Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloedluis bij gritbakje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bloedluis bij gritbakje

    ik heb last van bloedluis volgens mij ik geef mijn vogels grit in het welbekende tt waterbakje. nu had ik in de winter al wel wat last ervan alles goed schoongemaakt. en haal de waterbakjes weer tevoorschijn grit erin en nu zitten ze er weer. ze zitten precies tussen het waterfonteintje en het frontje. ik gebruik altijd 404 staat er heel groot op. maar ben bang als ik dit over het voer heen spuit dat dat slecht is voor mijn vogels. dus mijn vraag is welke spray kan ik wel gewoon door het gehele hok incl. voer spuiten?

    mvg Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    Hallo Ben,
    Vreemd dat bloedluis in je gritbakje zit,niet goed schoongemaakt dus!!
    Pak een teentje knoflook,pers dat uit en doe dat in een kan water wel even laten trekken tot de knoflook je neusgaten uitkomt!!en leg daar dan je vieze bakje(misschien nog meerdere bakjes of flesjes??) met bloedluis in!!
    Geef je vogels ook vers geperste knoflook in het bad en drinkwater dan voorkom je misschien??? nog een explosie bloedluis en.....kijk eens naar de discussie over luchtpijpmijten en bloedluis hier op vogelcafe daar vind je misschien nog meer ideetjes???
    Succes Ben.
    Groetjes,Mirjam

    Ps je kunt ook nog knoflookpoeder extra over de bodem strooien.

    Opmerking

    Working...
    X