Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beige Zebravinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Beige Zebravinken

    Met beige zebravinken heb ik veel pech.Pootjes gebroken,slachtoffers van ander kleurige zebravinken Het lijkt net of ze iets missen wat andere wel hebben.Ze zijn ook wat kleiner.De kaneelkleurige licht bruin hebben dat weer niet.Heeft iemand anders ook zo''n ervaring.Gaarne commentaar.
    Hart,groet J.Drijfhout

  • #2
    Welke kleurslag bedoel je precies met beige?
    Misschien als je de hedendaagse benaming van de kleur geeft dat er wat meer info gevonden kan worden.

    Niet alle door de mens gewenste mutaties zijn in het voordeel van de vogels helaas.

    Op de site van de NZC (Nederlandse Zebravinken Club staan veel voorbeeldfoto's.
    http://www.zebravink-nzc.com/
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      beige zebravinken

      Hartelijk dank voor je snelle reactie.We hebben gekeken bij de afbeeldingen van de NZC en daar komern wij dat type niet tegen.Hij is helemaal licht beige dus ook niet bruin.Klein van stuk en uit de praktijk een kwetsbaar vogelte al eerder is er een overleden.De volgende had het moeilijk om zich in leven te houden en we zeiden als die dood gaat krijgt hij een ereplaats in de tuin.Dat beest heeft echt geknokt maar we zien hem toch achter uit gaan.Wellicht sprake van inteelt ??
      Ik wil in de toekomst zebravinken gaan kweken in de originele kleuren.Daarom ben ilk lid geworden van de NCZ m.i.v.01-01-2008.Ik denk,dat iedereen wel eens een vreemdkleurige zebravink heeft gehad.Maar dit is een bijzonder soort. Wat is er aan de hand ??????????????????????

      Opmerking


      • #4
        foto

        Kan je niet even een foto maken en hier plaatsen, ik zou die vogel wel even willen bewonderen.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Als eerste denk ik aan verzwakking door inteelt, zou dat kunnen? Zeker omdat er meerdere zwakke geboren waren.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            beige zebravink

            Beste Ton,

            Tot die conclusie waren wij eigenlijk ook een beetje gekomen.Inteelt.Ik kan je binnenkort een foto opsturen maar ik weet niet hoe ik beeld op het forum moet krijgen per e mail is het geen probleem.Bedankt en hart.groet jan drijfhout

            Opmerking


            • #7
              foto plaatsen

              Hier staat het wel beschreven: http://vogelcafe.nl/showthread.php?t=1422&page=2
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking

              Working...
              X