PDA

Bekijk Volledige Versie : gezocht ZANG voor in voliere

Ben86
31-08-2007, 17:34
ik wil graag een beetje zang in mijn voliere ik heb kleine tropen zitten en me vader heeft wel rode kanarie's (in ander hok maar zang hoor je wel) maar nu dacht ik van misschien een zangkanarie ofzo erbij? wat raden jullie aan?

ik ben eigenlijk beetje uitgekeken op de gele kanarie wil dan wel graag een groene ofzoiets beetje niet te opvallende kleuren zeg maar. wat raden jullie me aan als opties? ook graag zeggen als je een andere vogel weet.
alvast bedankt

mvg Ben

kingfisher
31-08-2007, 18:02
ik wil graag een beetje zang in mijn voliere ik heb kleine tropen zitten en me vader heeft wel rode kanarie's (in ander hok maar zang hoor je wel) maar nu dacht ik van misschien een zangkanarie ofzo erbij? wat raden jullie aan?

ik ben eigenlijk beetje uitgekeken op de gele kanarie wil dan wel graag een groene ofzoiets beetje niet te opvallende kleuren zeg maar. wat raden jullie me aan als opties? ook graag zeggen als je een andere vogel weet.
alvast bedankt

mvg Ben

Denk eens aan een edelzanger (zwartkeel)die zingen prachtig wel in de wat duurdere klasse weer.
Ik heb er zelf een stuk of 15 en elke ochtend en avond is het èèn fluitconcert.
mvg,
Kingfisher

Ben86
31-08-2007, 19:04
maar ook als ik maar 1 man zou gaan houden? het is niet de bedoeling om ermee te kweken. kweken zou dan echt meer als extra zijn.
en zijn ook haast niet te koop of wel? zie niet veel op internet staan tenminste.

kingfisher
31-08-2007, 19:45
ook als je ze alleen zou houden zingen ze goed maar waarom?
Als je er niet mee wilt kweken ok,maar je zou wel een koppel kunnen houden en doen ze wat is het meegenomen toch?
En ik zie ze toch wel op internet,je moet alleen een beetje zoeken en er misschien een eindje voor rijden en niet iedereen vraagt belachelijke prijzen er zit er af en toe ook wel eens een normale tussen(eigen ervaring).
En wil je ze echt hebben wil ik na het seizoen wel eens voor je kijken in mijn eigen vogelbestand.
Maar dan praat ik wel over volgend jaar maar dit is meer iets voor een pbtje.
mvg,
Kingfsher

girlits
31-08-2007, 21:31
Ik heb verschillende vogels die prachtig zingen tot ze beginnen te nestelen dan word de man een stuk rustiger.Kun je niet beter een bastaardputter of zo nemen? groeten eddie

Ben86
01-09-2007, 00:01
ja idd dan word het een pbtje. en als je over toch wel "duurdere" vogels praat dan wacht ik ook wel liever tot volgend jaar zomer als mijn vogels uitgebroed zijn of moet nu ergens tegen aanlopen maar heb al aardig wat uitgegeven aan aanschaf en wil zowieso dat eerst bekijken hoe dat allemaal loopt.

tis meer een wens van wat zijn de mogelijkheden en een mooie zinger is iets gewoon prachtig. ja inderdaad als ik de kans krijg en het niet te moeilijke vogels zijn met broeden (ook geen problemen vormen met mijn andere vogels) dan is het wel leuker.

bastaart putter? wat moet ik me daarbij voorstellen? een putter met kanarie zang? of wat bedoeld u?

mvg Ben

Ton Koek
01-09-2007, 01:30
Een kanarie in een wat natuurlijker kleur kan vaak ook uitstekend zingen, die kan ook zonder problemen zonder popje(s) gehouden worden.

Een putter/kanarie is inderdaad een kruising tussen beide soorten.

Ben86
01-09-2007, 18:26
ja wat voor zang weet ik niet precies ben opzoek naar een vogel die mooi zingt dat kan idd alle kanten op. prijs, het liefst niet veel:p maar niet belangrijkste punt.

wat ik wel belangrijk vind is dat de vogel bij mijn vogels past (geen dominerend soort) en ongeveer hetzelfde eet. bijvoorbeeld, ik voer nu droog zaad geen insectenvoer dat zou dus wel een grotere aanpassing zijn en ik nog niet weet of ik die aanpassing zou willen.

mvg Ben

girlits
01-09-2007, 18:37
Dan kun je als je een droge voliere hebt de girlits overwegen :D die is niet zo moeilijk als de winterkoning:D en makkelijker met voeding en zingt normaalgesproken de hele dag niet zo hard als een winterkoning maar toch nog luid genoeg zonder dat het soms teveel van het goede word. groeten eddie

Ben86
01-09-2007, 18:58
en wat voor vogel mag de girlits zijn dan? ken deze vogel niet eigenlijk.
mvg Ben

kingfisher
01-09-2007, 20:16
en wat voor vogel mag de girlits zijn dan? ken deze vogel niet eigenlijk.
mvg Ben
Hallo Ben ,de girlitz is een europese kanarie,zie foto,schitterende vogels ondanks een eenvoudig verenpakje.
Heb zelf een koppel en zal ze niet gauw meer weg doen,heb er veel plezier van en zijn (bij mij) rustige vogels mits je ze de ruimte geeft.

mvg,
Kingfisher

Ben86
02-09-2007, 01:30
oke maar nu kan ik deze vogels niet vinden hoeveel zijn deze vogels waard?(vraagprijs) en hoeveel ruimte hebben deze vogels nodig dan? wat is het verschil tussen de zang van deze kanarie en de gewone al bekende kweek kanarie?

mvg Ben

kingfisher
02-09-2007, 19:36
gewoon de latijnse naam intikken en zoeken op internet (geld ook voor alle andere vogels die je in je vizier hebt) er zijn dan verschillende hits waar ook een geluidsfragment te horen is.
want leg maar eens uit in woord hoe een vogel zingt,is niet gemakkelijk hoor.
maar verschil is er ,das een ding wat zeker is.
mvg
Helemaal mee eens en de latijnse naam is trouwens serinus serinus.
Op de site van ivn vecht en plassen staat een foto met een stukje zang van deze vogel .http://www.ivnvechtplassen.org/
mvg,
Kingfisher

girlits
02-09-2007, 21:36
De Cuculus canorus is een vogel waarvan de zang in een woord is uit te leggen:D groeten eddie

Henk3
02-09-2007, 22:45
dat die nooit zijn naam in het latijns zit te roepen hé, die koekoek.

Henk3
05-09-2007, 12:03
Die kunnen beter fluiten dan ik.

Ben86
05-09-2007, 19:14
haha ja inderdaad die is wel heel erg mooi. maja wel weer heel erg aktief;) ik weet niet of de buren dat leuk vinden. haha maar wel heel mooi.

mvg Ben

Antoni Hopmann
06-09-2007, 22:15
Hallo Ben!
Voor zang in de voliere kan je natuurlijk ook denken aan een SPAANSE TIMBRADO.
Als je geinteresseerd bent kan ik je wel een adres geven.

Ben86
07-09-2007, 17:00
oke handig haha ik zit wel heel erg aan dat soort vogels te denken passen redelijk tot goed bij mijn vogels zonder aanpassingen zeg maar.

ben wel benieuwd naar de prijs;) op internet wat ik gezien heb vroegen ze wel redelijk veel (echte tentoonstellings vogels) en dat niveau heb ik dan weer niet nodig. omdat het meer om erbij is en verder niet.

mvg Ben

Antoni Hopmann
07-09-2007, 22:58
Dit heeft niets met handig te maken Ben.Mij persoonlijk kan het niet schelen,wat je in je voliere er "maar bij" doet. Koop gewoon iets naar je zin.
Bedenk echter wel,dat een fokker ,die geregistreerd staat als QUALIFIED MEMBER OF THE SPANISH TIMBRADO SOCIETY instaat voor de kwaliteit van zijn vogels en daar intensief mee bezig is.
In ieder geval succes met je zoektocht.

Ben86
07-09-2007, 23:54
nou beste Antoni ik vind het wel handig dat u een adres voor me weet en het zou nog handiger zijn als ik die dan ook zou mogen ontvangen natuurlijk;).

wat ik bedoel te zeggen met er zomaar bij doe is het hoeft niet duur te zijn (goedkope vogels kunnen ook ziek zijn en dure vogels net zogoed) maar liever niet zo duur eigenlijk ik hoef geen vogel die je als stamvader voor de zang gebruik doe mij dat broertje maar die net niet zover komt en dus minder veel geld kost. (het verschil zal ik als leek toch niet merken zolang hij maar mooi zingt) heeft dus niks met conditie en gezondheid van de vogels te maken. ik denk dat u mij best begrijpt tentoonstellingen ga ik er niet mee draaien het is voor mezelf in mijn voliere verder niet.

en kwaliteit word getest op zang maar zoals ik al zei gezondheid staat bij mij ook hoog en die top zangvogel word voor veel geld verkocht terwijl ik met een vogel die gewoon het net niet heeft ook heel blij ben en aan zo'n vogel ook mijn nodige plezier kan beleven.

ik hoop dan ook beste Antoni dat u (of andere) me misschien aan zo'n vogel kan helpen?

mvg Ben

Antoni Hopmann
08-09-2007, 15:37
Hallo Ben!
Stuur me maar een e-mail als je wilt. Zoals je weet is dit geen verkoop-site,
dus kan ik je hier geen adres geven. Zeg gelijk even waar je woont i.v.m.de
afstand van je woonplaats.

Ben86
08-09-2007, 18:58
oke we mailen.

p.s. u heeft uw email adres niet op deze site ingesteld maar had al op andere site uw mail adres gevonden dus heb gestuurd en hoop dat het goed gegaan is en anders hoor ik heb wel.

mvg Ben