal 7 hoofdgroepen. En per hoofdgroep 1 kampioen.
                    In elke hoofdgroep zijn dus groepen samengevoegd maar blijven wel de groepen bestaan en komen dan ook bij elkaar in de catalogus te staan.

                    Ik hoor het wel weer.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      wij doen het ook in die trend maar dan de groepen aan houden zo als in het vraagprogramma


                      HOOFDGROEP 30
                      ONGEKUIFDE EN GEKUIFDE RASSEN
                      GROEP ** # 2
                      KLAS 185.001
                      GLOSTER CONSORT ( GLADKOP )
                      Gr Marcel Levers

                      Opmerking


                      • #12
                        hebben jullie dan ook een kampioen per hoofdgroep? Dat zijn er 99 volgens het vraagprogramma!
                        mvrgr

                        Piet

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoofdgroepen

                          Dat is dus ook meteen het verschil.

                          Als je de Hoofdgroepen aan houd zoals in het vraagprogramma is dat eigenlijk niet geschikt voor een onderlinge t.t.

                          Je kan zelf je hoofdgroepen bepalen door ze samen te voegen. En dan kan je ook de kampioen op die bepaalde hoofdgroepen zetten. Dus bij ons maximaal 7 kampioenen + eventueel nog een openklasse kampioen. Maar die gaat over alle OK vogels van de t.t..

                          Hoofdgroepen worden dan dus groepen die weer in de door jou zelf bepaalde hoofdgroepen ondergebracht worden als groepen. Veel handiger. En ook veel minder werk. Al is het nog werk genoeg.

                          Nog even een klein voorbeeldje:
                          Hoofdgroep 8: Australische prachtvinken - papagaaiamadine soorten - lochura soorten + bastaarden.
                          Hoofdgroep 9: Afirkaanse prachtvinken - kwartels - duiven en europese cultuur vogels - vruchten en insecten eters + bastaarden. Zijn er minder dan 10 inchrijvingen dan komt er één kampioen uit voor beide groepen.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Piet
                            hebben jullie dan ook een kampioen per hoofdgroep? Dat zijn er 99 volgens het vraagprogramma!
                            nee dat hebben we niet dit is onze kampioen lijst

                            KAMPIOEN STAM :
                            naam 368+ punten

                            KAMPIOEN STEL :
                            naam 183 punten


                            KLEUR KANARIES ENKELIGEN

                            KAMPIOEN ONGEPIGMENTEERD MET ROOD:
                            Naam 90 punten

                            KAMPIOEN GEPIGMENTEERD MET ROOD:
                            naam 89 punten

                            KAMPIOEN ONGEPIGMENTEERD ZONDER ROOD:
                            Naam 90 punten

                            KAMPIOEN GEPIGMENTEERD ZONDER ROOD:
                            naam 90 punten


                            POSTUUR KANARIES

                            KAMPIOEN HOUDING RASSEN:
                            naam 91 punten

                            KAMPIOEN VORM RASSEN:
                            naam 90+ punten

                            KAMPIOEN GEKUIFDE EN ONGEKUIFDE VOGELS:
                            Naam 90 punten


                            TROPEN /KROMSNAVELS

                            KAMPIOEN TROPEN/KROMSNAVELS
                            naam 89 punten


                            EUROP. CULTUURVOGELS EN BASTAARDEN

                            KAMPIOEN EUROPESE CULTUURVOGELS EN BASTAARDEN:
                            naam 91 punten

                            KAMPIOEN C VOGELS:
                            naam 90 punten
                            Gr Marcel Levers

                            Opmerking


                            • #15
                              Gewoon doen wat makkelijk voor je is.

                              Als dit jullie goed bevalt, niet veranderen. Ik hou het bij ons systeem.
                              Het is ook maar wat je gewend bent.
                              Verschil met jullie is ook dat er bij ons maar één kampioen per hoofdgroep kan zijn. En dan moet die ook nog aan de punten komen die daar minimaal voor gelden volgens ons reglement.

                              Bij ons worden ook stellen en stammen gevraagd natuurlijk maar daar hebben we weer aparte regels voor: bepaald aantal stammen moet ingeschreven zijn want anders tellen ze als enkelingen voor de prijzen. Idemdito voor de stellen. Het kan dus zijn dat hier bij ons ook nog een kampioen uit valt.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X