Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kapotte staarten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kapotte staarten

    hoi mijn pa en ik hebben vogels uitgezocht voor de tt
    ze zitten voorlopig even in broedkooien verdeeld 1kooi 1 vogel
    maar nu zie ik dat bij sommige vogels de staarten niet meer strak zijn ze krijgen nu een soort spreid staart
    hoe krijg ik die staarten weer oke
    er zitten geen vogels tegen over elkaar zodat ze dan tegen de tralies op vliegen
    mvg raymon

  • #2
    spreidstaarten

    Misschien elke dag even met de plantensproeier benevelen. Misschien dat de vogels dan de veren weer glad strijken.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Alle soorten vogels welke vanuit een vlucht,naar een broedkooi alleen geplaatst worden ervaren dit als niet prettig,ze willen eruit,begrijpelijk niet waar.
      Ze horen de andere wel maar zien ze niet dus gaan ze zoeken.
      Maar vogels voor de TT moet je wel opkooien anders heb je dit probleem straks bij een keuring,nu is de ene vogel ook van dezelfde soort rustiger dan de andere (net mensen op dit forum !)
      Vele liefhebbers gebruiken flexiglas ,welke aan de binnenzijde geplaatst wordt om zo beschadeging te voorkomen.
      Ik zelf heb dit ook gedaan,maar gebruik nu al vele jaren een veel gemakkelijkere en voor mij betere methode,door jongen vogels welke van de ouders af gehaald worden, met maximaal 5 eerst een week in de TT kooi te plaatsen en dan pas in de vlucht, ze leren zo gelijk waar het water en voer staat en in de vlucht heb ik ook een TT kooi tegen het dak aan hangen zodat er geen vogels bovenop kunnen zitten.
      Het deurtje heb ik eruit gehaald en aan de andere zijde heb ik ook nog een gat erin gemaakt,zodat wanneer er onenigheid zou ontstaan in de TT kooi ze aan beide zijde eruit kunnen.
      Die jongen vogels welke na een week de vlucht in gaan ,gaan de eerste weken elke dag nog eten en drinken in de TT kooi, dit is vertrouwd voor ze hier zijn ze zelfstandig in geworden.
      Opvallend is dat ze aan de binnenzijde nooit tegen de tralies aan gaan hangen ,maar wel aan de buitenzijde,om erin te komen.
      Gezien dit een vertrouwde omgeving is zullen de vogels later voor de TT's gelijk rustig zijn wanneer ze worden opgekooid in een broed of TT kooi.
      Dit geldt voor zowel kanaries ,tropen als parkieten, voor grote parkieten gebruikt je gewoon een kistkooi opdezelfde wijze.
      Voor sommige zal dit nu te laat zijn ,maar ook wanneer je nu direct een TT kooi ophang in je vlucht met 2 openingen ,zullen de vogels dit gaan onderzoeken en rustiger worden wanneer ze later worden op gekooid.
      Voor kanaries vindt ik het nu nog erg vroeg om ze nu al op te kooien, voor die gene welke met speciaalclubs TT's me doen bij tropen en parkieten is het nu wel de tijd, de meeste zullen ze zelfs al opgekooid hebben,over 4 weken zijn de 1ste TT's al
      Hopend jou en ook andere hiermee op de goede weg te hebben geholpen wens ik alle veel succes toe komend TT seizoen.
      Jan de Nijs Curacao

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door raymon
        ..... hoe krijg ik die staarten weer oke........
        mvg raymon
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          sprei staarten

          Bovenaan waar de staart begint een afplakbandje doen.Het is even oefenen.Maar het lukt wel.Maak de staart nat en dan het plakbantje erom doen met het klefende gedeelte tegen mekaar je moet het eerst zien om te doen.Zet er gerust vogels tegen over dan zien ze mekaar .Dan gaan ze echt niet meer aan de tralies hangen.En is het nog niet tevroeg om ze apart tezetten ze zitten nog in de rui en als je een kanarie in de rui verplaats kan het zo wezen dat de cyclus niet goed verloopt.
          GRT Teunis

          Opmerking


          • #6
            me pa heft de vogels in de broedkooi gedaan anders moet hij over 2 weken
            weer alle vogels vangen en dat vind hij niet zo goed idd
            worden ze omrustig van zegt hij

            Opmerking


            • #7
              staart

              Wanneer de tentoonstelling over meer dan 6 weken is, dan kan je de veren die scheef staan of gebroken nog wel verwijderen.
              Na 6 weken hebben ze weer een hele staart.
              Ik heb ze nu ook opgekooid voor oktober.
              De kanaries die bij elkaar zitten vechten wel eens of plukken de andere kaal, meestal de zwakste.

              6 weken voor de tentoonstelling elke dag even natspuiten met de plantenspuit dan komen de veren ook mooi strak te zitten.
              succes ime

              Opmerking


              • #8
                zoals hierboven al staat natspuiten en badwater geven werkt goed. mocht je een staartpen willen trekken dan zou ik je aanraden om de hele staart te trekken omdat als je 1 staartpen trekt die langer terug groeit dan dat de pen was en dan zou de mooie V vorm uit de staart zijn.
                veel succes
                mvg Ben
                Groeten, Ben

                Opmerking

                Working...
                X