PDA

Bekijk Volledige Versie : Pop bij mijn kanarie-man zetten, hoe?

maria23
16-08-2007, 21:19
Hallo,

Ik heb een kanarie-man van ongeveer 9 maanden oud. Het leek mij leuk om een pop hierbij te zetten (hij zit in een binnenkooi). Het is niet om mee te gaan kweken maar meer voor een beetje gezelschap voor m'n kanarie. Hoe doe ik dit? Zet ik de pop er gewoon bij of moet ik dit anders aanpakken?

Groetjes Maria23

Ton Koek
16-08-2007, 21:23
Hallo Maria

Een kanarieman hoeft niet per sé gezelschap, ook in de natuur leven deze vogels het grootste deel van het jaar alleen. Alleen in de broedtijd zoeken mannen de popjes op.
Voor de kanarieman is het dus niet nodig.
Als je in een "gewone maat kooi" een pop erbij zet, loop je zelfs grote kans dat de man veel te fel wordt en de pop zelfs de dood in jaagt. Kanariemannen houden van een harem. Twee of meer poppen per man is natuurlijker. Alleen om echt bewust te kweken worden ze vaak per koppel samen gezet, maar ook dan wordt goed opgelet of de man "braaf" blijft.

Het is dus een keus die je als mens moet maken, ňf een zingende man alleen, ňf kweken....
Succes.

jan de nijs
17-08-2007, 22:10
Vogels ,dus ook kanaries hier zingen de mannetjes om te imponeren bij de vrouwtjes(poppen), net bouwvakkers !!!
Zet je een pop bij een man dan ziet hij het nut van fluiten niet meer in zijn doel is al bereikt hij heeft een pop, dus wat Ton al zei,of een man die zing /fluit of een paar wat gaat kweken !

gr Jan de Nijs Curacao